וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: "לעולם לא נשתמש בנשק כימי, גם לא נגד טרוריסטים"

אל-מועלם כינס מסיבת עיתונאים בדמשק ובה הכחיש את הטענות של האופוזיציה ושל המערב ולפיהן משטר אסד השתמש בגז סארין במתקפה באידליב. הוא אמר כי על כל חקירה בינלאומית להתחיל מדמשק

עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם אמר היום (חמישי) כי דמשק לעולם "לא תשתמש בנשק כימי, גם לא נגד טרוריסטים". זאת יומיים אחרי המתקפה הכימית הקטלנית באידליב, שלפי האופוזיציה והמערב כללה שימוש בגז העצבים סארין.

במסיבת עיתונאים שכינס בדמשק אמר אל-מועלם כי התקיפה ביום שלישי בעיירה חאן שייחון, שבה נהרגו יותר מ-70 בני אדם, כוונה נגד מצבור נשק של ג'בהת א-נוסרה. כשנשאל אם הוא יתמוך בהקמת צוות בינלאומי לחקירת המתקפה, הוא השיב כי עליה להתחיל את עבודתה מדמשק. במהלך היום דיווחו גורמי אופוזיציה על מתקפה כימית נוספת, הפעם בגז כלור במחוז חמאת, אולם אחרים טענו כי הייתה זאת הפצצה שגרתית של חיל האוויר הסורי.

לקריאה נוספת על המתקפה הכימית בסוריה
אסד: "המורדים מסייעים לישראל - ניצחון המורדים הוא ניצחון עליה"
דיון באו"ם על סוריה: "כמה ילדים ימותו עד שלרוסיה יהיה אכפת?"

אב עם ילדיו שנהרגו במתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. AP
אביהם של שני אחים שנהרגו במתקפה הכימית באידליב/AP

רוסיה כינתה היום את המתקפה באידליב "פשע מפלצתי", אולם טמרה כי המסקנות של ארצות הברית שלפיהן משטר אסד אחראי לה אינן מבוססות על מידע אמין. אתמול טענה מוסקבה כי הקורבנות בחאן שייחון, שלפי מומחים סבלו מתסמינים לחשיפה לגז עצבים, נפגעו מדליפה ממפעל לייצר נשק כימי של המורדים שהופצץ מהאוויר על ידי צבא סוריה.

המתקפה הקטלנית באידליב עוררה מחדש דיון סוער בקהילה הבינלאומית סביב עתידו של אסד, שש שנים אחרי תחילת מלחמת האזרחים. בדיון במועצת הביטחון של האו"ם הציגה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תמונות מהמתקפה וציינה כי דמשק השתמשה בנשק כימי נגד אזרחים. "אנחנו לא יכולים לעצום את עינינו ולהתעלם מהאחריות לפעול", קראה. "רוסיה לא יכולה להתחמק מאחריות". היילי יצאה נגד חוסר היכולת של האו"ם לפעול, לטענתה, והוסיפה כי אם הארגון הבינלאומי לא יפעל, "אנחנו אולי נעשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully