וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו, תתעורר": משפחות הנעדרים בכנרת קוראות להרחיב את החיפוש

אביו של לירון כראדי, אחד משלושת הצעירים שנסחפו השבוע על מזרן ים, פנה לראש הממשלה ממוקד החיפושים: "הילדים במים ואתה לא עושה כלום". קיים חשש לחיי הנעדרים, והמשטרה מפעילה כוחות גדולים ואמצעים מתקדמים

צלמים זמניים מורשים

"יש לנו צבא כזה גדול, שלושה ילדים נמצאים במים ואתה לא עושה כלום" – כך קרא הבוקר (שבת) עופר כראדי, אביו של לירון בן ה-17, שנעדר מיום רביעי בכנרת, בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לחופי הכנרת. "אדוני, תתעורר", הוסיף כראדי. "תחשוב שזה פיגוע, תחשוב שיש פה רצח המוני, תחשוב שהילדים של אחד הבכירים שלך נמצאים במים, תחשוב שזה חיילים".

לדבריו, "אחד הילדים שלי נמצא בתוך הכנרת כרגע. הילד שלי נמצא במים יחד עם עוד שני ילדים יקרים, שהיו אמורים להיות חיילים. תחשוב שאחד הילדים שלך, חס ושלום, נמצא במים. כל חיל הים היה נמצא פה". כראדי עוד טען כי "אף אחד לא עושה כלום" והפציר בנתניהו: "תבוא, תראה מה קורה פה".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא אעזוב את הכנרת עד שנחמן יחזור": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה
משפחות הנעדרים בכנרת: "לא נערכו כראוי - אפשר היה למנוע אסון"
"תתפללו שימצאו את אחי": צוותי החיפוש אחרי הנעדרים בכנרת במרוץ נגד הזמן

הנעדרים בכנרת – איתמר אוחנה, לירון קראדי ונחמן איטח – 13 באפריל 2017. באדיבות המשפחה
כראדי, אוחנה ואיטח/באדיבות המשפחה
חיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, אפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים בכנרת, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

גם היום ממשיכים כוחות המשטרה ומתנדבים לחפש אחר הנעדרים. עיקר מאמצי החיפוש רוכזו ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה. במהלך החיפושים, מופעלים רחפנים ותצפיות של המשטרה, כמו גם מערכות מחשוב מתקדמות.

עוד הבהירו במשטרה כי למאמצים שותפים כוחות גדולים של שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, וצוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, שמשתמשים בין היתר באופנועי ים, במסוק משטרתי ובסירות מתנדבים. "משטרת ישראל, האחראית על הפיקוד והשליטה על כלל הכוחות הפועלים לאיתור הנעדרים, תמשיך בפעולות החיפוש עד לאיתורם", נמסר בהודעה רשמית.

יתרה מכך, במשטרה ביקשו להדגיש לציבור הנופשים כי יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים, שבהם יש שירותי הצלה. כמו כן, הרוחצים מתבקשים שלא להיכנס לעומק המים מחשש להיסחפות, ולהימנע משימוש באבובים או במזרני ים.

חיפושים אחרי הנעדרים בכנרת, 15 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
"נמשיך בפעולות החיפוש". הכוחות בכנרת, היום/חטיבת דובר המשטרה

מלבד כראדי, תושב נתניה, נעדרים החל מיום רביעי בשעות הבוקר גם נחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, ואיתמר אוחנה, בן 18 מקריית שמונה. השלושה נסחפו על גבי מזרני ים בחוף לבנון שבכנרת בשלושה מקרים שונים. צוותי החיפוש וכוחות החילוץ וההצלה המשיכו בפעילותם באזור, והנחת העבודה היא שקיים חשש לחייהם של השלושה.

באירוע הראשון, התהפך איטח עם מזרן הים שלו. אישה ששהתה עמו במים חולצה על ידי אזרחים רכובים על אופנוע ים, ואילו איטח עדיין נעדר. באירוע השני נכנסו למים כראדי ונער נוסף על מזרן ים, אך המזרן התפוצץ ורק אחד מהם חולץ. באירוע השלישי נסחפו שלושה צעירים על מזרן ים. שניים מהם חילצו את עצמם, ואילו השלישי, אוחנה, עדיין נעדר.

חיפושים אחרי הנעדרים בכנרת, 15 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
"לה היה ממי להזעיק עזרה". החיפושים אחר הנעדרים, היום/חטיבת דובר המשטרה
מטיילים בחופי הכנרת, 14 באפריל 2017. רשות הכנרת, אתר רשמי
מטיילים בכנרת, אתמול/אתר רשמי, רשות הכנרת

ביום שלאחר המקרים, משפחות הנעדרים מתחו ביקורת על מאמצי החיפוש ועל התשתיות בחופי הכנרת. "כשהלכו למציל, לא היה לו אפילו אופנוע ים, שזה המינימום שצריך להיות בחוף כזה גדול", אמר אורי כראדי, דודו של לירון. לדבריו, "אם צוותי ההצלה היו פועלים אחרת והיה להם הציוד הנדרש, יכלו למנוע פה אסון גדול". לדבריו, "יש פה סוכת מציל אחת, שזו פשוט בדיחה, על אלפים של ילדים פה. האחיין הזעיק עזרה, אבל לא היה למי לפנות, וגם כשהוא פנה - לא היו את הכלים".

דובר מחוז צפון במשטרה, יקי אוחנה, התייחס שלשום לטענות שלפיהן החיפוש אחר הנעדרים החל מאוחר מדי. "משעות הבוקר, עם היוודע הבשורה על הנעדרים התחלנו בחיפושים עם ספינות שיטור. בשעות הבוקר המוקדמות צירפנו את יחידת הצוללנים המשטרתית במשולב עם יחידת הצוללנים של זק"א", אמר.

"לצערי אין לנו כרגע בשורות", הוסיף אוחנה. "אני לא רוצה להתייחס לטענות המשפחות בשעת צערן". לדבריו, "ברגע שקיבלנו התרעה משינו מהמים כ-80 מתרחצים שנסחפו עם המזרונים שלהם מהמים. גם העלינו לאוויר מסוק צה"לי כדי לגבות את החיפושים שלנו".

חיפושים אחרי הנעדרים בכנרת, 15 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים הכנרת, היום/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully