וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד התקשורת: אין כאוס בממשל, הוא עובד כמו מכונה משומנת

17.2.2017 / 0:52

נשיא ארה"ב זעם על שאלות הכתבים במסיבת עיתונאים בבית הלבן, כולל אחת מצדו של עיתונאי חרדי: "אני האדם הכי פחות אנטישמי שיש". לדבריו, מה שהפריע לו אצל פלין היה התנהלותו מול סגנו פנס. הוא הבטיח לפרסם צו הגירה חדש

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן אמש (חמישי) על תפקוד ממשלו, והאשים את כלי התקשורת האמריקניים בכך שהם "איבדו שליטה". במהלך מסיבת עיתונאים שכינס כדי להכריז על מועמד חדש לתפקיד שר העבודה, הוא גם הגן על תפקודו של מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי שהתפטר, אך אמר כי הוא לא היה מרוצה מהדרך שבה הוצגה השיחה שקיים עם השגריר הרוסי בוושינגטון לסגנו מייק פנס.

קרוב לחודש מאז השבעתו, טראמפ כינס מסיבת עיתונאים בבית הלבן ובה השתלח בכלי התקשורת. הוא טען כי ממשלו רשם "התקדמות ניכרת", ולקח קרדיט על נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה. הנשיא עוד אמר כי פלין "עשה את עבודתו" ו"לא עשה שום דבר רע", אולם הוא לא היה מרוצה מהדרך שבה הוא התנהל מול סגן הנשיא. טראמפ ציין כי הוא מצא מחליף ראוי לפלין, מה שהקל על ההחלטה לגרום ליועץ לביטחון לאומי להניח את המפתחות ולהתפטר.

הנשיא דחה את הדיווחים בתקשורת על כך ששורר כאוס בממשלו, שהחל בעקבות הצו שלו להגבלת כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות – שעתה מוקפא בהוראת בית המשפט, בעקבות כמה עתירות שהוגשו בנושא. "הממשל הזה פועל כמו מכונה משומנת", הצהיר טראמפ. לדבריו, הוא יכריז על "צו חדש ומקיף שיגן על אזרחינו".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאה בשימוע בסנאט: "השגריר תומך בפשעי המלחמה של ישראל"
"יום ללא מהגרים": מסעדות ומשרדים ישבתו במחאה נגד טראמפ
"אנשים מרגישים אופוריה אבל אנחנו לא יודעים איזה נשיא טראמפ יהיה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
מאשים את כולם בצרותיו. טראמפ, אמש/רויטרס

הנשיא שב על ביקורתו נגד התקשורת, והבטיח להעביר את המסר שלו "ישירות אל העם". טראמפ דחה דיווחים שפורסמו בימים האחרונים בניו יורק טיימס וברשת CNN כי מקורביו של טראמפ היו בקשר עם גורמים רשמיים ברוסיה לפני ניצחונו בבחירות. טראמפ כינה את פול מנפורט, מנהל הקמפיין הקודם שלו שהיה קשור לאוקראינה ולרוסיה, "אדם מכובד".

במהלך מסיבת העיתונאים, נשאל טראמפ על ידי הכתב היהודי ג'ייק טורקס על העלייה בתקריות אנטישמיות ברחבי ארצות הברית, מה שהכעיס את הנשיא שלא הבין את השאלה עד הסוף והצהיר: "אני האדם הכי פחות אנטישמי והכי פחות גזען שתכיר בחייך". לדבריו, הכתב "אמר שהוא עומד לשאול שאלה פשוטה, אבל הוא שיקר, זה לא הוגן".

נשיא ארצות הברית אמר כי הדיווחים השונים על קשרים בין ממשלו למוסקבה הם "תחבולה" של כלי התקשורת והכחיש כי יש לו קשר כלשהו לרוסיה. "זה פייק ניוז. זה פייק ניוז שהתקשורת מוציאה". ברקע הדיווחים על הדלפות נרחבות בשורות הממשל שלו, טראמפ הזהיר כי הוא יפעל נחרצות נגד תופעה זו. הוא הוסיף כי הנחה את משרד המשפטים לבחון את הנושא. "ההדלפות הללו פליליות. ההדלפות אמתיות, החדשות מזויפות".

טראמפ הכריז כי המועמד שלו לתפקיד שר העבודה הוא אלכסנדר אקוסטה, הדיקאן של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה. זאת אחרי שאתמול נאלץ אנדרו פוזדר להסיר את מועמדותו בשל חוסר תמיכה מצד סנאטורים רפובליקנים. הוא הקדיש את רוב מסיבת העיתונאים שאורגנה בחופזה כדי לתקוף את הכיסוי התקשורתי של פעולות ממשלו. הוא האשים את הכתבים בכך שהם לא מספרים את האמת ופועלים למען אינטרסים מסוימים.

(עדכון ראשון: 21:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, בטקס ההשבעה, 20 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ סבור שהוא עשה את עבודתו. פלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully