וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל בן 20 מטלמון נהרג בפיגוע בצומת עפרה

סמל אלחי טהרלב, לוחם בחטיבת גולני, נהרג הבוקר בפיגוע הדריסה סמוך להתנחלות עפרה ויובא הערב למנוחות בירושלים. בפיגוע נפצע צעיר נוסף בן 19. המחבל, מאלכ חמאד, בן 23 מסילוואד, ישב בעבר בכלא הישראלי על עבירה ביטחונית ב-2015. צה"ל פשט על ביתו ועצר את אחיו

צילום: רוני כנפו עריכה: יאיר דניאל

סמל אלחי טהרלב, חייל בן 20 מטלמון, נהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע הדריסה סמוך להתנחלות עפרה. הלווייתו תתקיים הערב ב-18:30 בחלקה הצבאית בהר הרצל. בפיגוע נפצע צעיר נוסף כבן 20, שהועבר לקבלת טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים.

המחבל, מאלכ חמאד, נעצר והועבר לחקירת שב"כ. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל, בן 23 מהכפר סילוואד, תחקרו את בני משפחתו ועצרו את אחיו. על פי החשד, הוא ביצע את הפיגוע עם רכבו של אביו, לאחר שרב איתו.

מחקירה ראשונית עולה כי הוא נסע על הציר מספר פעמים בחיפוש אחר יעדים לפגיעה, וכשזיהה את טהרלב ואת הפצוע דרס אותם. בעבר הוא ישב בכלא הישראלי במשך כארבעה חודשים, בגין ניסיון חדירה להתנחלות אדם שאירע ב-2015. בעמוד הפייסבוק שלו מופיע תמונה מפיגוע דריסה בסילוואד לפני כשנה, עם הכיתוב "אללה ירחם עליך, גיבור".

** לא לשימוש עד אישור צנזורה** אלחי טהרלב החייל שנהרג בפיגוע הדריסה בעפרה הבוקר, 6 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
בוגר ישיבת מקור חיים. טהלרב/צילום מסך, פייסבוק

טהרלב, לוחם בגדוד 13 של גולני, הוא בוגר ישיבת מקור חיים שבגוש עציון. הוא הותיר אחריו זוג הורים, אהד ואביטל, שלושה אחים ושלוש אחיות.

בהודעת היישוב טלמון, נכתב: "אלחי היקר והאהוב, בן היישוב, נרצח. נער מוכשר, צנוע ואהוב. הכאב מפלח בלב השכנים, החברים, החניכים בתנועת הנוער וכל בני היישוב הרבים שהכירו את אלחי והוקירו אותו". מהיישוב עפרה נמסר: "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון להנחות את כוחות הביטחון להפעיל אגרוף ברזל נגד הכפר העוין שמחנך לשנאה ורצח יהודים ושהוציא מתוכו לאורך השנים שורה ארוכה של רוצחי יהודים. יש להרוס את ביתו של המחבל עוד היום".

החייל ההרוג אלחי טהרלב ז"ל בצומת עופרה 6 באפריל 2017. באדיבות המשפחה
טהרלב במהלך שירותו הצבאי/באדיבות המשפחה
** לא לשימוש עד אישור צנזורה** אלחי טהרלב החייל שנהרג בפיגוע הדריסה בעפרה הבוקר, 6 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
הותיר זוג הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות. טהרלב/צילום מסך, פייסבוק

המחבל הגיע מכביש 60, פנה פניית פרסה, עקף את הבטונדות שליד הטרמפיאדה ופגע בשני הצעירים. הוא נתפס לאחר התנגשות המכונית בשיחים הסמוכים, נעצר בזירה והועבר לחקירת שב"כ. בחמאס בירכו על הפיגוע, ומטעם הארגון נמסר: "זוהי תגובה לפשעים נגד הפלסטינים והמשך ההקרבה והגבורה של אינתיפאדאת אל-קודס".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אף שהמשא ומתן עם הפלסטינים שוב על הפרק בזירה הבינלאומית, הם מתמקדים בטרור. "הפלסטינים רואים שאוטוטו הם מקבלים מדינה ואוטוטו הם מגיעים להסכם - והם פועלים בטרור. יש יוזמות של ראשי מדינות ערב והנושא המדיני מתעורר שוב, אבל התקווה הפלסטינית היא ללא תוחלת ותכלית".

(עדכון ראשון: 13:06)

פיגוע דריסה סמוך להתנחלות עפרה שבבנימין. 6 באפריל 2017. תצפית TPS
זירת הפיגוע, הבוקר/תצפית TPS
מאלך חאמד, תושב סילוואד שביצע פיגוע דריסה סמוך לעפרה. 6 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
המחבל, מאלכ חמאד/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully