וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "היחסים עם ארה"ב הידרדרו תחת ממשל טראמפ"

12.4.2017 / 12:32

נשיא רוסיה המשיך לתקוף את הטענות של וושינגטון ולפיהן אסד אחראי למתקפה הכימית באידליב, בזמן ששרי החוץ נועדים. בפתח הפגישה אמר לברוב כי יש למנוע תקיפות אמריקניות נוספות בסוריה, ויטלרסון קרא לגשר על הפערים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרי החוץ של ארצות הברית ושל רוסיה נפגשים היום (שני) במוסקבה ברקע המתיחות סביב תמיכת הקרמלין במשטרו של בשאר אסד והתקיפה האמריקנית בסוריה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי היחסים בין שתי המעצמות הדרדרו מאז חילופי הממשל, אך בקרמלין הבהירו כי הוא עשוי לפגוש בסופו של דבר את טילרסון. אתמול הזהיר פוטין כי וושינגטון מתכננת לתקוף שוב בסוריה והלילה האשים הנשיא דונלד טראמפ את תמיכתה של מוסקבה בבשאר אסד, שאותה כינה "חיה", כגורם למתיחות.

בפתח פגישתם הדגיש לברוב בפני טילרסון כי יש למנוע תקיפה נוספת של ארצות הברית בסוריה, שלדבריו הייתה לא חוקית. מנגד, הוא הוסיף כי הוא מקווה לקיים דיונים כנים עם טילרסון על הקמת קואליציה נרחבת למלחמה בטרור. שר החוץ האמריקני אמר כי הוא רוצה לנצל את השיחות הרשמיות הראשונות בין נציגי הקרמלין והבית הלבן מאז נכנס טראמפ לתפקידו כדי להבין מדוע ישנם פערים כה עמוקים בין הצדדים, וכדי לנסות ולגשר עליהם.

עוד על המשבר ביחסים בין המעצמות
טראמפ בריאיון לרשת "פוקס": לא נשלח חיילים לאדמת סוריה
פוטין: "ארה"ב מתכננת מתקפות נוספות נגד סוריה"

רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 12 באפריל 2017. רויטרס
טילרסון ולברוב בתחילת פגישתם, היום/רויטרס

בריאיון שהעניק פוטין לעיתון הרוסי "מיר" הוא אמר כי רמת האמון בין וושינגטון למוסקבה הדרדרו מאז טראמפ הושבע לתפקידו. לדבריו, "אפשר להגיד שרמת האמון, במיוחד בתחום הצבאי, לא השתפרה, אלא הדרדרה". פוטין התעקש כי דמשק סילקה את כל הנשק הכימי שהיה ברשותה בהתאם להסכם מ-2013, בניגוד לטענות המערב ומתנגדי אסד.

לדבריו, ישנם שני הסברים אפשריים למתקפה הכימית באידליב: תקיפה אווירית של צבא סוריה שפגעה במצבור נשק כימי של המורדים - הגרסה הראשונה של הקרמלין - או שמדובר בתקרית שבוימה כדי להשמיץ את המשטר בדמשק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איטליה סרג'יו מטרלה במוסקבה, 11 באפריל 2017. רויטרס
מצדד באסד. פוטין ונשיא איטליה, אתמול/רויטרס

בארצות הברית משוכנעים כי אסד אחראי למתקפה הכימית חרף ההכחשות מצד דמשק ומוסקבה. גורמים אמריקניים בכירים אמרו כי ייתכן שרוסיה ידעה מראש על המתקפה וסייעה לטשטש את עקבותיה לאחר מכן מכן, אולם שר ההגנה ג'יימס מאטיס היה זהיר יותר בדבריו. "ברור למדי שמשטר אסד תכנן את התקיפה והוציא אותה לפועל אך לא ניתן לומר דבר מעבר לכך", אמר במסיבת עיתונאים שכינס אימש.

מאטיס הוסיף כי המתיחות בין רוסיה לארצות הברית לא "תסתחרר מחוץ לשליטה" והבהיר כי צבא ארצות הברית נותר מוכן לפעול שוב אם משטר אסד יערוך תקיפה כימית נוספת, דבר שיגרור "מחיר קשה מאוד". עם זאת, מאטיס ציין לצבא אין מנדט לפעול באופן מידי במקרה כזה. עוד הדגיש מאטיס כי מוקד הלחימה על אדמת סוריה הוא ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וכי אין בכוונתה להתערב במלחמת האזרחים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully