וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הפלסטינים שנורו בכניסה לבית אל ביצעו פיגוע נוסף השבוע

25.3.2017 / 10:20

מתחקיר האירוע, שבמהלכו יידו ארבעה צעירים בקבוקי תבערה בכניסה להתנחלות ונורו בידי חיילי גולני, עולה כי רכבם דומה לזה שהוביל חולייה שביצעה פעולה דומה שלושה ימים קודם לכן. בתקרית הקודמת, הצליחו הארבעה להימלט ללא פגע

צילום: נתנאל קאופמן/ TPS

הצעירים שנורו שלשום (חמישי) בידי כוח צה"ל בכניסה לבית אל, באירוע שבו נהרג פלסטיני בן 17 מאש הצבא, ביצעו ככל הנראה פיגוע נוסף באותו אזור – כך עולה מתחקיר שנערך באוגדת יו"ש. לפי הערכות, חוליית הצעירים, שהשליכה בקבוקי תבערה לעבר אזרחים בכניסה להתנחלות, עשתה זאת גם לפני ארבעה ימים והצליחה להימלט ללא פגע.

באירוע הגיעו ארבעה צעירים בכלי רכב, יצאו ממנו והשליכו בקבוקי תבערה לעבר דוכן פלאפל בכניסה ליישוב. בזמן שניסו להימלט, נורו בידי כוח של גדוד 13 מחטיבת גולני, ואחד מהם, מוחמד חטאב בן ה-17, נהרג. אחד מהצעירים נפצע באורח אנוש ושניים נוספים באורח קשה ובינוני. בהלווייתו של חואב השתתפו אתמול אלפים, בעוד שלושת חבריו מאושפזים בבית החולים ברמאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
השחתה באושוויץ: צעירים שחטו כבשה; משלחות הורחקו מהמקום
אבל בנירים: שניים ממייסדי הקיבוץ נהרגו בתאונה בדרכם לחתונה
המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים

הרוג ושלושה פצועים מירי צה"ל ליד בית אל, בנימין. מרץ 2017. נתנאל קאופמן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בבית אל, יום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, נתנאל קאופמן/TPS

בעקבות האירוע שהתרחש בתחילת השבוע, הוחלט בגדוד 13 להציב מארב באזור סמוי בכניסה לבית אל. כשהגיעה מכוניתם של הארבעה שלשום, פתח הכוח באש לעבר החשודים שיצאו עם בקבוקי תבערה. מעדויות שנאספו לצורך התחקיר עולה כי כלי הרכב שנמלט באירוע הקודם היה באותו צבע.

באוגדת יו"ש שיבחו את חיילי גולני שהגיבו במהירות, וגורמי צבא הדגישו כי אם בקבוקי התבערה היו פוגעים באזור השולחנות של מסעדת הפלאפל, היו נפגעים אזרחים ישראלים. עוד העריכו הגורמים כי הצעירים ערכו הכנה מוקדמת, במסגרתה אספו מודיעין ובחרו את הנקודה שבה ישליכו את בקבוקי התבערה.

באתר "רמאללה" דווח כי ההרוג היה בן יחיד להוריו וכי דודו מרצה עונש מאסר של 40 שנה בכלא בישראל. בעמוד הפייסבוק שלו כתב חטאב בפוסט מסוף ינואר: "תחפרו את קברי עמוק, ותקברו אותי בעמידה כדי שאוכל לצעוק לאנשים: אל תורידו את הראש, תמותו בעמידה ואל תמותו תחת רגלי הרודנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully