וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכזים היהודיים בארה"ב: "מטריד שהחשוד באיומים הוא יהודי"

ארגון הגג של המרכזים היהודיים JCC שיבח את רשויות החוק בישראל ובארצות הברית על ההתקדמות בחקירה, אך בה בעת הביעו דאגה מזהותו של החשוד - בן 19 מאשקלון. "הוא תמיד היה נראה מוזר, לובש תמיד את אותם הבגדים", אמר שכן של החשוד, שמעצרו הוארך בשבוע

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

אגודת המרכזים היהודיים באמריקה הצפונית, JCC, הגיבה היום (חמישי) למעצר הצעיר בן ה-19 מאשקלון בחשד שביצע עשרות שיחות איומים בפצצות למרכזים יהודיים בארצות הברית, באירופה ובישראל. "אנו מברכים על ההתקדמות בחקירה, ומשבחים את ה-FBI, הסוכנויות הפדרליות האחרות ורשויות החוק בישראל ובקנדה", אמרו באגודה. עם זאת, נמסר כי "אנחנו מודאגים מכך שלפי הדיווחים, האיש החשוד במעשים הוא יהודי".

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון בשבעה ימים את מעצרו של הצעיר ואביו, שנעצר עמו. במהלך הדיון סיפר חוקר המשטרה כי במהלך מעצרו הצליח החשוד לחטוף אקדח משוטרת. הצעיר ואביו נעצרו הבוקר במסגרת פרשת 801, חקירה חובקת עולם שנוהלה בידי יחידת הסייבר של משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית האמריקנית FBI ויחידות משטרה מהמדינות שנפגעו.

"הוא תמיד היה נראה מוזר, לובש תמיד את אותם הבגדים", אמר היום אחד משכניו של הצעיר באשקלון שהופתע לגלות כי בדירה הסמוכה מתגורר הצעיר. החקירה נגד הצעיר נמשכה חודשים ארוכים, אך פריצת הדרך בה אירעה לאחר שהצעיר שיגר הודעות איום לבתי ספר בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בלונדון: דאעש קיבל אחריות; המחבל - בריטי בעל עבר פלילי
חשד לניסיון פיגוע דריסה בבלגיה: רכב פרץ למדרחוב הומה באנטוורפן
גורם מדיני: הדיווח על דרישת ארה"ב להגבלת הבנייה בהתנחלויות – שקר

מרכז קהילתי יהודי בטריטאון במדינת ניו יורק, ארה"ב, פברואר 2017. AP
מרכז יהודי קהילתי של JCC בארצות הברית/AP

בחלק מהמקרים, השתמש החשוד בתוכנה להקראת הודעות כתובות, מה שהקשה על איתורו או זיהויו. יתרה מכך, החשוד התקין אנטנה מאולתרת בחלון ביתו, שנועדה לשבש את המאמצים לאיתורו באמצעות גישה לכתובות IP שונות. במקרים רבים, המוסדות פונו בעקבות שיחות האיומים. במקרה נוסף, החשוד ערך גם שיחת איומים לחברת התעופה האמריקנית "דלתא" וגרם לנחיתת חירום של אחד ממטוסיה.

דבר מעצרו של הצעיר זכה לסיקור נרחב היום בתקשורת העולמית, שכן פרשת האיומים על מוסדות יהודיים ברחבי העולם דווחה בהרחבה בחודשים האחרונים. שר המשפטים של ארצות הברית ג'ף סשנז שיבח היום את הבולשת הפדרלית (ה-FBI) ומשטרת ישראל. מהליגה נגד השמצה נמסר כי הם חשים הקלה ממעצרו של החשוד ומודים על כך לרשויות החוק. "בעוד המניע למעשיו לא ברור, ההשפעה שלהם ברורה כשמש. ביצוע שיחות איומים למוסדות יהודיים הוא מעשה אנטישמי", נכתב בעמוד הטוויטר של הליגה.

עוד באותו נושא

חקירת ה-FBI והמשטרה: גרם לביטול טיסה וחטף נשק משוטרת

לכתבה המלאה
החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
הצעיר החשוד/אבי כהן

ג'רי סילברמן, נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות באמריקה הצפונית, הצדיע גם הוא לעבודתן של רשויות החוק. "זה שובר לב לשמוע שיהודי הוא החשוד המרכזי", מסר בהודעה. "אך כקהילה אנחנו חייבים לשמור על ערנות נגד אנטישמיות ונגד פשעי שנאה".

מייקל אורן, סגן שר במשרד ראש הממשלה, מסר לוואלה! NEWS: "שוחחתי עם מנהיגי הקהילות, הם זומנו ל-FBI, שתדרך ועדכן אותם. שם הביעו הערכה ותודה למשטרת ישראל ששיתפה באופן מלא ומהיר".

לדבריו, "זה היה כל כך מאיים מעבר למובן מאליו, כי צריך להבין מה קורה בקהילה היהודית האמריקנית, עבור זוגות יהודים עם ילדים קטנים שהולכים ל-JCC, ברגע שהם חוטפים שיחות איום, זה משפיע על הנכונות שלהם לשלוח את ילדיהם למוסדות הללו. לכן, עצם השיחות עצמן איימו על קיומים של המוסדות היהודים. וכך התייחסה לזה המנהיגות היהודית. אנחנו בישראל חייבים להביע סולידריות ואמפתיה לקהילה היהודית האמריקנית ולקהילות יהודיות אחרות שהן מושא לאנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully