וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון ב"השתלטות רה"מ על התקשורת" – יש עתיד סירבה לחתום

4.4.2017 / 1:14

מרצ והמחנה הציוני יזמו דיון מיוחד בזמן פגרת הכנסת, בו ידונו במשבר תאגיד השידור, אך מפלגתו של יאיר לפיד סירבה להצטרף לחברותיה לאופוזיציה. ח"כ גילאון: "משלמים על גחמות של ראש ממשלה שיכור מכוח ושר אוצר משתפן"

צילום: לע"מ, עריכה: שמרית גולדשטיין

מליאת הכנסת תקיים מחר (רביעי) דיון פגרה מיוחד על "ניסיונות השתלטות ראש הממשלה על התקשורת", אחרי ההסכם שגיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על מתווה שיוביל לחיסול חטיבת החדשות בתאגיד השידור. את הדיון יזמו מרצ והמחנה הציוני, שאספו 25 חתימות כנדרש בפגרה, אולם "יש עתיד" סירבה להצטרף, כך נודע לוואלה! NEWS.

"יש עתיד" ספגה ביקורת במהלך מושב החורף של הכנסת על כך שאינה תמיד נלחמה נגד עמדת הממשלה בהצבעות בכנסת או על כך שיו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד לא הגיע לדיונים. כעת, הסיעה סירבה להצטרף ליוזמה לקיים דיון פגרה מיוחד בעקבות המתווה שגיבשו נתניהו וכחלון.

דיון הפגרה נקבע קודם אסיפת החתימות של מרצ והמחנה הציוני, זאת כדי לאשר בקריאה שניה ושלישית תיקון להצעת חוק תכנון ובנייה, שמשמעותה החמרה באכיפה על עבירות בנייה. בדיון על הצעת החוק, ח"כים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה יעלו לדבר על ההצעה, וגם על נושאים אחרים. יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון אסף את החתימות הנדרשות לצורך דיון נפרד בהצעות לסדר.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: יש עתיד בפער קטן על הליכוד; המחנה הציוני מתרסקת
יאיר לפיד: "המערכת הפוליטית מתעסקת רק בעצמה ובמשחקים פנימיים"
השר לשעבר גדעון סער חוזר לפוליטיקה: "תם פסק הזמן, שב לליכוד"

"ראש הממשלה סימן את החרבת התקשורת בישראל כפרויקט אישי ופוליטי", אמר גילאון, "אף עובד, הן מהתאגיד והן מהרשות, לא צריך לשלם על גחמותיו של ראש ממשלה שיכור מכוח ושל שר האוצר המשתפן". ח"כ ציפי לבני, יו"ר התנועה הוסיפה: "אסור לנו לשתוק אל מול הניסיון של נתניהו להליך אימים על התקשורת, לסמן ולאיים - רק כי הוא רוצה ליצור תקשורת מטעם".

ב"יש עתיד" מסרו כי "עמדתה של יש עתיד בנושא התאגיד והתנהלות ראש הממשלה היא ברורה וחד משמעית. ביום רביעי הקרוב יש דיון פגרה מיוחד שנקבע מראש ובו לאופוזיציה יש כמה שעות דיבור במליאה. בנוסף, בעוד שבועיים יתקיים דיון פגרה נוסף כשיגיע החוק לביטול התאגיד לכנסת, כך שלא ברור לנו הניסיונות הנואשים של חלק מחברי האופוזיציה לנסות להרוויח רבע כותרת כדי להראות לציבור שהם עושים משהו. אנחנו לא משתתפים במשחקי העמדת פנים".

(עדכון ראשון: 20:48)

הפגנה בתל אביב בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
ח"כ גילאון בהפגנה נגד ראש הממשלה בתחילת השנה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully