וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני בפסגת נאט"ו: "נסייע לברית להתגונן מול רוסיה"

31.3.2017 / 17:00

טלירסון אמר בוועידה בבריסל, שהוקדמה כדי שהוא יוכל להשתתף בה, כי וושינגטון תכבד את ההסכמים עם הברית, ברקע החשש מהתנערות ממשל טראמפ. הוא קרא לחברות להגדיל את הוצאותיהן הצבאיות - אך בגרמניה הבהירו: "זה לא ריאלי"

רויטרס

"ארצות הברית תכבד הסכמים קודמים עם נאט"ו ותבטיח שלברית ישנה היכולת להגן על עצמה מפני תוקפנותה של רוסיה" - כך אמר היום שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, בביקורו במטה הארגון בבריסל. טילרסון נועד עם שרי חוץ של 27 מדינות החברות בברית וקרא להן להרחיב את היקף תקציבי התמיכה שהן מעבירות לברית לשיעור של 2% מהתוצר הלאומי הגולמי של ארצותיהן, אם כי גרמניה הבהירה כי זה יעד לא ריאלי.

טילרסון הפציר בשרים שעמם נפגש להשלים צעדים בנושא או להציג תכנית להשלמתם עד לפסגת נאט"ו הצפויה להתקיים בחודש מאי הקרוב. עמיתו הגרמני, זיגמר גבריאל, אמר מנגד כי "2% משמעותם הוצאות צבאיות בסך כ-70 מיליארד אירו. אני לא מכיר פוליטיקאי גרמני כלשהו שיגיד שזאת מטרה ברת השגה או רצויה".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד חדש ומצמרר מה-11 בספטמבר: אש והרס בבניין הפנטגון
אב חשוד בהריגת בנו בן ה-17 ממנת יתר: לא ידעתי שצרך את החומר
מועצת יש"ע: מדיניות ההגבלות תיבחן בחידוש הבנייה ביישובים

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון נועד עם ראשי נאט"ו בבריסל, 31 במרץ 2017. רויטרס
"קשרים יציבים כסלע". טילרסון וסטולטנברג, היום בבריסל/רויטרס

עוד אמר טילרסון כי על נאט"ו להמשיך לפעול לחיזוק ההגנה על גבולותיה המזרחיים של הברית וכי בפסגה שתתקיים בחודש מאי ידונו הצעות להרחבת פעילות הברית למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולייצובה של עיראק.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר מוקדם יותר כי הקשרים בין מדינות אירופה החברות בארגון לבין ארצות הברית "יציבים כסלע". עוד אמר סטולטנברג כי בפגישת שרי החוץ ידונו דרכים לחלוקה הוגנת של הנטל בשמירת כוחה של הברית ובהגברת הפעילות להבטחת יציבות באזור ולמאבק בטרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון נועד עם ראשי נאט"ו בבריסל, 31 במרץ 2017. רויטרס
"נבטיח יכולת הברית להגן על עצמה". טילרסון במהלך הפגישות עם עמיתיו חברי נאט"ו, היום/רויטרס

פסגת שרי החוץ תוכננה להתקיים ב-5 וב-6 באפריל אך הוקדמה בכשבוע על מנת שטילרסון יוכל להגיע. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש הודיע שר החוץ האמריקני כי ייעדר מהפסגה בשל רצונו להשתתף בפגישה בין נשיא סין שי ג'ינפינג לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

המזכ"ל סטולטנברג צפוי להיפגש עם טראמפ ב-12 באפריל ולדון עמו "בדרכים לחזק את הברית ולשתף פעולה בארגונים לאומיים ובינלאומיים". זאת, לאחר שבעבר השמיע טראמפ טענות על כך שנאט"ו מנצלת את ארצו בשל השקעתה הכספית הגדולה משל יתר החברות בברית.

טרם הגעתו של טילרסון לפגישת שרי החוץ נועד אתמול שר החוץ האמריקני באנקרה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ועם שרי ממשלה במדינה. בדבריו במסיבת עיתונאים בתום הפגישה אמר טילרסון כי "אין פערים" בין ארצו לבין טורקיה בנחישותן להביס את דאעש. עוד אמר טילרסון כי גורלו של נשיא סוריה בשאר אסד יוכרע בידי בני עמו.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון נועד עם ראשי נאט"ו בבריסל, 31 במרץ 2017. רויטרס
הפגישה הוקדמה בכשבוע על מנת שטילרסון יוכל להגיע. שר החוץ האמריקני ועמיתיו בבריסל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully