וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה ורודה באגמון החולה: להקת פלמינגו גדולה הגיעה לביקור

2.4.2017 / 19:52

מספר חסר תקדים של 37 ציפורים עצרו למנוחה במסע הקינון שלהן מאגמי אפריקה לאיראן ולטורקיה. העצירה לא תימשך יותר מיומיים, אך המבקרים מתמוגגים: "ניתנה לנו הזכות לראות אותם בצבע עז במיוחד, מתנה נפלאה ונהדרת"

צילום: ענבר רובין

להקת ציפורי פלמינגו גדולה הגיעה היום (ראשון) בדרכם מאפריקה במסגרת מסע הקינון. באגמון החולה רגילים אמנם למחזות המרהיבים של נדידות הסתיו והאביב, אבל להקת הפלמינגו הנדירה בהיקפה שנחתה היום הצליחה לעורר התרגשות מיוחדת.

"בכל שנה מגיעה אלינו להקת פלמינגו, אבל בדרך כלל הלהקה מונה פרטים בודדים והפעם קיבלנו להקה גדולה במיוחד שמונה לא פחות מ-37 פרטים", סיפרה לוואלה! NEWS ענבר רובין, מנהלת תוכן והדרכה של קק"ל באגמון החולה. "בנוסף לכך הם מגיעים בדרך כלל בסתיו או בשלב קצת יותר מוקדם של האביב. העובדה שהם נחתו בשלב מאוחר יותר מבדרך כלל, נתנה לנו הזכות לראות אותם בצבע וורוד עז במיוחד. הסיבה לצבע הוורוד העז היא שהם נמצאים ממש לפני עונת הקינון. הם נחתו כאן בסביבות עשר בבוקר ומאז הם עושים לנו הצגות", הוסיפה רובין.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות התנגדות ההנהלה: בוטל "כנס העריקים" בבנייני האומה
"היהודים לא אויב", אך "הציונות היא סכנה לעולם": אמנת חמאס נחשפת
למה מאייר הספר "איה פלוטו" לא יוכל להיקבר בקיבוץ המזוהה עם הסיפור?

להקת פלמינגו באגמון החולה 2 באפריל 2017. שי אגמון, מערכת וואלה! NEWS
הם נחתו כאן בבוקר ומאז הם עושים לנו הצגות". להקת הפלמינגו באגמון החולה, היום/מערכת וואלה! NEWS, שי אגמון

עם בוא עונת האביב נודד הפלמינגו ממדינות אפריקה לאזורי הקינון שלו באיראן ובטורקיה. רובין מסבירה כי לרוב ישראל כלל לא נמצאת על ציר הנדידה שלו, שנמצא לרוב מזרחית לישראל ובדרך כלל הם מעדיפים בכלל מים מלוחים ולא מים מתוקים כמו אלה שיש לנו באגמון החולה", מוסיפה רובין. "אבל נראה לי שהרוחות, הגשם והעננים נתנו לנו מתנה גדולה והביאו אותם אלינו. הם הצטרפו לכאלף שקנאים שגם הם נחתו אצלנו היום. זהו גם יום הולדת שלי, אז בשבילי המתנה הזאת היא נפלאה במיוחד".

מאז שעות הבוקר מתמוגגים אנשי אגמון החולה מצפייה בפרטי להקת הפלמינגו שהתייצבה בתוך מימי האגמון, מקיימת מופעי תעופה מרהיבים, אוכלת ונחה. אלא שמנוחת הפלמינגו בישראל נמשכת בדרך כלל לא יותר מיום או יומיים. "זה תלוי במידת העייפות והרעב שלהם וגם בתנאי מזג אוויר שצריכים להתאים להמשך הנדידה שלהם" מסכמת רובין. "מחר או מחרתיים הם ימשיכו בדרכם לאיראן ואנחנו מקווים שגם שם הם יעבירו ולו לרגע את המסר הוורוד במיוחד: שאין צורך בגבולות, שאפשר שכולנו נהיה חברים. אולי זאת דרכו של הטבע, שנהיו פחות אויבים ויותר חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully