וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התנגדות ההנהלה: בוטל "כנס העריקים" בבנייני האומה

2.4.2017 / 18:37

אנשי "הפלג הירושלמי" ביקשו לקיים עצרת נגד גיוס חרדים ולהזהיר מ"אחורי הקלעים של ציידי הנפשות". עם זאת, בעלי האולם הודיעו כי לא יאפשרו את קיומו: "לא יתקיים אירוע הנוגד את צה"ל ואת הדמוקרטיה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים, בשבוע שעבר)

"כנס עריקים" של אנשי "הפלג הירושלמי" שהיה אמור להתקיים מחר (שני) בבנייני האומה בירושלים בוטל. הנהלת המקום נימקה זאת בטענה כי אופי האירוע ותכניו נוגדים את הדמוקרטיה ופוגעים בצה"ל. ההודעה על כך נמסרה היום למארגנים.

"להנהלת המקום התברר הבוקר באיזה אירוע מדובר והוחלט לבטלו", נמסר מהנהלת בתי הקונגרסים. "מלכתחילה נמסר לנו שמדובר באירוע דתי לחיזוק האמונה ולא מעבר. המקום לא יכיל אירוע הנוגד את הדמוקרטיה ואת צה"ל".

בכנס היו אמורים להשתתף עשרות בחורי ישיבה המוגדרים עריקים, לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. בין היתר תוכננו להתקיים בו דרשות על "האמת המזעזעת על סוחרי הנשמות וממלאי היעדים והמכסות" של גיוס חרדים לצה"ל וכן על "מאחורי הקלעים של ציידי הנפשות", כלשון מודעת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על חיסול הבכיר בעזה: שחמאס יחפש אצלו את האחראים
והשרים שותקים: בקואליציה לא פוצים פה על מתווה התאגיד
עיר קבורה תחת הבוץ: מאות נעדרים במפולת הבוץ הקטלנית בקולומביה

הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
בכנס היו אמורים להשתתף עשרות בחורי ישיבה המוגדרים עריקים. ההפגנה בירושלים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר התקיימה מחאה החרדים נגד הגיוס לצה"ל ומעצר העריקים. בהפגנה התאספו כעשרת אלפים אנשי "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית" ברחוב מלכי ישראל בירושלים לעצרת ענק. בשל ההפגנה נרשמו שיבושי תנועה באזור העצרת וברחובות הסמוכים. המפגינים נשאו שלטים עם סיסמאות חריפות נגד הממסד והמדינה, ובהן "איווט ליברמן, את שיטות הק-ג-ב תשאיר ברוסיה", ו"המשתף פעולה עם גזירת הגיוס הוא קאפו חרדי". זו הייתה ההפגנה האחרונה בסדרת של עצרות ומחאות ענק של החרדים נגד גיוסם.

מרבית בחורי הישיבות החרדים מגיעים כיום ללשכות הגיוס כדי לקבל דחייה או פטור ומעמדם מוסדר. אולם בהוראת הרב אוירבך, תלמידים נמנעים מהגעה ללשכות הגיוס, כדי למנוע כל נקודת ממשק בין תלמידי הישיבה ורשויות צה"ל, למרות שמדובר בהגעה חד-פעמית. בשל כך, תלמידיו מוגדרים כעריקים, ורבים מהם נעצרו לאחרונה.

הפגנת הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully