וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן שש מסכנין נעצר בשדה התעופה בטורקיה: "הוא גויס בעבר לדאעש"

4.4.2017 / 20:10

משפחתו של הילד, עלי זבידאת, נחתה באנטליה, אך לאחר ביקורת הדרכונים נמסר לה כי בנם לא יוכל להיכנס לשטח המדינה וכי הוא יגורש חזרה לישראל. זאת, משום שלטענת הרשויות הוא ביקר בשנה שעברה בסוריה, שם גויס ל"מדינה האיסלאמית"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: בני זוג מסכנין מואשמים שהתגייסו לדאעש בעיראק)

משפחה מסכנין עוכבה לפנות בוקר (שלישי) בשדה התעופה באנטליה שבטורקיה בעקבות טענה הרשויות כי בנם בן השש גויס בעבר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). משפחתו של הילד, עלי זבידאת, המונה שני הורים ושלושה ילדים, עוכבו במשך 11 שעות בשדה התעופה לאחר שבנם עלי נעצר. לאחר מעצרו של עלי, החליטו הרשויות בטורקיה למנוע את כניסתו למדינה, לגרש אותו משטחה ולאסור כניסה עתידית שלו לטורקיה בחמש השנים הבאות.

תחילתו של האירוע הוא עם נחיתת המשפחה בשדה התעופה בטורקיה בשעה 1:30 לפנות בוקר. לאחר בדיקת הדרכונים ניגש איש ביטחון למשפחה וביקש לדלות עוד פרטים על עלי זבידאת. בסופו של דבר, נמסר למשפחה מאיש הביטחון כי על עלי נאסרה הכניסה למדינה וזאת בשל העובדה כי הוא שהה בשנה שעברה בסוריה, שם הצטרף לדאעש.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הבית הלבן על המתקפה הכימית בסוריה: תוצאה של חולשת אובמה
המדינה דחתה בשלושה חודשים את פינויו הסופי של אום אל-חיראן
נעצרו שני חשודים במעורבות בקטטה ההמונית בין ארגוני פשיעה ברמת גן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכל להיכנס לטורקיה בחמש השנים הבאות. עלי זבידאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש הביטחון לקח את עלי למעצר ועדכן את המשפחה כי הוא יוחזק במעצר שלושה ימים, עד שיגורש שוב לישראל. אב המשפחה, סאמר זבידאת, ניסה להסביר לרשויות כי חלה טעות, אבל כל מאמציו לעשות כן כשלו. מהמשפחה נמנע לשוחח עם הקונסוליה הישראלית ולכן הם החליטו לשוב לארץ יחד עם הבן הקטן עלי.

לפני כשבועיים גזר בית המשפט המחוזי בחיפה 50 חודשי מאסר בפועל על סברין זבידאת, בת 30 מסכנין, בגין הצטרפות לדאעש בעיראק עם שלושת ילדיה. היא הורשעה לאחר שהודתה במעשים. נגד בעלה, ויסאם, עדיין מתנהל משפט. לפי כתב האישום, ויסאם נלחם בשורות הארגון בעיר מוסול ונפצע, בעוד סברין עבדה בבית חולים בעיר. ילדיהם, בני שלוש, שש ושמונה, התנחנכו בבית ספר מקומי. הם נעצרו ב-22 בספטמבר, עם חזרתם לארץ, בנמל התעופה בן גוריון והודו במיוחס להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully