וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב על המו"מ: יהיו פשרות אך לא נתפשר על ביטחון ישראל

27.3.2017 / 5:15

בנאום בוועידת שדולת "אייפאק" בוושינגטון הבירה אמר פנס עוד כי הנשיא טראמפ שוקל "בכובד ראש" להעביר את השגרירות בישראל לירושלים. הוא שיבח את מינויו הצפוי של דיוויד פרידמן לשגריר והבטיח כי "ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, אמר הלילה (שני) בוועידת שדולת "אייפאק" בוושיגנטון הבירה כי ארצו "עומדת לצד ישראל מבלי להתנצל על כך ותמיד תעשה זאת". פנס הזכיר את מחויבתו של הנשיא, דונלד טראמפ, להשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון ואמר כי על אף שללא ספק יהיה צורך בפשרות "הנשיא לעולם לא יתפשר על ביטחונה של מדינת ישראל". עוד אמר כי "כאדם נוצרי אני מכיר בחשיבותה של ישראל". הוא הוסיף כי הוא ובני משפחתו נושאים תפילה לשלומה של ישראל ושל ירושלים והזכיר את ביקורה של משפחתו במדינה בשנת 2014.

בדבריו הזכיר פנס לנוכחים כי הנשיא, דונלד טראמפ, גינה בפתח נאומו הראשון בפני הקונגרס את המתקפות האנטישמיות בשורת בתי קברות יהודיים. "הנשיא טראמפ ואני עומדים לצד ישראל כי מטרתה היא המטרה שלנו, הערכים שלה היא הערכים שלנו, והמאבקים שלה הם המאבקים שלנו", אמר. עוד ציין כי לטראמפ יש תמיכה ארוכת שנים בישראל. "בבוקר שאחרי הבחירות הייתי בחדר כאשר נתניהו התקשר לברכו. שמעתי איך הוא מביע את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, תמיכה עליה חזר כאשר קיבל את ראש הממשלה בביקור בחודש שעבר בבית הלבן", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: המוסד ניסה לגייס אנשי ביטחון מצרפת כסוכנים כפולים
סער מגיב לראשונה למשבר: "בלי חופש עיתונות אין דמוקרטיה"
בשולי ועידת איפא"ק בארה"ב: שליחו של טראמפ נועד עם בנט

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
"כנוצרי אני מכיר בחשיבותה של ישראל". פנס בנאומו בוועידת אייפאק, הלילה/רויטרס, רויטרס

פנס הזכיר כמה מהמינויים שקידם טראמפ מאז כניסתו לתפקיד בינואר, בהם בחירתו בניקי היילי כשגרירה באו"ם, שלדבריו, "נלחמת בפעולות החד צדדיות של האו"ם אשר מופנות נגד ישראל". סגן הנשיא אף הבטיח כי תחת ממשל טראמפ, ארצות הברית לא תאפשר לאו"ם להמשיך במדיניותו בנוגע לישראל. עוד ציין פנס את דיוויד פרידמן, המיועד לשמש כשגריר בישראל, אשר נכח באירוע, ואמר כי יהיה לו הכבוד להשביע אותו לתפקידו. לדבריו, פרידמן יועיל לחיזוק היחסים בין המדינות. בנושא העברת השגרירות בישראל מתל אביב לירושלים נמנע פנס מאמירה חד משמעית, והסתפק בכך שאמר כי "נשיא ארצות הברית שוקל בכובד ראש להעביר את השגרירות".

פנס הזכיר את הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בלונדון ואמר כי ממשל טראמפ לא חושש לכנות את אויבו בשמם. "הטרור האסלאמי הרים את ראשו המכוער בלונדון בשבוע שעבר", אמר. הוא הוסיף עוד כי הממשל פועל להבסת ארגוני טרור דוגמת "המדינה האסלאמית" (דאעש) וכן נגד גורמים התומכים בטרור, דוגמת איראן.

"האייטוללות בטהראן קוראים להשמדת ישראל ולצערי בשל הסכם הגרעין שנחתם עם איראן יש בידיהם את המשאבים לעשות זאת", אמר. "תחת הנשיא טראמפ, ארצות הברית לא תרשה לאיראן לפתח נשק גרעיני - זו הבטחתנו לכם, לישראל ולעולם", הוסיף פנס לקול תשואות הקהל באולם.

עוד באותו נושא

סגנו של טראמפ על התקריות האנטישמיות: לשנאה אין מקום באמריקה

לכתבה המלאה

בנוגע למאמצים לחידוש תהליך השלום אמר פנס כי הנשיא טראמפ מעוניין לחפש פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. לדבריו, רק לפני כמה שבועות הוא מינה את ג'ייסון גרינבלט לשליחו במזרח התיכון כדי להפיץ את המסר כי הנשיא מחויב להשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון. "ג'ייסון פגש נציגים בכירים מישראל כדי להמשיך את הדיונים", אמר. בנוסף התייחס פנס לשיחות בין הצוותים הישראלים והאמריקאים בנוגע לבנייה בהתנחלויות, ואמר כי "יצטרכו להיות פשרות אבל אני יכול להבטיח לכולכם שטרמאפ לעולם לא יתפשר על ביטחונה של ישראל. יחד נעמוד מול האיומים שמאיימים על אנשינו".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
"נעמוד מול האיומים שמאיימים על אנשינו". פנס בנאומו, הלילה/רויטרס, רויטרס
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
פנס עולה לבמה עם אשתו קארן, הלילה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully