וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני שקלים נמצאו בחשבונו של הצעיר שאיים על מוסדות בארה"ב

הצעיר, בן 19 מאשקלון, חשוד כי במשך שנים התריע במוסדות יהודיים ואף בחברות תעופה מפני פצצות. מחיפוש במחשבו עלה כי ככל הנראה סחר ברשת בשירותים בלתי חוקיים. עורכת דינו: "יש לו גידול בראש, תנאי המעצר מקשים עליו"

עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (חמישי) להאריך מעצרו של בן ה-19 החשוד כי איים על מרכזים יהודיים בארצות הברית עד 18 באפריל. הצעיר, תושב אשקלון, נעצר לאחר שלוש שנים שבהן ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו של מי שהעביר מאות איומים על פצצות במרכזים ואף במטוסי חברת "דלתא".

מבדיקת מחשבו של הצעיר עלה גם כי הוא חשוד בסחר ברשת ה-Darknet, בסדר גודל של מיליוני שקלים בביטקוין. בהם, ככל הנראה, זיוף דרכונים ותעודות זהות. ה-Darknet היא רשת שבה כתובות ה-IP של המשתמשים מוצפנות כך שלא ניתן לדעת מהיכן הועלה המידע אליה. בשל החיסיון, המשתמשים אינם חוששים מהתערבות או ממעקב ממשלתי ולכן היא הפכה למוקד של שלל פעילויות לא חוקיות כגון סחר בנשק, סחר בבני אדם וחומר פורנוגרפי קשה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: חייל בן 20 מטלמון נהרג בפיגוע בצומת עפרה
שר החוץ הסורי: "לעולם לא נשתמש בנשק כימי, גם לא נגד טרוריסטים"
ברקע חיסול הבכיר: חמאס הוציא להורג "שלושה משתפי פעולה עם ישראל"

הצעיר שנעצר בחשד שגרם להתראות לפיגועים, חשוד גם בסחר אסור ברשת ה"דארקנט". מערכת וואלה! NEWS
החשוד בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

עו"ד שירה ניר, המייצגת אותו, סיפרה בדיון על גידול במוחו ועל כך שהוא על הספקטרום האוטיסטי. "הלקוח שלי סובל מ-PDD. זה לא צץ פתאום, נולדים עם זה", אמרה, והציגה גם מסמכים רפואיים שמצביעים על כך ש"לחשוד היה גידול בחדר השלישי של המוח, גידול שמשפיע וגורם להפרעות התנהגות". "אי אפשר לבטל את מצבו של חשוד, מהאוטיזם קיבל את הגאונות. מדובר במקרה חסרי היגיון וביזארי, מדובר בחשוד אוטיסט מינקותו", אמרה.

"תנאי המעצר מקשים מאוד על החשוד. לחשוד התנהגות לא רגילה, דברים שאינם בשליטתו. אלה סממנים שהחמירו והקצינו לאורך תקופת המעצר. החשוד צעק 'אוכל, אוכל, אוכל', נכנס סוהר והכה אותו בראשו, התיישב עליו וקשר אותו למיטה. הסוהרים קוראים לו 'קוקייה'. הם לא מבינים אותו".


בחקירה הסמויה והמסועפת היו מעורבות יחידות סייבר מניו זילנד, אוסטרליה, ישראל וכמה מדינות באירופה. לפני כמה חודשים, הבינו החוקרים כי מדובר בשיחות במקורן בישראל, חרף החשד כי מדובר באיומים על רקע אנטישמי. לאחר שניטרו חוקרי הסייבר ביחידת להב 443 את כתובות ה-IP מהן בוצעו השיחות, עלה החשד כי הצעיר השתמש בכתובות של מחשבים אחרים בסביבתו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הארכת מעצרו של האקר בן ה- 19 מאשקלון 6 באפריל 2017. אור רביד מהסמארטפון של וואווי – Huawei", מערכת וואלה! NEWS
אמו של החשוד ועורכת דינו שירה ניר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד מהסמארטפון של וואווי – Huawei"

חד עם חוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) של ארצות הברית, החלו השוטרים באיתור עקבות שהותיר החשוד ברשת. על פי החשד, העצור, בן 19, אסף מספרי טלפון של מרכזים יהודיים, מידע על אודות פעילותם וכן זמני טיסות של חברת דלתא ויעדיהן. לאחר הצלבת המידע שהתקבל מסוכנויות הביון במדינות השונות, הצליחו החוקרים לאתר את כותבת מגוריו של החשוד בישראל.

ההתפתחות הדרמטית בחקירה אירעה בינואר האחרון, אז התריע הצעיר, על פי החשד, על פצצה בבתי ספר באזור המרכז והוביל את החוקרים לאיתור כתובתו המדויקת. אתמול בבוקר, פרצו כוחות המשטרה לדירתו שבאשקלון ועצרו את הצעיר ואביו. במקום נמצאו חמישה מחשבים ועשרות כרטיסי רשת, שבאמצעותם הצליח לכאורה להטריד את רשויות החוק ברחבי העולם. מלבד זאת, נתפסה גם אנטנה ששימשה לשיגור ההודעות מכתובות IP שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully