וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "מדיניות הבנייה - החמצה היסטורית"; הליכוד: "הוא האחרון להטיף"

2.4.2017 / 22:45

יו"ר הבית היהודי כינה את החלטת הקבינט "החמצה אסטרטגית". עם זאת, אמר כי אין מגבלה כמותית וכי המדיניות החדשה "מאוזנת בתנאי שתתבצע בפועל". הליכוד: "בנט נכנע ללחצים לכל אורך הדרך", השר השיב: "מה אומרים? לא אומרים"

עריכה: שניר דבוש

(נתניהו בשבוע שעבר: "אקיים את הבטחתי לבנות יישוב חדש לתושבי עמונה")

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון) לראשונה למדיניות הבנייה בשטחים, שאישר הקבינט המדיני-ביטחוני ביום חמישי האחרון. "יש כאן החמצה אסטרטגית – במקום להציב אלטרנטיבה (תכנית ריבונות בשטחי C, אוטונומיה וכו'), היינו פסיביים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

"המדיניות החדשה היא מאוזנת וסבירה בתנאי שאכן תתבצע בפועל. אין מגבלה כמותית. מניסיוני, נצטרך לוודא שהיא מיושמת", כתב בנט. לדבריו, המצב הנוכחי מחזיר את ישראל למדיניות של שתי מדינות, שתוביל את ישראל לשום דבר מלבד תסכול. "אין לי להלין כי זו מדיניות נתניהו המוצהרת", הוסיף.

לקריאה נוספת:
הרחבת בנייה או הבטחות באוויר? המדיניות העמומה לגבי ההתנחלויות
הבית הלבן על ההתנחלות החדשה למפוני עמונה: "טראמפ הביע את דאגתו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"המדיניות המוצהרת של נתניהו היא פתרון שתי המדינות". בנט ונתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

על הטענה כי ארצות הברית היא שמונעת מישראל בנייה בגדה אמר שר החינוך כי "הסיפור אינו הנשיא טראמפ, אלא עמדת ממשלת ישראל. מכיוון שלא הנחנו יוזמה ישראלית נחושה על השולחן, את הוואקום מילא (פתרון) שתי המדינות. זו החמצה היסטורית, בחיים צריך לנצל הזדמנויות". עם זאת הוא הוסיף כי "אנו אופטימיים, נמשיך לדחוף ובסוף נממש".

הליכוד: בנט תומך בשמאל קיצוני

מהליכוד נמסר בתגובה: "משעשע לקרוא את ציוציו של בנט על ראש הממשלה נתניהו, שפועל בנחישות, בתבונה ובאחריות למען ביטחון ישראל ולמען ההתיישבות. בנט הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים כשהוא כשר חינוך נכנע לכל אורך הדרך ללחצים של הקרן החדשה בתוך משרד החינוך ומשאיר את מחמוד דרוויש בתוכנית הלימודים.

"בנט נותן קביעות כאחראית על לימודי אזרחות לאשת שמאל קיצוני ומעלים עין מההסתה הפלסטינית בבתי הספר במגזר הערבי ובמזרח ירושלים שממומנים על ידי משרד החינוך בראשו הוא עומד".

כשעה קלה לאחר מכן הגיב בנט לתגובה של הליכוד. "מה אומרים? לא אומרים", עקץ השר על משקל התגובה של העיתונאית אילנה דיין, שבחרה שלא להשיב לתגובה הארוכה והחריפה של נתניהו על תחקיר שפרסמה תכנית "עובדה" על ראש הממשלה בנובמבר האחרון.

בנט תוקף את הליכוד בטוויטר

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב גם הוא לדבריו של בנט בחשבון הטוויטר: "נפתלי ידידי, מה שאני מבין גם ביבי מבין. אין דרך אחרת. כעת דרוש רק מנהיג שיכול! אין לכם תשובה לשאלה הבסיסית מה עושים עם מיליוני פלסטינים. 'בין מדינה יהודית לשלמות הארץ', קבע דוד בן גוריון, 'הכרענו בעד מדינה יהודית'".

האזור בו מפוני המאחז עמונה מתכננים לבנות את המאחז גאולת ציון, 9 בפברואר 2017. הילל מאיר, תצפית TPS
המאחז גבעת ציון, אליו יועברו מפוני עמונה/תצפית TPS, הילל מאיר

בשבוע שעבר אישר הקבינט פה אחד הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה. עם זאת, באותה ישיבה הוחלט גם על הגבלות על בנייה בהתנחלויות. לפי הודעה שהפיץ נתניהו לשרים, יינקטו "צעדים משמעותיים לצמצם את ההרחבה של השטח הבנוי מעבר לקו הבנייה ביישובים הקיימים", מתוך "התחשבות בעמדותיו" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

במסגרת המדיניות החדשה, נקבע כי ישראל לא תאפשר הקמה של מאחזים לא מוסדרים חדשים, וכי ישראל תבנה בתוך השטח הבנוי הקיים, ככל שהדבר ניתן. "במקום שהדבר אינו מתאפשר, ישראל תבנה בצמידות לקו הבנייה הקיים. במקום ששני הקריטריונים הללו אינם מתאפשרים, בגלל אילוצים משפטיים, ביטחוניים או טופוגרפיים, ישראל תאפשר בנייה בשטח הקרוב ככל האפשר לקו הבנייה הקיים".

(עדכון ראשון 17:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully