וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לזירת הפשע: העו"ד שהבריחה סמים לאסירים חזרה לעסוק בעריכת דין

עו"ד ליאורה ברקו הורשעה באספקת סם לאחר שבשנת 2007 הבריחה לעבריינים איציק בר-מוחא ואלירן דרי שפתון ובקבוקון דבק - ובהם הוסתרו קוקאין, קלונקס וויאגרה. היא הושעתה מעיסוק במקצוע במשך 9 שנים. עתה היא שבה לעבודה ואף ביקרה אסירים בכלא: "אני שמחה לחזור"

הארכת מעצר של עורכת הדין ליאורה ברקו, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
מבקרת אסירים בכלא. ברקו, 2011/נמרוד סונדרס

לאחר תשע שנות השעיה, עורכת הדין ליאורה ברקו, שהורשעה בהברחת סמים לאסירים, חזרה לעסוק בעריכת דין ואף מבקרת אסירים בכלא - כך נודע לוואלה! NEWS. ברקו הורשעה באספקת סם לאחר שבשנת 2007 הגיעה לכלא השרון ונפגשה עם העבריינים איציק בר-מוחא ואלירן דרי, כשברשותה שפתון תוצרת "Labello" ובקבוקון דבק פלסטי "סופר גלו".

בדיעבד, הסתבר כי השפתון הכיל בתוכו 2.93 גרם קוקאין, 20 כדורי קלונקס ושני כדורי ויאגרה. בכתב האישום נטען כי השפתון ובקבוקון הדבק הובאו לכלא במטרה למסור אותם לבר-מוחא ולדרי. במהלך פגישתה של ברקו עם השניים היא מסרה את הפריטים לדרי, על פי הוראתו של בר-מוחא. דרי החביא את השפתון ואת הדבק בתחתוניו, אך הם התגלו מיד לאחר שעזב את חדר המפגש בחיפוש שנערך עליו.

עוד בוואלה! NEWS:
"משתף פעולה עם גיוס הוא קאפו חרדי": אלפים מפגינים בירושלים
מתה מפצעיה פעילת זכויות נשים שנורתה בידי רעולי פנים בביתה בלוד
"בשבוע שעבר הוא בא להיפרד": מוחמד ואחמד נהרגו בתאונה ברומניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניצלה את מעמדה המיוחד". ברקו בבית המשפט, 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשפרשת ברקו התפוצצה היא עוררה הדים רבים ובית המשפט גזר עליה שבעה חודשי מאסר. שופט העליון צבי זיברטל כתב בפסק דינו: "חומרה יתרה נודעת לעובדה שהעבירה בוצעה על ידי עורכת דין תוך ניצול מעמדה המיוחד ושימוש לרעה בזכות הייצוג שניתן לה מקום מיוחד ונכבד במשפט".

הוא המשיך: "לא ניתן לקיים שיטת משפט השואפת להתחשבות מרבית בזכויות נאשמים ללא מתן אמון מלא בסנגורים. אם ברצוננו שלסנגוריה יתאפשר לייצג את הזקוקים לשירותיה ללא לאות וללא מורא, אין לאפשר להתנהלות כמו של המערערת להתרחש. חציית הקווים על ידי עורכת דין, במסגרת פעילות הנחזית להיות מתן שירות משפטי, היא מעשה המבזה את המקצוע ומבטא בוז עמוק לשלטון החוק ולחובה לשמור חוק".

ברקו, ששוחררה בשנת 2012, הושעתה לעיסוק בעריכת דין בשנים 2007-2016 ורק לאחרונה חזרה לעבוד. בתגובה לפניית וואלה! NEWS, להרגשתה עם חזרתה לעבודה, השיבה: "אני שמחה לחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully