וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בבית ספר: תלמידי כיתה ג' בבת ים גילו נחש צפע ארסי בחצר המשחקים

10.4.2017 / 12:46

ילדי בית הספר היסודי "הראשונים" בעיר לא ציפו להפתעה מסוכנת מסוג זה כשיצאו לשחק בהפסקה. הנחש נלכד, אך ההורים עדיין חוששים: "ילדינו עדיין בסכנה". לוכד הנחשים מזהיר: "שכיחות גבוהה בעונה זו"

באדיבות הורי התלמידים

מוריה, בתו בת התשע של קובי ברכה, לא האמינה למראה עיניה כשיצאה לחצר בית הספר "הראשונים" בבת ים ביום שישי שעבר במהלך הפסקת הצהריים שלה. התלמידה הצעירה גילתה נחש ארסי גדול מימדים שנע בגינת המשחקים ברחבת בית הספר. "הילדה הייתה בשוק טוטאלי, היא חשבה בהתחלה שמדובר במתיחה ושזה בכלל נחש פלסטיק, רק אחרי שהתקרב לאזור אחד מעובדי בית הספר והיא סיפרה לו על המחזה השנוי במחלוקת היא הבינה שמדובר בנחש צפע ארסי מסוכן", סיפר ברכה.

הנהלת בית הספר דרשה מהעירייה לשלוח במהרה לוכד נחשים כדי לאתר את הנחש הארסי. הלוכד הצליח ללכוד נחש אחד, אך ההורים והנהלת בית הספר מודאגים מהימצאותם של זוחלים ארסיים נוספים בשטח. במכתב ששלחה ההנהלה לוועד ההורים נכתב "מאוד ייתכן שקיימים נחשים נוספים בבית הספר. הורים יקרים, חשוב מאוד לשוחח עם הילדים, שלא ייגשו בימים הקרובים לשטחים עם שיחים, לאזורים לא פעילים, שלא ירימו סלעים ואבנים, ויהיו זהירים מאוד בהתנהלותם ובהתנהגותם".

עוד בוואלה! NEWS:
אב בית בישיבה בירושלים חשוד בהתעללות מינית בתלמידים ובילדי שכניו
ארה"ב מאשימה: "כישלונה של רוסיה הביא להרג ילדים בסוריה"
רוב העובדים ייקלטו, חטיבת החדשות תבוטל: תזכיר חוק תאגיד השידור

תלמידי כיתה ג' בבת ים גילו נחש צפע בחצר המשחקים בבית ספרם. באדיבות הורי התלמידים, מערכת וואלה! NEWS
"הילדה הייתה בשוק טוטאלי". נחש הצפע שנלכד בבית הספא בבת ים, ביום שישי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות הורי התלמידים

לוכד הנחשים איתי פוטאש, אמר כי מציאת נחשים בעונה זו אינה נדירה כלל, "זאת עונת החיזור שלהם, לאחר תרדמת החורף עשרות נחשים יוצאים מהמחבואים ומחפשים נקבות כדי להתרבות. הנקבות מפרישות ריחות חיזור חזקים שלעיתים גורמים לעשרות נחשים בוגרים וצעירים להתקבץ בזירה אחת במלחמה על הנקבה והטריטוריה", אמר.

פוטאש התייחס לנחש הצפע, שנחשב לאחד הנחשים המסוכנים בארץ ואמר, "נחש זה יודע את יכולותיו ולכן איננו מסתתר או חושש מטורפים דוגמת בני אדם, לכן בהרבה סיטואציות לוקח זמן עד שהנחש מסתלק מהאזור גם לאחר שנחשף". פוטאש חידד את הפעולות שיש לנקוט במקרה של הכשה: "יש להרגיע את המטופל ולפנות אותו בהקדם לטיפול רפואי, טיפול לא זהיר יכול לגרום במקרים אחדים למוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צפע חרמון צעיר. בעז שחם, החברה להגנת הטבע
"בעונה זו עשרות נחשים יוצאים מהמחבואים ומחפשים נקבות". נחש צפע/החברה להגנת הטבע, בעז שחם

ברכה, שלטענתו נתפסו נחשים נוספים בשטח בית הספר, לא חסך ביקורת מראש העירייה יוסי בכר שלדבריו מזניח את בתי הספר בעוד הוא עסוק בקידום הטיילת של העיר. "יש לנו ילדים שלומדים בבית הספר, אם נחש כזה היה מכיש את הבת שלי הייתי עושה עוצר בבת ים", אמר האב הזועם. "תתחיל להתעורר ולדאוג לציבור שבחר בך, אתה לא מודע כנראה לסכנות שילדינו נמצאים בהן. במקום לדאוג לילדים שלנו ראש העיר עסוק בהעלאת פוסטים על הים ועל הספסלים בטיילת".

מעיריית בת ים נמסר: "בעונת האביב מתחילים הזוחלים לצאת ממקום מחבואם ויש לנקוט במשנה זהירות. עם קבלת הדיווח נשלח למקום לוכד נחשים שלכד את הנחש. כמו כן, במהלך חול המועד אנו מבצעים פעולות גיזום וסריקה בכל מוסדות החינוך. אנו קוראים לתושבים לשמור על עירנות, לדאוג לגיזום הצמחיה בבתים ולהרחיק סלעים, אבנים וחפצים שאין בהם שימוש ועלולים לשמש כמקום מסתור לנחשים. ובכל מקרה של הימצאות נחש או זוחל ארסי יש לדווח מידית למוקד העירוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully