וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש ל"פייק ניוז": התקשורת בסקנדינביה לא תשתף פעולה עם 1 באפריל

מיליוני אנשים ברחבי העולם יחגגו את יום המתיחות הבינלאומי אך בשבדיה ובנורבגיה הודיעו העיתונים הבולטים כי לא ישתתפו הפעם במסורת – כדי לא להפיץ "פייק ניוז". "אנחנו עוסקים בחדשות אמתיות, גם ב-1 באפריל"

אילוסטרציה של עיתונים. ShutterStock
כבר נפלו קורבן ל"פייק ניוז"/ShutterStock

מיליוני אנשים ברחבי העולם יתעוררו היום (שבת) כדי לגלות שמתחו אותם, רק בגלל התאריך. אבל עיתונים בשבדיה ובנורבגיה הודיעו כבר היום כי הם לא ישתפו פעולה עם מנהגי חג ההומור הבינלאומי, 1 באפריל, מחשש להפצת "פייק ניוז".

מנגוס קאלסון, העורך הראשי של העיתון השבדי היומי "סמולאנדפוסטן" הודיע באתר הרשמי של כתב העת כי הוא לא רוצה שהעיתון שהוא עומד בראשו יכתוב כותרות בעלות "פוטנציאל להפצה ויראלית של סיפור שקרי". לדבריו, "אנחנו עוסקים בחדשות אמתיות, גם ב-1 באפריל".

תופעת ה"פייק ניוז" הגיעה לשיאה במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית, והתפצוצצה לאחר שבמסיבת העיתונאים הראשונה שערך הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הוא קרא לעבר אחד מכתבי CNN כי הוא "פייק ניוז". שבדיה בעצמה הייתה "קורבן" לתופעה, כשבפברואר האחרון התראיין לרשת פוקס ניוז "מומחה לביטחון ולהגנה" שהתברר שהינו מורשע בפלילים בארצות הברית ואין לו שום קשר לרשויות הביטחון הסקנדינביות.

כעת, כמה כלי תקשורת בולטים במדינה הודיעו כי יימנעו מלפרסם בדיחות או ידיעות מפוברקות ב-1 באפריל. "היו לנו כמה בדיחות שמאוד הצליחו בעבר ב-1 באפריל. אבל בגלל השיח על אמינות התקשורת והחיבור שלה ל'פייק ניוז', החלטנו לא לעשות את זה הפעם", אמר אינגבר נוסלונד, העורך הראשי של העיתון השבדי ווסטרבוטנס-קיורן. גם בנורבגיה השכנה, כלי תקשורת מרכזיים כמו רשות השידור הציבורית NRK וכמה מהעיתונים הנפוצים ביותר במדינה החליטו לנטוש את המסורת.

(עדכון ראשון: 23:21)

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ האמריקני בפסגת נאט"ו: "נסייע לברית להתגונן מול רוסיה"
"ברקזיט" יצא לדרך: 60 שנים אחרי – האיחוד האירופי שוב אבוד בדרך
אסור למחוא כפיים ומסוכן לתרום לצדקה: דיווח מלב המחאה בבלארוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully