וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נערכים בשב"ס לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים

4.4.2017 / 21:20

שב"ס נערך לשביתה הגדולה של אסירי פתח בבתי הכלא בישראל, שאמורה להתחיל עוד שבועיים. במשרד לביטחון הפנים פנו לצה"ל במטרה שיקים בית חולים שדה לטיפול בשובתי הרעב, אולם הדבר לא הסתייע

עריכה: ניר חן.

שירות בתי הסוהר (שב"ס) הודיע היום (שלישי) נערך לטפל בשביתת הרעב של אסירי הפתח, שמתכוננת להתחיל החודש. בין היתר הוחלט כי הם ישללו שימוש במכשירים אלקטרוניים, ביקורים ורכישה בקנטינה מכל אסיר ביטחוני שיודיע על שביתת רעב. הענישה תתבצע גם כלפי האסיר מרואן ברגותי, מנהיג השביתה.

במשרד לביטחון הפנים פנו לצה"ל במטרה שיקים בית חולים שדה. ואולם, בסופו של דבר, המהלך לא יצא לפועל.

בשב"ס סירבו להתחייב לכך שהם יעסקו בלוחמה פסיכולוגית, שכפי שנעשה במהלך שביתת האסירים הגדולה, אז הורה נציב שב"ס, רב-גונדר יעקב גנות, להדליק מדי ערב מנגל בסמוך לאגף האסירים הביטחוניים השובתים ולצלות בשר כבש. זאת, כדי שריחות הצלייה יגרו את האסירים שיחליטו להישבר. במסגרת אותה לוחמה פסיכולוגית, הציגו בשב"ס לאסירים תיעוד של מצלמה נסתרת שבה נראה מנהיג הפתח אוכל בחשאי את המנות שהוגשו לו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הקרב על הרחוב: שביתת הרעב היא מבחן הכוח החשוב ביותר לברגותי
לאחר חיסול הבכיר בעזה: חמאס במבצע נרחב למעצר סייענים של ישראל
הבשורה על פי חמאס: לא אנטישמי, פרגמטי – וקורץ למצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש ששביתת הרעב תוביל להסלמה ביטחונית. כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסירי פתח בבתי הכלא בישראל אמורים להתחיל בשביתת רעב בעוד כשבועיים, ב-17 באפריל, מיד לאחר חג הפסח. את השביתה מוביל ברגותי, שנמצא בכלא בישראל מאז 2002, והורשע ברצח של חמישה בני אדם. בישראל חוששים כי השביתה, שכוללת אלפי אסירים, עשויה להוביל לעימותים גם מחוץ לכלא - ולהביא להסלמה ביטחונית.

הרקע לשביתה הוא דרישותיהם של ברגותי ואנשיו להרחבת אישורי הביקורים למשפחות האסירים בכלא, והצבה של תאי טלפון ציבוריים באגפים של האסירים הביטחוניים, כפי שיש לאסירים הפליליים. באמצעות הטלפונים הללו יתאפשר לאסירים לשוחח עם בני משפחותיהם. הנהגת חמאס בכלא הדרים, שבו שוהה ברגותי, כבר הודיעה שתצטרף לשביתה, אולם במקומות אחרים חמאס עדיין מתלבט אם לעשות זאת או לא, לנוכח מחלוקות בינו לבין הפתח וברגותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully