וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום ללא מהגרים": מסעדות ומשרדים ישבתו במחאה נגד טראמפ

16.2.2017 / 18:39

מארגני המחאה צופים כי אלפים ישתתפו במחאה ויפסיקו את עבודתם במסעדות, בבתי הספר ובמשרדים בפילדלפיה, וושינגטון, בוסטון, יוסטון, שיקגו וניו יורק. "אדוני הנשיא, בלי תרומתנו, המדינה תהיה משותקת"

צילום: רויטרס, עריכה:

מהגרים בכל רחבי ארצות הברית מתכננים היום (חמישי) לפתוח בשביתה המונית בכמה ערים במדינה במחאה על מדיניות ההגירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השביתה, הזוכה לכינוי "יום ללא מהגרים", באה בתגובה לשנאת הזרים שהתעוררה, לטענת המוחים, בשל צעדו של טראמפ להגביר את הגירוש של מהגרים בלתי חוקיים המתגוררים במדינה.

המארגנים צופים כי אלפי בני אדם ישתתפו או יביעו הזדהות עם העובדים ויצאו החוצה מבתי הספר ומהמשרדים בערים שבהן תתקיים השביתה כמו פילדלפיה, וושינגטון, בוסטון, יוסטון, שיקגו וניו יורק. השביתה צפויה להשבית עשרות מסעדות בוושינגטון ובניו יורק כחלק מניסיון להבהיר לממשל עד כמה חיונית אוכלוסיית המהגרים לכלכלה ולתשתיות האמריקניות.

"מרופאים ועד שוטפי כלים, למהגרים חלק אינטגרלי בחיי היומיום בארצות הברית", צייצה ג'נט מורגויה, נשיאת המועצה הלאומית של הארגון הלטיני לה ראזה. עם זאת, המחאה לא מאורגנת על ידי ארגון אחד אלא כמה וייתכן שתכנון לקוי זה יניב כמות משתתפים קטנה יחסית. "אדוני הנשיא, בלעדינו וללא התרומה שלנו, המדינה תהיה משותקת", נכתב בפוסטר שמקדם את המחאה ופורסם ברשת.

לקריאה נוספת:
צו טראמפ יצא לפועל: אחרי 22 שנה מהגרת לא חוקית גורשה למקסיקו
טראמפ בדמות היטלר ורבבות מפגינים: מחאה במקסיקו נגד טראמפ
מדיניות טראמפ יוצאת לדרך: מאות מהגרים לא חוקיים נעצרו בארה"ב

מפגינה נגד מדיניות ההגירה של טראמפ עם שלט: כתוב לא אמריקה תחילה, משפחה תחילה, 16 בפברואר 2017. AP
"אמריקה לא תחילה, משפחה תחילה", מפגינה אוחזת שלט/AP

במרכז קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות שלטה היוזמה לבניית חומה בגבול ארצות הברית ומקסיקו. את היוזמה הוא מקדם גם אחרי כניסתו לבית הלבן, למורת רוחו של נשיא מקסיקו, שהצהיר כי לא ישלם על מימונה. טראמפ מאשים גם את המהגרים בשיעורי האבטלה במדינה, והוציא צו נשיאותי האוסר על כניסת מהגרים ופליטים משבע מדינות שהרוב בהן מוסלמים. כמו כן, הוא הרחיב את סמכויותיהם של פקחי הגירה, ולפי הערכות כשמונה מיליון מהגרים בלתי חוקיים עשויים לעמוד בפני גירוש.

השף המפורסם חוזה אנדרס הודיע פומבית שיתמוך במחאה. השף כבר מסובך בקרב משפטי עם הנשיא לאחר שחזר בו מהסכם להקמת מסעדה במלון טראמפ בוושינגטון בשל אמירותיו השנויות במחלוקות של הנשיא נגד מהגרים מקסיקנים.

"אנשים שמעולם לא החמיצו יום עבודה אומרים שהם לא רוצים ללכת לעבודה ביום חמישי", אמר אנדרס בריאיון ממסעדתו "אויימל", שתהיה סגורה ביום חמישי. "הם רוצים לומר: 'הנה אנחנו', בכך שהם לא מגיעים. המעט שביכולתי לעשות הוא לומר: 'אוקיי, אני עומד לצדכם'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

השף אנדרס מצייץ בתמיכה במחאה:

הדיווחים האחרונים על "אכיפה מוגברת" נגד מהגרים בארבע מדינות בארצות הברית הציתו חששות רבים בקרב משפחותיהם ופעילים בנושא. בשבוע האחרון נעצרו מאות מהגרים בלתי חוקיים, רובם בעלי הרשעות פליליות, ברחבי ארצות הברית כחלק ממבצע מעצרים נרחב של רשות המכס וההגירה.

רק אתמול עצרו הרשויות בארצות הברית מהגר ממקסיקו שהגיע למדינה באופן בלתי חוקי כילד, וקיבל היתר עבודה במהלך כהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה. מדובר היה במעצר הראשון מסוגו תחת שלטונו של הנשיא הנוכחי טראמפ. דניאל רמירז, בן 23, נעצר בשבוע שעבר בבית אביו בסיאטל על ידי משטרת ההגירה. רמירז קיבל היתר עבודה במסגרת תכנית שיזם אובמה ב-2012 לדחיית הליכים נגד מי שהגיעו לארצות הברית כילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסטר המקדם את ההפגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה באריזונה נגד גירוש המהגרת הבלתי חוקית גוואדלופ גרסיה דה ראיוס. AP
מחאה נגד גירוש מהגרת בלתי חוקית, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully