וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה ביחידת עוקץ: גיוס אחד בשנה, לוחמים יידרשו להתחייב לשירות קבע

28.3.2017 / 11:36

בעקבות קיצור השירות הסדיר לחיילים התקבלה ההחלטה לחייב את הלוחמים לשרת בקבע בין שנה אחת לשנתיים. מפקד יחידת האם של עוקץ: "מהלך שישדרג את מקצועיות היחידה". החלטות דומות עשויות להתקבל גם לגבי סיירת מטכ"ל

אימון לוחמי גבעתי על כיבוש מתחם של חמאס מעל מנהרות, מרץ 2017. אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אמיר בוחבוט
זמן ההכשרה עלה על זמן הפעילות המבצעית. לוחמי עוקץ/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לוחמי יחידת עוקץ יתחייבו לשרת בשירות קבע שנע בין שנה אחת לשנתיים, והגיוס ליחידה יתקיים אחת לשנה - כך עולה מהמלצות חדשות בצה"ל. זאת, בעקבות הנחייתו של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אינזקוט לבחון את יחס משך ההכשרה למשך הפעילות המבצעית ביחידות מיוחדות, וכן לבדוק אם קיים צורך בשינוי ארגוני כדי לעמוד ביעדים המבצעיים. הנחייתו של איזנקוט הגיעה בעקבות ההחלטה לקצץ באורך השירות הסדיר לבנים מ-36 חודשים ל-32.

בעבודת מטה שבוצעה במפקדת זרוע היבשה התברר כי ביחידת עוקץ, המוגדרת כיחידה מיוחדת, משך ההכשרה של הלוחמים עם הכלבים נע בין 14 ל-16 חודשים, פרק זמן ארוך ממשך ההפעלה המבצעית של הכלבים (כתוצאה מקיצור השירות – א"ב). אחת ההמלצות שאושרו כדי לגשר על הפער בחודשי השירות הסדיר היא החתמת הלוחמים עם הצטרפותם ליחידה על התחייבות לשירות קבע. כתוצאה מכך ישרתו הלוחמים ביחידת עוקץ בין ארבע לחמש שנים. יש לציין כי עבודות מטה דומות מתקיימות ביחידות עלית נוספות כמו סיירת מטכ"ל, במטרה לבחון את משך השירות הסדיר ולהביא לאפשרות להחתים לוחמים לשירות קבע בדומה לצפוי ביחידת עוקץ.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא זחל - ואז הרים ידיים": מפקד בדובדבן משחזר את מעצר בכיר חמאס שחוסל
החיסול בעזה הסתיים ללא "אקדח מעשן" – ותגובת חמאס תחכה לשעת כושר
הערכה: הפלסטינים שנורו בכניסה לבית אל ביצעו פיגוע נוסף השבוע

אימון לוחמי גבעתי על כיבוש מתחם של חמאס מעל מנהרות, מרץ 2017. אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אמיר בוחבוט
החלטה דומה נשקלת ביחידות עלית כמו סיירת מטכ"ל. לוחמי עוקץ/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אלוף-משנה אריאל בן דיין, מפקד יחידת מרום הכוללת את יחידת עוקץ, את היחידה ללוחמה בטרור ואת מרכז ההטסה, התייחס להחלטה הדרמטית של זרוע היבשה, ואמר כי "מדובר במהלך שישדרג את המקצועיות של הלוחמים והכלבים". לדבריו, היחידה לא בהכרח תפעיל את שירות הקבע לכל לוחם. "נקבל החלטה על בסיס רמת המקצועיות של הכלב והלוחם", אמר. המודל החדש יתחיל במחזור הגיוס הבא ובמסגרתו יגויסו לוחמים ליחידה רק פעם אחת בשנה. בנוסך, הדבר יביא לסגירת פלגת הכשרת אחת מתוך השתיים הקיימות.

ההחלטה לשדרג את יחידת עוקץ בלוחמים בשירות קבע תפנה עשרות חיילים איכותיים מהמכסה הכללית של צה"ל לשירות ביחידות מיוחדות אחרות.

יחידת עוקץ מפעילה כלבים למשימות בשטחים מורכבים כמו תקיפה, איתור חומר נפץ, מרדפים, הצלה מתחת להריסות ומשימות מסווגות נוספות. בשנים האחרונות קוצרת היחידה שבחים רבים על היקף ואיכות הפעילות של הלוחמים והכלבים עם יחידות שונות של צה"ל ובראשן יחידות העלית. יחידת עוקץ מפתחת הכשרות חדשות ושיטות פעולה עם כלבים שמיובאים מרחבי העולם ואף משלבת טכנולוגיה מתקדמת וייחודית בפעילות מבצעית בשגרה וחירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully