וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורה של עו"ד ברקו שסיפקה סמים לעבריינים

גלעד גרוסמן

31.5.2012 / 14:19

לפני כשנה נידונה ליאורה ברקו לשבעה חודשי מאסר מאחר שסיפקה קוקאין, כדורי קלונקס וכדורי ויאגרה לשניים מלקוחותיה. "המעשה היה פרי של תכנון מוקדם ומדוקדק", הסביר השופט

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את ערעורה של עו"ד ליאורה ברקו, שנידונה לפני כשנה לשבעה חודשי מאסר, לאחר שהורשעה באספקת סמים לשני עבריינים אותם ייצגה בעת שריצו עונשי מאסר. ברקו הורשעה בכך שבחודש נובמבר 2007, סיפקה קוקאין, כדורי קלונקס (כדורים פסיכיאטרים) וכדורי ויאגרה לעבריין הירושלמי הבכיר איציק בר מוחא ולאסיר אלירן דריי. ברקו הורשעה בכך שהטמינה את הסמים בתוך השפתון שלה, וניצלה מפגש עם לקוחותיה בתוך כותלי בית הכלא כדי למסור להם את החומרים. כמו כן נדחו הערעורים של המדינה ושל בר-מוחא על העונש של 12 חודשי מאסר שנגזר עליו בשל החזקת הסמים.

הרשעתה של ברקו התבססה בעיקר על האזנת סתר שנערכה בחדר בכלא השרון שבו נפגשו ברקו, בר-מוחא ודריי. ברקו טענה כי ההאזנה הייתה בלתי חוקית. בנוסף, היא טענה כי השפתון שהכיל את הסמים נפתח עוד בטרם הגעתו למעבדת המחלקה לזיהוי פלילי שבמטה הארצי בירושלים, ולכן "שרשרת הסם" נקטעה ולא ניתן לקבל את הסם כראייה.

השופט צבי זילברטל כתב בפסק הדין כי הצו להאזין לשיחותיה של ברקו ניתן בשל חשש לניסיון להחדיר רעל לכלא כדי לפגוע באסיר אחר, ולכן מדובר במקרה חריג שהצדיק האזנה לשיחות חסויות. עוד קבע השופט כי למרות עדויות סותרות, צדק בית המשפט המחוזי בירושלים כאשר קבע כי השפתון לא נפתח מרגע תפיסתו בחיפוש שנערך על דריי ועד לפתיחתו על ידי חוקרת במעבדת הזיהוי הפלילי.

באשר לערעורים על העונש, השופט זילברטל כתב כי מעשיה של ברקו חמורים, הן לאור העובדה שהחדירה סמים לכלא, והן לאור העובדה שהמעשה היה "פרי של תכנון מוקדם ומדוקדק תוך ניצול מעמדה המיוחד של המערערת, כעורכת דין המגיעה לכלא לצורך פגישה עם לקוח". עם זאת, הוא ציין כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שברקו לא תוכל לשמש יותר כעורכת דין. באשר לבר מוחא, כתב השופט כי "העובדה שהעבירה נעברה על-ידי בר-מוחא, על אף הרשעותיו הקודמות הרבות ועל אף שהותו הכה ממושכת בכלא, מצביעה על כך שאין הוא נרתע מלהוסיף ולבצע עבירות ושמדובר בעבריין ללא תקנה, עד שנדרשת תגובה עונשית הולמת המצויה בחלקו העליון של רף הענישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully