וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני על ההפגנות נגד צה"ל: "בני 15 רומסים את ההשקפה החרדית"

3.4.2017 / 10:23

בכירי המפלגות החרדיות נמנעו עד כה מלהתייחס בפומבי למחאת "הפלג הירושלמי" נגד גיוס חרדים, אולם ח"כ גפני מיהדות התורה טען: "ילדים מתעמתים שם עם שוטרות. מי ייתן את הדין?". דרעי: "מישהו יודע מה עובר על בן תורה אמיתי בכלא 6? השם ירחם"

עריכה: שניר דבוש

ההנהגה המרכזית במגזר החרדי, כולל חברי הכנסת של יהדות התורה וש"ס, נמנעו עד כה מלהתבטא באופן פומבי בנוגע למחאה של אנשי "הפלג הירושלמי" נגד צה"ל ונגד גיוס חרדים. המדיניות הרשמית של הח"כים החרדים, עד כה, הייתה התעלמות מהרב שמואל אוירבך, המנהיג הליטאי של "הפלג הירושלמי", ומההפגנות של אנשיו, על מנת להימנע מלהעצים את כוחם.

עם זאת, אמש (ראשון) התייחסו בפעם הראשונה שניים מבכירי המפלגות החרדיות לגל המחאה ברחבי הארץ. יו"ר סיעת "דגל התורה", ח"כ משה גפני, האשים את אנשי "הפלג" בכך שהם פוגעים, לדבריו, בהשקפה החרדית. באירוע של ארגון "יד על הלב" שנערך באשדוד, קרא גפני: "לוקחים את ההשקפה של 'דגל התורה' ורומסים אותה תחת הנעליים של בחורים בני 15 ברחוב ז'בוטינסקי. מי ייתן על זה את הדין?".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: חייל לבוש מדים נזקק לחילוץ משטרתי משכונת מאה שערים
בעקבות התנגדות ההנהלה: בוטל "כנס העריקים" בבנייני האומה
אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס: "לא נשלים עם המציאות הזו"

הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
"מעולם לא אמרו לנו גדולי הדור ללכת להפגנות". מפגינים נגד גיוס חרדים, ירושלים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ
הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
"קיומה של המדינה הציונית הוא נגד התורה". מפגינים בירושלים/נועם מושקוביץ

בהמשך הוסיף גפני כי "מעולם לא אמרו לנו גדולי הדור ללכת להפגנות". הוא עוד טען כי "ילדים בני 15 ובני 16 מתעמתים שם עם שוטרות". סיעתו של גפני, שמנהיגה הרוחני הוא הרב אהרון לייב שטיינמן, נחשבת למרכזית בזרם הליטאי-חרדי, אולם אנשיו של הרב אוירבך אינם מקבלים את מרותו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי העדיף גם הוא לשמור על שקט עד כה, אולם באירוע אמש הוא נאלץ להביע תמיכה בדבריו של גפני. דרעי תקף את הוראתו של הרב אוירבך, לפיה אין להתייצב בלשכות הגיוס לצורך קבלת דיחוי – הוראה שמשמעותה היא שרבים מתלמידיו מוגדרים עריקים.

"כל גדולי ישראל שהיו לפנינו התייצבו כל שנה בתנאים הרבה יותר קשים ממה שיש היום מבחינת צניעות", קרא דרעי, "אין בחור ישיבה אחד ששומע ועושה את מה שצריך לעשות ונופלת שערה אחת משערות ראשו". הוא הוסיף והאשים את אנשי "הפלג" בכך שצעירים המזוהים עמם נאלצים לשבת במעצר ימים ארוכים. "מישהו יודע ומעריך מה עובר על בן תורה אמיתי שנמצא בכלא 6 עם 50 איש בחדר?", טען, "שבתות, טלוויזיות, השם ירחם מה הולך שם. מה זה עושה לנפש של בחור כזה? מה זה יעשה לו כשהוא ייצא משם?".

אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"גדולי ישראל התייצבו בתנאים הרבה יותר קשים". דרעי/ראובן קסטרו
ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
אנשי "הפלג הירושלמי" לא תומכים בו. גפני/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully