וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על כלבה: הוויכוח הנדיר של בני הזוג שהתגרשו בבית הדין הרבני

3.4.2017 / 9:26

הרכב של שלושה דיינים בחיפה דן לאחרונה בתיק גירושים של בני זוג שהיו נשואים 23 שנה. הדיינים הופתעו לגלות שלא רק חלוקת הרכוש מונחת לפתחם, אלא גם הרצון של כל אחד מהם לקבל את כלבתם המשותפת לחזקתם

כלב מכוסה בשמיכה על הספה. ShutterStock
הדיינים הכריעו בגורל הכלבה/ShutterStock

כמעט בכל יום עסוקים בבתי הדין הרבניים במחלוקות בין בני זוג המבקשים להתגרש. לרוב הם מתנהלים על משמורות הילדים, תשלום הכתובה, חלוקת רכוש ונושאים נוספים. אך ויכוח דומה לזה שהגיע לאחרונה לבית הדין הרבני האזורי בחיפה היה נדיר: מי יקבל את הכלבה שבבעלות זוג המבקש להתגרש - הבעל או האישה?

בני הזוג נישאו לפני 23 שנה, ובמהלך נישואיהם נולדו להם שתי בנות. הבעל, בעברו נהג אוטובוס, ביקש להתגרש מאשתו, רואת חשבון, לפני כארבע שנים. בית הדין נדרש לסוגיית הרכוש בין בני הזוג, ובין היתר גם לכלבה שבבעלותם.

הבעל טען בפני בית הדין כי הכלבה שייכת לו ושהאישה אינה רוצה בה, ולכן ביקש שהיא תעבור לרשותו ואחריותו. מנגד, טענה האישה כי הכלבה הובאה לילדותיהם, והן שטיפלו בה לאורך השנים. מאז עזיבת הבעל את הבית הוא לא התעניין בכלבה, טענה, והדרישה שלו לקבלתה היא קנטרנית.

חברי בית הדין הרבני האזורי בחיפה, הרבנים דניאל אדרי, בן ציון הכהן רבין ואלעד עלי, הכריעו לבסוף לגבי גורל הכלבה. "טענת האישה מתקבלת, הכלבה תישאר אצל האישה והבנות", כתבו בהחלטתם.

מעבר למחלוקת על הכלבה, ניהלו בני הזוג ויכוח סביב הסכם ממון שעליו חתמו לפני נישואיהם. הגבר דרש לקיימו, אך האישה טענה כי ההסכם אינו תקף משום שהוא "סגר את הדברים מאחורי גבה".
עוד בוואלה! NEWS:
"היהודים לא אויב", אך "הציונות היא סכנה לעולם": אמנת חמאס נחשפת
בנט תוקף את מדיניות הבנייה בהתנחלויות: "החמצה היסטורית"
בעקבות התנגדות ההנהלה: בוטל "כנס העריקים" בבנייני האומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully