וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע דריסה בבלגיה: רכב פרץ למדרחוב הומה באנטוורפן

נהג הרכב, אזרח צרפת ממוצא תוניסאי, נעצר ברציפי הנמל. במכוניתו נמצאו סכינים, רובה ומכל עם נוזל בלתי מזוהה. הרשויות מסרו כי בשל מאפייני התקרית וסמיכותה לפיגוע בלונדון היא נחקרת בידי משרד התובע הפדרלי במדינה, העוסק במתקפות טרור

צילום: רויטרס

אזרח צרפת ממוצא תוניסאי דהר היום (חמישי) עם רכבו לעבר מדרחוב הומה בבני אדם באנטוורפן שבבלגיה, וגרם לכמה עוברי אורח להימלט מהדרך. לפי משרד התובע בבלגיה, המכונית נעצרה בידי כוחות המשטרה ברציפי הנמל, ובתוכה נמצאו סכינים, רובה ומכל עם נוזל בלתי מזוהה. הנהג שזוהה כמוחמד ר', גבר בן 39, נעצר.

התקרית, שאירעה בסביבות השעה 11:00 (שעון מקומי), הובילה להגברת האבטחה במרכז העיר. חיילים שסיירו באזור ניסו לעצור אותו, אך הוא עבר ברמזור אדום ונמלט. מאוחר יותר הוא נעצר ליד קו הים. "אני רוצה לשבח את הצוות שעצר את האיש באופן מקצועי ומנע אירוע קשה", אמר ראש העיר אנטוורפן בארט דה וובר.

התקרית העלתה חשד כי מדובר בניסיון פיגוע דריסה. רק אתמול, יום השנה לפיגועים בבריסל, שבהם נהרגו 32 בני אדם, דרס למוות מחבל שלושה בני אדם בפיגוע במרכז לונדון. "בשל מאפייני התקרית, והאירועים בלונדון אתמול, המקרה נחקר בידי משרד התובע הפדרלי", שבדרך כלל עוסק במתקפות טרור. מאז הפיגועים בבריסל העלתה בלגיה את רמת כוננות האבטחה שלה לשנייה הכי גבוהה.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מלונדון: יליד בריטניה; דאעש קיבל אחריות: "הוא חייל שלנו"
אוקראינה: נרצח חבר פרלמנט רוסי לשעבר שיצא נגד פוטין

ניסיון פיגוע דריסה באנטוורפן, בלגיה. מרץ 2017. רויטרס
המכונית האדומה נבדקת בידי חבלנים/רויטרס

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל התייחס לאירוע ואמר כי "אנחנו נותרים זהירים". לדבריו, כוחות הביטחון עשו עבודה מצוינת. הוא הביע את תנחומיו לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה בשירותי הביטחון והמודיעין שלנו, וכמובן שווידאתי עם המקבילה שלי כי היא יכולה לסמוך על התמיכה ועל שיתוף הפעולה שלנו".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע כי המפגע מאנטוורפן הוא אזרח צרפת. "נראה כי הייתה לו אזרחות צרפתית, וייתכן כלי נשק במכוניתו, אף שאת טענה זאת יכריעו השופטים. הוא ככל הנראה ניסה להרוג או לפחות ליצור תאונה דרמטית", אמר הולנד לעיתונאים. "לכן, אנחנו חייבים להמשיך להיות בכוננות גבוהה ולתגבר את כל הכוחות שלנו", הוסיף.

עם זאת, מאוחר יותר דווח כי הרשויות בצרפת סבורות שהאדם שנעצר באנטוורפן הוא אזרח תוניסיה שככל הנראה נהג בגילופין וניסה להימלט ממחסום משטרה. מקור המעורה בנושא אמר כי החשוד, שהתגורר בצרפת, לא היה מוכר לשירותי הביון, אך כן למשטרה בגין עבירות פליליות. "הוא לא רצה לדרוס את החיילים, אנחנו מאמינים שהוא ניסה לברוח ממחסום", אמר המקור.

(עדכון ראשון: 18:15)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully