וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הדיח את יועצו הבכיר סטיב בנון מהמועצה לביטחון לאומי

על פי מזכר בנוגע להרכב המועצה, היועץ האסטרטגי איבד את מושבו הקבוע לאחר שבכירים התלוננו על "קושי לעבוד עמו", והושבו אליה ראש המודיעין ויו"ר המטות המשולבים. גורם בבית הלבן: הוא נכח בישיבה אחת בלבד

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה על הדחתו של היועץ האסטרטגי הבכיר סטיב בנון מהמועצה לביטחון לאומי – כך עולה ממזכר שפורסם היום (רביעי) בנוגע להרכב המועצה, שבה חברים בכירי מערכת הביטחון. על פי המזכר החדש, הרכב המועצה המתוקן כולל כעת גם את מנהל המודיעין הלאומי (DNI) דן קואטס ואת יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית ג'וזף דנפורד.

הדחתו של בנון מהמועצה הבכירה מגיעה לאחר שהכללתו של היועץ בהרכב המועצה, החל מחודש ינואר, עוררה ביקורת חריפה בוושינגטון, מצד גורמים דמוקרטים ורפובליקנים. מלבד הטענות נגד התפקיד הבכיר שניתן מלכתחילה לבנון, עורך אתר החדשות הימני-קיצוני "ברייטברט" לשעבר, נשמעו גם טענות על כך שיועץ אסטרטגיה מקבל גישה לדיונים ביטחוניים.

עוד בוואלה! NEWS:
כץ: ממשל טראמפ בוחן הקמת אי מלאכותי מול עזה ותכנית רכבות אזורית
דאעש בהתייחסות ראשונה לטראמפ: "ארה"ב מנוהלת בידי אידיוט"
קרב בסנאט: הדמוקרטים ינסו לחסום את מינוי מועמד טראמפ לעליון

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויועצו סטיב בנון, אפריל 2017. רויטרס
קודמיו בתפקיד לא קיבלו מושב קבוע במועצה. בנון וטראמפ/רויטרס

גורם בכיר בבית הלבן הסביר כי הוחלט כי נוכחותו של בנון במועצה "אינה נחוצה עוד" לאחר הדחתו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, שהתבקש להתפטר בחודש פברואר בשל קשריו על שגריר רוסיה בוושינגטון לפני כניסתו לתפקיד. בנון היה אמור לפקח על פעילותו של פלין במועצה, על פי הגורם.

הוא עוד הוסיף כי בנון השתתף בישיבה אחת בלבד עד כה. גורמים נוספים בממשל טענו כי הדחתו של בנון מהמועצה נחשבת הישג ליועץ לביטחון לאומי אייץ'-אר מקמאסטר, שלטענתם התלונן על "קושי לעבוד" עם בנון.

המועצה לביטחון לאומי הוקמה ב-1947, במטרה ליצור תיאום בין הצבא וגופי ביטחון ומודיעין אחרים. החברים הקבועים בה הם סגן הנשיא, שר החוץ, שר ההגנה ובכירים אחרים בממשל, חלקם מוזמנים לדיונים רק כשאלו נוגעים בתחום אחריותם. בממשלים קודמים, מקביליו של בנון הורשו להשתתף באופן חלקי בדיוני המועצה, אך איש מהם לא קיבל בה מושב קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully