וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה דוחה את איומי טראמפ: "נשגר טילים על בסיס שבועי"

סגן שר החוץ אמר כי פעילות צבאית אמריקנית נגד פיונגיאנג תוביל ל"מלחמה כוללת", וסגן השגריר באו"ם איים: "מוכנים להשיב". טראמפ, מנגד, הזהיר את קים ג'ונג און: "כדאי שתתנהג יפה"

צילום: יוטיוב

פעילות צבאית של ארצות הברית נגד קוריאה הצפונית תוביל ל"מלחמה כוללת" – כך הזהיר אתמול (שני) סגן שר החוץ הקוריאני האן סונג-ריול, בריאיון לרשת BBC. הוא אמר כי פעילות צבאית אמריקנית תהיה צעד "חסר אחריות", והבהיר כי פיונגיאנג תמשיך לערוך ניסויי שיגור טילים "על בסיס שבועי, חודשי ושנתי".

האן עוד טען בריאיון ל-BBC כי הממשל הצפון קוריאני סבור כי נשק גרעיני יגן על המדינה המבודדת מפני איום צבאי מצד וושינגטון. בחודשים האחרונים ערכה קוריאה הצפונית כמה ניסויי טילים וניסויים גרעיניים, וטענה כי הטילים שפיתחה יכולים להגיע לאדמת ארצות הברית. הניסוי האחרון, שנערך אתמול, הסתיים בכישלון.

עוד בוואלה! NEWS:
סגן נשיא ארה"ב לקוריאה הצפונית: אל תעמידו במבחן את נחישותנו
ארה"ב על ניסוי הטילים של קוריאה: "כל האופציות כעת על השולחן"
בצל המתיחות: צפון קוריאה ערכה ניסוי כושל בטיל בליסטי

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בביקור בקוריאה הדרומית, 17 באפריל 2017. רויטרס
"המשך הניסויים אינו מתקבל על הדעת". פנס, אתמול בסיאול/רויטרס
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בביקור בקוריאה הדרומית, 17 באפריל 2017. רויטרס
"אנחנו רוצים לראות שינוי". פנס בסיור בגבול עם קוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל אתמול בבית הלבן על ידי כתב של רשת CNN לגבי המסר שלו למנהיג הקוריאני קים ג'ונג און. לכך ענה הנשיא: "כדאי שתתנהג יפה". סגנו, מייק פנס, ביקר באותה בעת באזור המפורז שבין קוריאה הדרומית לצפונית, והכריז: "עידן הסבלנות האסטרטגית נגמר".

פנס, שהחל ביקור של כשבוע וחצי במדינות האזור, אמר כי הוא מקווה כי סין תפעיל את "מנופי הלחץ יוצאי הדופן" שלה, על מנת לדרוש מפיונגיאנג לנטוש את תכנית הגרעין. לצד זאת, הוא הכריז: "הנשיא טראמפ הבהיר כי סבלנותה של ארצות הברית ושל בעלות בריתנו באזור הזה נגמרה, ואנחנו רוצים לראות שינוי. אנחנו רוצים לראות את קוריאה הצפונית נוטשת את הנתיב חסר האחריות שלה בפיתוח נשק גרעיני. המשך הניסויים בטילים בליסטיים אינו מתקבל על הדעת".

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
"מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". מצעד צבאי בקוריאה הצפונית, השבוע/AP
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
רוסיה מקווה ש"לא יהיו צעדים חד-צדדיים". חייל קוריאני במצעד בפיונגיאנג, השבוע/AP

סגן השגריר הצפון קוריאני באו"ם, קים אין ריונג, האשים מצדו את ארצות הברית בהפיכת חצי האי הקוריאני ל"מוקד החם הכי גדול בעולם", וביצירת "מצב מסוכן, שבו מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". הוא עוד טען כי התרגילים הצבאיים של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית באזור הם "תרגולי מלחמה אגרסיביים". לדבריו, פיונגיאנג "מוכנה להשיב לכל אופן לחימה".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הביע אמש תקווה, בשיחה עם עיתונאים במוסקבה, כי "לא יהיו צעדים חד-צדדים כמו אלה שראינו לאחרונה בסוריה". כמו כן, דובר משרד החוץ בסין, לו קאנג, קרא לצדדים לשוב למשא ומתן, והזהיר את ארצות הברית כי הצבת מערכות הגנה אווירית בקוריאה הדרומית עלולה לפגום ביחסיה עם בייג'ינג.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully