וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אעזוב את הכנרת עד שנחמן יחזור": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה

14.4.2017 / 1:42

עם רדת החשכה, הצטמטמו החיפושים אחר לירן כראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח, שנעדרים מאתמול בשעות הבוקר והצהריים. לטענת המשפחות, על אף שהגיעו צוללנים להתנדב בחיפושים - המשטרה טוענת שאין צורך בכך. "אנחנו בחוסר ודאות, מנסים להיאחז באמונה שיש לנו"

צילום: מאצ'י הוף, שלומי גבאי ודוברות המשטרה,

בני משפחותיהם של לירן כראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח, שנעדרים בכנרת מאז שלשום (רביעי), עוקבים בדריכות אחר כוחות החיפוש והמתנדבים בחוף, כשהחשכה מתחילה לרדת. "אני נשאר בכנרת ולא אעזור עד שנחמן יחזור", אמר נתנאל איטח, אחיו של נחמן.

"כל היום הייתי בחיפושים עם ספינה על הכנרת. יש צוללנים שהגיעו בהתנדבות לסייע לנו ויש להם יכולות לחפש גם בתנאי הרוח שיש עכשיו", אמר נתנאל. "המשטרה טענה שאין צורך בעזרה שלהם ושיש מספיק צוללים ואמצעים לחיפוש. אני מקווה שהם יתנו בסוף לצוללים שהגיעו להיכנס לחיפושים".

עוד בנושא:
משפחות הנעדרים בכנרת: "לא נערכו כראוי - אפשר היה למנוע אסון"
"תתפללו שימצאו את אחי": צוותי החיפוש אחרי הנעדרים בכנרת במרוץ נגד הזמן

הנעדרים בכנרת – איתמר אוחנה, לירון קראדי ונחמן איטח – 13 באפריל 2017. באדיבות המשפחה
כראדי, אוחנה ואיטח/באדיבות המשפחה
חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. אלי אשכנזי
החיפושים אחר השלושה, אתמול/אלי אשכנזי

אהרון כראדי, דודו של לירון, אמר כי המשפחה מנסה להיאחז באמונה שנותרה בה. "אנחנו מנסים לעכל את מה שעובר עלינו. כרגע אנחנו נמצאים בחוסר ודאות, אבל מנסים להיאחז באמונה שיש לנו", אמר. "אנחנו כאן כל המשפחה, הגענו לחוף עם אביו של לירון".

עם רדת החשכה, הצטמצמו החיפושים והתמקדו בסריקות של ספינות שיטור, בחיפושי מתנדבים על קו החוף ובמסוקים של צה"ל והמשטרה שמסיירים במקום. באיזור המשוער שבו טבעו הצעירים עומק המים הוא כ-21 מטרים והטמפרטורה בעומק המים נעה סביב 12-14 מעלות צלזיוס.

משעות אחר הצהריים צנחו הטמפרטורות והחלו לנשב רוחות מערביות חזקות מאוד. בכמה מחופי הימה נקראו הרוחצים לצאת מהמים מחשש שייסחפו.

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. אלי אשכנזי
פעולות החיפוש בכנרת/אלי אשכנזי
חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
הכנרת, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

דובר מחוז צפון במשטרה, יקי אוחנה, התייחס מוקדם יותר היום לטענות שלפיהן החיפוש אחר הנעדרים החל מאוחר מדי. "אתמול, משעות הבוקר, עם היוודע הבשורה על הנעדרים התחלנו בחיפושים עם ספינות שיטור. בשעות הבוקר המוקדמות צירפנו את יחידת הצוללנים המשטרתית במשולב עם יחידת הצוללנים של זק"א", אמר. "לצערי אין לנו כרגע בשורות. אני לא רוצה להתייחס לטענות המשפחות בשעת צערן. ברגע שקיבלנו התרעה משינו מהמים כ-80 מתרחצים שנסחפו עם המזרונים שלהם מהמים. גם העלינו לאוויר מסוק צה"לי כדי לגבות את החיפושים שלנו".

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. אלי אשכנזי
חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017/אלי אשכנזי

השלושה נעדרים מאז אתמול בבוקר לאחר שנסחפו בחוף לבנון על גבי מזרני ים בשלושה מקרים שונים. צוותי החיפוש וכוחות החילוץ וההצלה המשיכו בחיפושים אתמול גם עם רדת החשכה, כאשר הנחת העבודה היא שקיים חשש לחייהם של השלושה.

באירוע הראשון, התהפך נחמן איטח עם מזרן הים שלו. אישה ששהתה עמו במים חולצה על ידי אזרחים רכובים על אופנוע ים, ואילו איטח עדיין נעדר. אחותו כתבה בהודעה שפרסמה בפייסבוק: "מתחננת אליכם, תתפללו שימצאו את אחי. בבקשה, הוא נעלם בכינרת ולא מוצאים אותו". אחיו נתנאל אמר כי "אנחנו סומכים על המשטרה, אבל משתתפים בחיפושים. מתפללים שנמצא אותו חי".

באירוע השני נכנסו למים שני נערים בני 17 ממרכז הארץ על מזרן ים, אך המזרן התפוצץ ורק אחד מהם חולץ. באירוע השלישי נכנסו על מזרן ים שלושה צעירים מצפון הארץ לכנרת. לאחר שנסחפו, שניים מהם חילצו את עצמם, ואילו השלישי, בן 19, עדיין נעדר.

ספינת שיטור ימי בחיפוש אחר נעדרים בכנרת, 12 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
סורקים את מי הכנרת, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

רמי, דודו של כראדי, אמר אתמול כי המשפחה מאמינה שלירון יימצא בחיים. "אתמול בשעות הבוקר אחיו הגדול של לירון הסיע אותו לכנרת, שם היה אמור להיפגש עם חברים. זו הייתה הפרידה האחרונה של מישהו מהמשפחה ממנו", אמר.
"החבר שהיה עם לירון על מזרן הים לפני שנסחף והתפוצץ סיפר למשפחה שהחל סחף, והשניים החלו לשחות לכיוון החוף כשהמזרן התפוצץ. במהלך השיחה לירון התלונן לחברו שמאוד קשה לו להמשיך בשחייה".

הדוד הוסיף: "כמה רגעים לאחר מכן, הספיק להגיע אופנוע ים שהבחין בשניים ולקחת את החבר אבל כששבו לחפש אחרי לירון, הוא כבר לא היה מעל המים. אנחנו מצויים בקשר עם כל כוחות ההצלה, כרגע אין כל חדש. אנחנו ממשיכים להתפלל ולהאמין שלירון יימצא בין החיים".

לירון קראדי, בן 19 נעדר בכנרת – 13 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
"מאמינים שיימצא בחיים". כראדי/צילום מסך, פייסבוק

יהודה ניצני, חבר קיבוץ כנרת ומתנדב במשטרת הים, הסביר כי בשעה שיש רוח חזקה, אסור בהחלט להיכנס לכנרת על גבי מזרונים או אבובים, מחשש להיסחפות. הוא הוסיף כי במקרה כזה, יש להישאר על המזרון ולא לרדת ממנו. "הרוח לא תהפוך מזרון עליו יושבים אנשים", אמר. "לכל היותר, היא תסחף אותך, וכוחות החילוץ יגיעו ויחלצו אותך". לדברי ניצני, כל פעולה אחרת היא "טעות חמורה" שעלולה להסתיים בטביעה.

הוא הבהיר כי גם מי ששוחה היטב ומנסה לשחות לחוף "יעשה טעות אם ינהג כך". לדבריו, במצב כזה נמצאים בלחץ ובמצוקה, והנשימה מתקצרת. חגי לוין, מנהל אגף הפיקוח ברשות הכנרת עוד קרא לציבור להישמע להוראות המצילים. יתרה מכך, הנופשים התבקשו שלא להיכנס למים בחופים לא מוכרזים ולהימנע מכניסה לאזור העמוק.

(עדכון ראשון 18:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully