וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החייל שנהרג בפיגוע הדריסה: "אין לי כעס כלפי אף אחד"

6.4.2017 / 15:45

אהד טהרלב, אביו של אלחי שנהרג בפיגוע בכניסה לעפרה, תיאר את רגע קבלת הבשורה על מות בנו וסיפר בכאב על ההרגשה של אבדן אחד משבעת ילדיו. "הרמתי טלפון לסמ"פ, הוא לא היה יכול להגיד לי כלום. הבנתי מהר מאוד מה קרה"

צילום: רוני כנפו וסרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

אלחי טהרלב, לוחם גולני שנהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע הדריסה בצומת עפרה, יובא למנוחות הערב ב-18:30 בחלקה הצבאית בהר הרצל. טהרלב, בן 20 מטלמון, הותיר אחריו זוג הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות.

אביו של אלחי, א?הד, סיפר בצהריים מחוץ לבית המשפחה: "היו לי שבעה ילדים, והיום יש לי שישה. הוא יצא לעשות את המשימה שלו כמו שצריך. קבענו ללכת לבקר אותו בערב פסח, הוא היה אמור לסגור את החג, היינו אמורים להיות בסדר".

"אין לי כעס כלפי אף אחד", אמר טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום. "יש לי רק הודיה לקב"ה, על הזכות שקיבלתי - ילד מדהים, 20 שנה כל רגע היה גדול מהחיים. אני מחכה לראות את התחקיר של הצבא. יש לי אמון מלא בצבא, זה גוף מדהים, אני עובד איתו כבר 20 שנה, אני בטוח שבגולני לא יטייחו ואין לי כעס".

** לא לשימוש עד אישור צנזורה** אלחי טהרלב החייל שנהרג בפיגוע הדריסה בעפרה הבוקר, 6 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
"כל רגע איתו היה גדול מהחיים". אלחי טהרלב/צילום מסך, פייסבוק

על רגע קבלת הבשורה, סיפר האב: "הרמתי טלפון לסמ"פ, הוא לא היה יכול להגיד לי כלום. הבנתי מהר מאוד מה קרה, התקשרתי לכולם, אמרתי להם תחזרו הביתה – אשתי, הבן שלי מירוחם, קחו את הדברים ובואו הביתה. אספתי את הבת שלי מירושלים ובאנו הביתה. כשהגעתי הביתה, ראיתי את המונית מגיעה יחד איתי עם הקצינים מצה"ל".

בהתנחלות טלמון קיבלו היום בכאב את הבשורה המרה. "אלחי היקר והאהוב, בן היישוב, נרצח. נער מוכשר, צנוע ואהוב. הכאב מפלח בלב השכנים, החברים, החניכים בתנועת הנוער וכל בני היישוב הרבים שהכירו את אלחי והוקירו אותו". מדובר בבן היישוב השלישי שחייו נגדעו בפיגוע טרור. רועי ארבל, אב לחמישה, נרצח בפיגוע ירי בטלמון ב-2004; גיל-עד שער היה אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014.

"שלושתם נרצחו במקומות שונים בארץ, בדרכם הביתה, בדרך ליישוב, למשפחתם, ונלקחו בידי בני עוולה רשעים. האביב לא ינחם את הכאב הגדול. אנחנו מחבקים את אביטל ואת הרב אוהד, ומבקשים מבורא עולם שישים די לצרותינו. אנחנו מאמינים שיש בידינו לגבור על אויבנו ושנעשה זאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפחה בישוב טלמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום בשעות הצהריים הגיע מחבל מכביש 60 לכניסה להתנחלות עפרה, פנה פניית פרסה, עקף את הבטונדות שליד הטרמפיאדה ופגע בטהרלב וחייל נוסף. הוא נתפס לאחר שמכוניתו התנגשה בשיחים הסמוכים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום יחד עם כוחות הביטחון, קבעו את מותו של טהרלב ופינו את החייל שנפצע קל לבית החולים הדסה הר הצופים.

המחבל, מאלך חמאד, תושב סילוואד בן 23, הועבר לחקירת שב"כ. מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי חמאד נסע על הציר כמה פעמים בחיפוש אחר יעדים לפגיעה, וכשזיהה את שני החיילים דרס אותם. בעבר הוא ישב בכלא הישראלי במשך כארבעה חודשים, בגין ניסיון חדירה להתנחלות אדם שאירע ב-2015.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל, תחקרו את בני משפחתו ועצרו את אחיו. על פי החשד, הוא ביצע את הפיגוע עם רכבו של אביו, לאחר שרב איתו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הנחה להקפיא את ההיתרים של כל משפחתו.

פיגוע דריסה סמוך להתנחלות עפרה שבבנימין. 6 באפריל 2017. תצפית TPS
רכב המחבל/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully