וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש וחמאס לא ימנעו ממני חופשה": הישראלים שחוזרים לסיני חרף ההתרעות

8.4.2017 / 12:30

החופשה הזולה והשלווה בחצי האי קורצת לישראלים רבים שיעברו את הגבול המצרי בחג הפסח, למרות אזהרות המסע מהמטה ללוחמה בטרור. רבים מהם מודעים לסיכונים, אך מעדיפים להתעלם: "בישראל יש פיגועים - בסיני יש רק חושות"

ראס א-שטן סיני. שבתאי בנדט, מערכת וואלה!
"החלטנו שהשנה לא מספרים להורים לאן נוסעים". חופי סיני/מערכת וואלה!, שבתאי בנדט

"תמצא לי אתה חופשה בישראל במחיר כזה. חמישה ימים, כולל שתי ארוחות וחושה איכותית, כולל מ?סי מעבר גבול ב-400 שקל", אומר לוואלה! NEWS ליעד, בן 24 מהרצליה. ליעד ובת זוגו החליטו לקחת את הסיכון ולנסוע לחצי האי השכן, למרות אזהרת משרד החוץ מפני ארגוני הטרור באזור, שעלולים להוציא לפועל פיגועים במהלך חופשת הפסח. "החלטנו שהשנה לא מספרים להורים לאן נוסעים. אני לא אשקר לך שההתרעות והודעת משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור לא גורמות לנו לחשוש ולשאול שאלות. חברתי לא יודעת עדיין אם תצטרף אליי, אבל אני חייב. הייתי בסיני בעבר ואני מתכוון לחזור לשם בפסח".

בסוף החודש שעבר פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע מפני פיגועי טרור וחטיפת ישראלים, בדגש על מדינות המזרח התיכון הסמוכות לאזורי הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ובהם טורקיה, ירדן ומצרים - כולל חצי האי סיני. במטה ללוחמה בטרור חוששים שכפי שהיה בחגי תשרי, אלפי ישראלים יעשו את דרכם לחצי האי. באותה התקופה נכנסו לסיני בין 17 ל-20 אלף ישראלים, מחציתם ערבים-ישראלים. המטה ללוחמה בטרור קורא לישראלים להימנע מכל ביקור בסיני ולשוהים שם לצאת לאלתר. אזהרת המסע לסיני הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) - רמת איום קונקרטי גבוה מאוד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
החגיגה הסתיימה: המסר המאיים של טראמפ לאיראן, חיזבאללה ופוטין
רח"ט מחקר בריאיון בלעדי: "לאסד עדיין יש יכולות כימיות-בילוגיות"
מזג אוויר: ירידה בטמפרטורות עם סיכוי לגשם; מחר - התחממות

התכתבות בפורום של אוהבי סיני. פייסבוק, צילום מסך
אזהרת המסע עוברת גם בוואטסאפ/צילום מסך, פייסבוק

"בעלי החושות בסיני מודעים למצב ונותנים לאורחים אווירת ביטחון", מוסיף אוהד, תושב חיפה. "דאעש זה לא סוד, אין אחד שלא מכיר את הטרוריסטים האלה וכולם יודעים ששלוחות שלהם הגיעו גם לפה, לגן העדן הזה". יחד עם זאת, גם בחופשת הפסח אוהד וחבריו מתכוונים לרדת דרומה. "לא דאעש ולא חמאס ימנעו ממני לרדת לסיני, בחג הזה זאת תהיה הפעם השלישית שלי בחצי האי. החופשות בארץ מאוד יקרות, ופערי המחירים הם אדירים. תגיד לי איפה אפשר להשיג חומר טוב, כמו שיש בסיני, גם אווירה טובה, גם אנשים טובים וגם במחיר ששווה לכל כיס".

בקבוצת הפייסבוק הסגורה "אוהבי סיני - Sinai Lovers" התקיים בימים האחרונים דיון סוער סביב הודעה של אחד מחברי הקבוצה, שקיבל אזהרה ברורה מפני נסיעה בחופשת הפסח. "קיבלתי הודעה לא לנסוע משני חברים שונים שמשרתים בחיל המודיעין, יש משהו קונקרטי בזמן קרוב, ובתחושה האישית שלי גם מרגיש לי לחכות קצת", כתב אחד הגולשים. "אם אתה מתכנן נסיעה לסיני בפסח אני צריך שתסמוך עליי בנושא ואל תתקרב לשם לא אתה ולא חברים שלך, קצת קשה לפרט בסמס או בשיחה – פשוט לא לנסוע לשם. יש משהו קונקרטי מאוד שקורה שם, סיכון גדול". הוסיף. ההודעה המדוברת יצרה דיון ער בנושא, חלק מחברי הקבוצה טענו כי מדובר "בדברים אמינים" בעוד אחרים טענו כי "בישראל יש פיגועים - בסיני יש רק חושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully