וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת: הח"כים הערבים התפרצו לדברי נתניהו

5.4.2017 / 17:26

במהלך דיון פגרה מיוחד על התיקון לחוק תכנון ובנייה התעוררה סערה במליאה, בטענה כי החוק פוגע במגזר הערבי. המליאה דנה גם ב"ניסיונות השתלטות ראש הממשלה על התקשורת", לבקשת סיעות מרצ והמחנה הציוני

צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון פגרה מיוחד על אישור בקריאה שנייה ושלישית של התיקון לחוק תכנון ובנייה, שמשמעותו החמרה באכיפה על עבירות בנייה. החוק אושר ברוב של 43 תומכים מול 33 מתנגדים. במהלך דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני המליאה, חברי הכנסת הערבים, שרואים בהצעת החוק פגיעה במגזר הערבי, התפרצו בצעקות לדברי נתניהו ולא אפשרו לו להשלים את דבריו.

"הממשלה בראשותי השקיעה ומשקיעה יותר מכל ממשלה אחרת במגזר הערבי, בתשתיות, ברווחה, בתרבות וגם בבריאות במטרה לצמצם את הפערים", טען נתניהו. בהתייחסות לאזרחי ישראל הערבים, הוסיף כי "הם רוצים להיות חלק מההצלחה של מדינת ישראל, מהעתיד של מדינת ישראל, של כל אזרחי ישראל, ולכן אנחנו משקיעים כפי ששום ממשלה לא השקיעה. אבל זה גם אומר להשתלב בחוקי מדינת ישראל, ואנחנו עושים תיקון היסטורי". לטענתו, "הגברת האכיפה היא לא רק נגד המגזר הערבי, אלא נגד כולם".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: סער בראש הליכוד גורף יותר מנדטים מנתניהו, יש עתיד מתחזקת
"חשוב שתעבדו יחד": כחלון ונתניהו בהופעה משותפת אחרי הנאום החריף
נתניהו על התקשורת: "תעשייה של דכדוך, הייתי רוצה עוד תחרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"הגברת האכיפה היא לא רק נגד המגזר הערבי". נתניהו/נועם מושקוביץ

לאחד דברי נתניהו החל הדיון שיזמה האופוזיציה על "ניסיונות ההשתלטות של ראש הממשלה על התקשורת בישראל". עם תחילת הדיון, יצאו כל חברי הכנסת של הקואליציה מאולם המליאה, בהוראת יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי העיסוק של נתניהו בתאגיד הוא "אובססיבי". לדבריה, "יש לנו ראש ממשלה אובסיסיבי, הקואליציה משועבדת לאובסיסיביות שלו והציבור משלם את המחיר". היא הוסיפה כי "נחתמה פשרה רקובה שנחתמה על ידי היועץ המשפטי שהפך ליועץ המשפחתי. אף יועץ משפטי אחר לא היה מוכן להכשיר את השרץ הזה. עיתונאית אחת לא באה בטוב לראש הממשלה ואז פתאום נקרע ליבו על עובדי רשות השידור שרק לפני כמה חודשים הוא כינה אותם חמאס".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"יש לנו ראש ממשלה אובסיסיבי". גלאון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פנה בדיון לראש הממשלה. "בזמן שאתה מתעלל בחדווה בעובדים מסורים ברשות השידור ואתה עושה זאת כבר שנים, ובעובדים חרוצים שגויסו לתאגיד השידור הציבורי, בזמן שיו"ר הקואליציה שלך מתראיין בכל תכנית בוקר ומתייחס בזלזול לפרנסתם של מאות אנשים – בזמן הזה שאתה עושה בתקשורת הציבורית כבתוך שלך, מרכיב פרופילים של עיתונאים לפי מידת חיבתך", אמר הרצוג. "מאות משפחות חיות באי ודאות, מאות אנשים לא יודעים מה ילד יום והיכן יעבדו מחר, מאות רבות של אנשי מקצוע מכאן ומשם הוכפשו ובוזו בידי חבורת מדקלמי דפי המסרים שלך".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, שיזם את הדיון במליאה אמר על נתניהו: "דמויות ההתייחסות שלך הם פוטין מצד אחד, ארדואן מהצד השני, ועכשיו אתה לוקח דוגמא גם מטראמפ, לפחות בתסרוקת".

דיון חגיגי לציון 68 שנים לקיומה של הכנסת. 14 בפברואר 2017. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

ממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי היה אמור להשיב במליאה מטעם הממשלה על הטענות נגד נתניהו, אך בחר לעזוב את המליאה. "האופוזיציה ביקשה לקיים דיון על נושא חשוב, אבל נראה שהנושא הזה לא מעניין אפילו את האופוזיציה", אמר הנגבי בהתייחסות לנוכחות הדלילה של חברי הכנסת. כשסגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון החל לשאול את הנגבי "האם לגיטימי שהקואליציה תחרים דיון בכנסת?", הוא ירד מהדוכן ועזב את המליאה. אחרי שעזב, הדיון ננעל ותשעה ח"כים מהאופוזיציה אישרו את העברת הדיון לאחת מוועדות הכנסת להמשך דיון".

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
המליאה/רויטרס

הדיון ב"ניסיונות השתלטות ראש הממשלה על התקשורת" נערך אחרי ההסכם שגיבשו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר משה כחלון על מתווה שיוביל לחיסול חטיבת החדשות בתאגיד השידור. את הדיון יזמו מרצ והמחנה הציוני, שאספו 25 חתימות כנדרש בפגרה. חברי הכנסת מסיעת "יש עתיד" סירבו לחתום. זאת, לאחר שח"כ גילאון אסף את החתימות הנדרשות לדיון בהצעות לסדר.

"ראש הממשלה סימן את החרבת התקשורת בישראל כפרויקט אישי ופוליטי", אמר גילאון, "אף עובד, הן מהתאגיד והן מהרשות, לא צריך לשלם על גחמותיו של ראש ממשלה שיכור מכוח ושל שר האוצר המשתפן". ח"כ ציפי לבני, יו"ר התנועה הוסיפה: "אסור לנו לשתוק אל מול הניסיון של נתניהו להליך אימים על התקשורת, לסמן ולאיים - רק כי הוא רוצה ליצור תקשורת מטעם".

ב"יש עתיד" מסרו כי "עמדתה של יש עתיד בנושא התאגיד והתנהלות ראש הממשלה היא ברורה וחד משמעית. ביום רביעי הקרוב יש דיון פגרה מיוחד שנקבע מראש ובו לאופוזיציה יש כמה שעות דיבור במליאה. בנוסף, בעוד שבועיים יתקיים דיון פגרה נוסף כשיגיע החוק לביטול התאגיד לכנסת, כך שלא ברור לנו הניסיונות הנואשים של חלק מחברי האופוזיציה לנסות להרוויח רבע כותרת כדי להראות לציבור שהם עושים משהו. אנחנו לא משתתפים במשחקי העמדת פנים".

(עדכון ראשון: 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully