וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחייהם של שלושה צעירים שנסחפו עם מזרני ים בחוף לבנון שבכנרת

בני 17, 19 ו-21 נכנסו למים בשלושה מקרים שונים, ועקבותיהם נעלמו. צוללני המשטרה משתתפים במאמצי החיפוש במים ולאורך החוף. חופי הכנרת בתפוסה מלאה ושעות פעילות המצילים הוארכו. מטייל בנחל ערוגות מת מהתייבשות

רשות הכנרת

כוחות שיטור והצלה עורכים היום (רביעי) משעות הבוקר חיפושים אחר נער בן 17 וצעירים בני 19 ו-21 שנסחפו בחוף לבנון שבכנרת על גבי מזרני ים, בשלושה מקרים שונים. על פי ההערכות של גורמי ההצלה, קיימת סכנה לחייהם.

באירוע הראשון, התהפכו בני זוג, גבר ואישה, על מזרן ים. האישה חולצה על ידי אזרחים רכובים על אופנוע ים, ואילו הגבר, תושב המרכז בן 21, עדיין נעדר. באירוע השני נכנסו למים שני נערים בני 17 ממרכז הארץ על מזרן ים, אך המזרן התפוצץ ורק אחד מהם חולץ.

באירוע השלישי נכנסו על מזרן ים שלושה צעירים מצפון הארץ לכנרת. לאחר שנסחפו, שניים מהם חילצו את עצמם, ואילו השלישי, בן 19, עדיין נעדר.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: רכבו של כדורגלן קבוצת הפועל באר שבע הוצת; הרקע נבדק
צעירה נהרגה ושניים נפצעו קשה ובינוני בתאונה בצפון הנגב
שרי החוץ של ארה"ב ורוסיה נפגשים: "היחסים הדרדרו תחת ממשל טראמפ"

החיפושים אחר הנעדרים שנסחפו בכנרת, 12 באפריל 2017. איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
כ-20 אלף מטיילים בכנרת היום. מאמצי החיפוש, היום/אתר רשמי, איגוד ערים כנרת
ספינת שיטור ימי בחיפוש אחר נעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. רשות הכינרת, אתר רשמי
יותר מ-80 חולצו עד כה. החיפושים אחר הנעדרים בכנרת/אתר רשמי, רשות הכינרת

משעות הבוקר חולצו יותר מ-80 בני אדם שנכנסו לכנרת על גבי מזרני ים או אבובים, ונסחפו או התהפכו עקב הרוחות המזרחיות העזות. במאמצים משתתפת גם יחידת הצוללים המתנדבים של המשטרה.

לכנרת הגיעו כ-40 אלף מטיילים מאז החל החג - מחצית מהם הגיעו היום. החופים צאלון, שקמים ובריניקי אף נסגרו בשל תפוסה מלאה. חניון חלוקים, כורסי ולבנון נסגרו אחר הצהריים בשל תנאי מזג האוויר והרוחות המזרחיות הקיצוניות, אך נפתחו בערב מחדש בעקבות היחלשות הרוחות. בנוסף, שעות הפעילות של המצילים בחופים הוארכו עד 19:00 כדי לתת מענה לנופשים.

עשרות אלפי מטיילים ברחבי הארץ

מזג האוויר ההפכפך לא עצר את המטיילים, ויותר מ-50 אלף ישראלים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה הורגשה בעיקר בגן הלאומי קיסריה, בגן הלאומי אשכול, בנחל הבניאס ובשמורת הטבע תל דן.

בנחל ערוגות מת מהתייבשות מטייל בן 40. הוא חולץ באמצעות מסוק על ידי צוותי יחידת חילוץ עין גדי, אך מותו נקבע עם הגעת הצוות הרפואי. לנוכח מזג האוויר החם, ממליצים ברשות הטבע והגנים על ביקור באתרי המים בצפון ובדרום ועל טיול באתרים קרירים ומוצלים, כמו הגן הלאומי בית שערים, הגן הלאומי בית גוברין והגן הלאומי הרודיון.

מטיילים בנחלי הגליל העליון, 12 באפריל 2017. גבי חותם, מערכת וואלה! NEWS
"לא נכבה את המנגל עד הלילה". חופי הכינרת, היום/מערכת וואלה! NEWS, גבי חותם

בתוך כך, חלק מפעילויות רשות הטבע והגנים בדרום עודכנו לאור מזג האוויר, בהם שוק הלילה בגן לאומי ממשית שתוכנן ליום חמישי ויתקיים במוצאי שבת, יום הנשר בגן לאומי עבדת יתקיים ביום שישי במקום יום חמישי. השוק הנבטי בגן לאומי ממשית מתקיים במהלך היום ובימים הקרובים כרגיל. בקריית אתא בוטל פסטיבל האביב שאמור היה להתקיים מחר בשל הגשם הצפוי.

מטיילים בנחלי הגליל העליון, 12 באפריל 2017. גבי חותם, מערכת וואלה! NEWS
הגליל העליון, היום/מערכת וואלה! NEWS, גבי חותם

אסף אסור מחצור הגלילית, שהגיע יחד עם משפחתו וחבריו לחוף צאלון, סיפר: "הגענו לכאן כי חיפשנו חוף שקט שמתאים למשפחות, נהנים מהאווירה הפסטורלית והסדר בחוף. בהתחלה תכננו לבוא ליומיים אבל שמענו את התחזית והחלטנו להישאר עד הלילה, מדליקים את המנגל עכשיו ולא נכבה אותו עד הלילה".

השרב שמורגש היום צפוי להישבר במהלך הלילה, אז ירדו ממטרים לפרקים ברוב חלקי הארץ, שילוו בסופות רעמים בודדות. מחר צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות וייעשה מעונן חלקית עד מעונן, גשם יוסיף לרדת לפרקים. בשישי ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכז והטמפרטורות ייעשו נמוכות מהרגיל בעונה. בשבת יהיה מזג האוויר דומה ועד לשעות הצהריים ייתכן גשם קל בצפון ובמרכז.

מרשות המים נמסר כי היום ומחר צפויים שיטפונות בנגב ובהרי אילת. כתוצאה מהשיטפונות ייתכנו זרימות בנחלים מאזור אילת ועד צפון הנגב ומדבר יהודה. השיטפונות לא צפויים להיות נרחבים אך הם עשויים להיות חזקים ולגרום לשיבושים, ולכן יש להיזהר מהצפות באזורים אלה.

(עדכון ראשון 14:38)

ספינת שיטור ימי בחיפוש אחר נעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים בכנרת, היום/חטיבת דובר המשטרה
מטיילים באגמון החולה בפסח, אפריל 2017. איציק בן דור, מערכת וואלה! NEWS
אגמון החולה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, איציק בן דור
רוכבי אופנוע בהר בנטל בפסח, אפריל 2017. ג'ואן קליין, מרום גולן, מערכת וואלה! NEWS
אופנוענים בהר בנטל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ג'ואן קליין, מרום גולן
מטיילים בכינרת בפסח, אפריל 2017. רשות הכינרת, רשות הטבע והגנים
הכינרת, אתמול/רשות הטבע והגנים, רשות הכינרת
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully