וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיסול הבכיר בעזה: חמאס במבצע נרחב למעצר סייענים של ישראל

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי מנגנוני הביטחון ברצועת עזה פועלים לאיתור משתפי פעולה, וכמה כבר נעצרו. גורם ביטחוני בכיר בממשל חמאס: משת"פים שיסגירו את עצמם יקבלו הקלה בעונש

צילום: שי מכלוף

מנגנוני הביטחון של ממשל חמאס ברצועת עזה פתחו היום (שני) בשעות הבוקר במבצע נרחב למעצר "משתפי פעולה" עם ישראל - כך דווח בעיתון הלבנוני "אל-עהד", באתר הפלסטיני "אל-מג'ד אל-אמני" ובכלי תקשורת נוספים. על פי הדיווחים, נעצרו כמה סייענים חשודים, והמבצע נמשך.

על פי גורמים ביטחוניים בעזה, המעצרים הנוכחיים הם במסגרת מאמציהם של מנגנוני הביטחון לאיתור האחראים להתנקשות במאזן פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שחוסל בירי אקדח בסוף החודש שעבר. לטענת חמאס, ישראל היא האחראית להתנקשות בו.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
"היהודים לא אויב", אך "הציונות היא סכנה לעולם": אמנת חמאס נחשפת
חופרים מנהרה ומחלצים נשק: חמאס פרסם סרטון לציון יום האדמה

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
אנשי חמאס בעצרת זיכרון לפוקהא, בשבוע שעבר בעיר עזה/רויטרס

גורמים ביטחוניים שצוטטו ב"אל-מג'ד אל-אמני", המקורב לשלטונות חמאס ברצועה, התחייבו להטיל עונשים כבדים על משתפים הפעולה שייתפסו. עם זאת, אחד מהם הבהיר כי אלה שיסגירו את עצמם יקבלו הקלה בעונש.

אתמול התייחס לראשונה שר הביטחון אביגדור ליברמן לחיסול, לאחר שנשאל במהלך סיור בשדרות על העובדה שחמאס מאשים את ישראל. "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים, שחמאס יחפש אצלו האחראים", השיב. הוא הוסיף: "אני יכול רק לומר - אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים ביטחון באחריות ונחישות ועושים מה שמוטל עלינו לעשות. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר".

פוקהא חוסל ליד ביתו בשכונת תל אל-הווא שבעיר עזה, באמצעות אקדח עם משתיק קול. בעקבות החיסול, הכריזה ממשלת חמאס ברצועה על הגבלות על הדיג בחופי עזה ועל התנועה במעברי הגבול. זאת, על פי ההערכות, בשל הערכת מנגנוני הביטחון ברצועה כי משתפי הפעולה עם חיסולו של פוקהא מסתובבים בעזה וינסו לברוח.

לפני שבוע נערך בעזה טקס זיכרון לפוקהא, במהלכו קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל כי "היכן שיש כיבוש - תהיה התנגדות". משעל הוסיף בנאום משודר כי פוקהא "חוסל בידי הישות הציונית הבוגדת", ואמר: "אנחנו חזקים יותר מכלי הנשק שלנו. נהרוג אותם והם יהרגו אותנו, אבל בסוף ננצח". הוא הוסיף: "את התגובה תראו - לא תשמעו. ההתנגדות יודעת מה היא עושה, והיא תמלא את אחריותה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מודעת אבל שפרסם חמאס על מותו של מאזן פוקהא, 24 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
כרזה שפרסם חמאס לאחר ההתנקשות בפוקהא/צילום מסך, טוויטר
מאזן פוקהא ובכיר חמאס אחמד ג'בארי. טוויטר, צילום מסך
בכיר חמאס אחמד ג'עברי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully