וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתפללו שימצאו את אחי": צוותי החיפוש אחרי הנעדרים בכנרת במרוץ נגד הזמן

13.4.2017 / 0:41

שתי סירות של כוחות החילוץ וההצלה ממשיכות לפעול בחושך לאיתורם של נער בן 17 וצעירים בני 19 ו-21 שנסחפו על גבי מזרני ים, במקרים שונים. אחותו של אחד מהם בפייסבוק: "מתחננת אליכם שתתפללו". מומחה מסביר: כך תתמודדו עם הסכנה

צלמים זמניים מורשים

מאמצי החיפושים אחר שלושה צעירים שנעדרים בכנרת נמשכים הלילה (חמישי), וכוחות החילוץ וההצלה ממשיכים גם לאחר רדת החשכה לפעול לאיתורם של נער בן 17 וצעירים בני 19 ו-21 שנסחפו בחוף לבנון שבכנרת על גבי מזרני ים, בשלושה מקרים שונים. שתי סירות פעילות בנוסף לצוות שפועל על החוף. על פי ההערכות של גורמי ההצלה, קיימת סכנה לחייהם.

באירוע הראשון, התהפכו בני זוג, גבר ואישה, על מזרן ים. האישה חולצה על ידי אזרחים רכובים על אופנוע ים, ואילו הגבר, תושב המרכז בן 21, עדיין נעדר. אחותו כתבה בהודעה שפרסמה בפייסבוק: "מתחננת אליכם, תתפללו שימצאו את אחי. בבקשה, הוא נעלם בכינרת ולא מוצאים אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
מזג אוויר הפכפך בחול המועד: גשם ברחבי הארץ, חשש משיטפונות בדרום
מטייל בן 40 מת מהתייבשות במסלול בנחל ערוגות
ניצול שואה מת בשריפה בביתו: "מי האמין שזה החג האחרון שלו?"

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. ערוץ 10, אתר רשמי
יותר מ-80 חולצו משעות הבוקר. החיפושים בכנרת, אמש/אתר רשמי, ערוץ 10
ספינת שיטור ימי בחיפוש אחר נעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
רוחות עזות הכו באזור משעות הצהריים. הכוחות בכנרת, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

באירוע השני נכנסו למים שני נערים בני 17 ממרכז הארץ על מזרן ים, אך המזרן התפוצץ ורק אחד מהם חולץ. באירוע השלישי נכנסו על מזרן ים שלושה צעירים מצפון הארץ לכנרת. לאחר שנסחפו, שניים מהם חילצו את עצמם, ואילו השלישי, בן 19, עדיין נעדר.

מאז אתמול בבוקר חולצו יותר מ-80 בני אדם שנכנסו לכנרת על גבי מזרני ים או אבובים, ונסחפו או התהפכו עקב הרוחות המזרחיות העזות, שהכו באופן מפתיע באזור בשעות הצהריים המאוחרות. בעקבות כך, הונפו בחופים המוכרזים דגלים אדומים, והמתרחצים התבקשו שלא להיכנס למים על מזרני ים.

ספינת שיטור ימי בחיפוש אחר נעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. רשות הכינרת, אתר רשמי
סירת החיפוש, אתמול בצהריים/אתר רשמי, רשות הכינרת

יהודה ניצני, חבר קיבוץ כנרת ומתנדב במשטרת הים, הסביר כי בשעה שיש רוח חזקה, אסור בהחלט להיכנס לכנרת על גבי מזרונים או אבובים, מחשש להיסחפות. הוא הוסיף כי במקרה כזה, יש להישאר על המזרון ולא לרדת ממנו. "הרוח לא תהפוך מזרון עליו יושבים אנשים", אמר. "לכל היותר, היא תסחף אותך, וכוחות החילוץ יגיעו ויחלצו אותך". לדברי ניצני, כל פעולה אחרת היא "טעות חמורה" שעלולה להסתיים בטביעה.

הוא הבהיר כי גם מי ששוחה היטב ומנסה לשחות לחוף "יעשה טעות אם ינהג כך". לדבריו, במצב כזה נמצאים בלחץ ובמצוקה, והנשימה מתקצרת. חגי לוין, מנהל אגף הפיקוח ברשות הכנרת עוד קרא לציבור להישמע להוראות המצילים. יתרה מכך, הנופשים התבקשו שלא להיכנס למים בחופים לא מוכרזים ולהימנע מכניסה לאזור העמוק.

(עדכון ראשון: 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully