וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: נרצח חבר פרלמנט רוסי לשעבר שיצא נגד פוטין

דניס וורוננקוב, שנמלט מרוסיה בשנה שעברה והיה מעורב בהעמדתו לדין של נשיא אוקראינה לשעבר המקורב לקרמלין, נורה לאור יום ומת בזירה. הרשויות בקייב מאשימות את רוסיה: "הוצאה להורג לראווה של עד, הטיפוסית למוסקבה"

חבר הפרלמנט הרוסי לשעבר דניס וורוננקוב בקייב אוקראינה, פברואר 2017. AP
"שקרים אבסורדיים". דניס וורוננקוב/AP

חבר הפרלמנט הרוסי לשעבר דניס וורוננקוב נורה היום (חמישי) למוות מחוץ לבית מלון במרכז קייב, בירת אוקראינה. וורוננקוב, אחד ממבקריו הנוקבים של הממשל הרוסי, היה אמור להעיד נגד נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ', המקורב לקרמלין. האדם שירה בוורוננקוב נורה על ידי שומר הראש של חבר הפרלמנט לשעבר, ומת כעבור זמן מה מפצעיו.

וורוננקוב נמלט מרוסיה לאוקראינה בשנה שעברה, יחד עם רעייתו, ומאז הוא סייע לרשויות האוקראיניות להשלים את תיק החקירה נגד ינוקוביץ', באשמת בגידה במולדת. הוא יצא גם נגד הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים בשנת 2014, למרות שבפרלמנט הצביע לאישור הצעד.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל פיצוץ מחסן נשק: עשרות אלפים פונו במזרח אוקראינה
רוסיה: מתנגד לפוטין נפל מקומה רביעית; תומכיו: "הוא נדחף"
הדמוקרטיה תהיה נחלת העבר: מנהיגי המאה ה-21 בונים מחדש את חומת ברלין

גופתו של דניס וורוננקוב חבר הפרלמנט הרוסי לשעבר שנורה בקייב, אוקראינה, 23 במרץ 2017. AP
המתנקש נורה ונפצע. זירת הירי בקייב, היום/AP
גופתו של דניס וורוננקוב חבר הפרלמנט הרוסי לשעבר שנורה בקייב, אוקראינה, 23 במרץ 2017. AP
יצא נגד סיפוח חצי האי קרים. גופתו של וורוננקוב, היום/AP

התובע הכללי של אוקראינה, יורי לוצנקר, הגדיר את המקרה "רצח ציני של אחד מהעדים המעורבים בתיק נגד הנשיא לשעבר ינוקוביץ'". הוא הוסיף כי וורוננקוב נורה "באור יום במרכז קייב. הוא סיפק לחוקרים בלשכת התובע הצבאי עדות חשובה מאוד". לדבריו, "מדובר בהוצאה להורג לראווה של עד, באופן הטיפוסי לקרמלין".

שמו של וורוננקוב נכנס לרשימת המבוקשים ברוסיה, בגין הונאת רכוש לכאורה בסך חמישה מיליון דולרים. רבים ממתנגדי הנשיא ולדימיר פוטין נעצרו או הוסגרו לרוסיה בעקבות טענות לשחיתות. ינוקוביץ' נמלט מאוקראינה במהלך מחאת הענק בשנים 2014-2013, שאותה הגדיר "הפיכה".

וורוננקוב נורה בדרכו לפגוש מחוקק רוסי אחר, איליה פונומרב, שהיה החבר היחיד בפרלמנט הרוסי שהצביע נגד סיפוח חצי האי קרים. "אמרתי בעבר שוורוננקוב לא היה נוכל, אלא תחקירן מסוכן בעיני הגורמים הרשמיים ברוסיה", כתב פונומרב בעמוד הפייסבוק שלו.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בפינלנד, פברואר 2017. AP
"וורוננקוב היה מהעדים המרכזיים לתוקפנות הרוסית". פורושנקו/AP

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו טען כי ההתנקשות במחוקק לשעבר היא "טרור מדינתי מצד רוסיה, שאותה הוכרח וורוננקוב לעזוב מסיבות פוליטיות". הוא הדגיש כי "וורוננקוב היה מהעדים המרכזיים לתוקפנות הרוסית נגד אוקראינה, ובאופן ספציפי לתפקידו של ינוקוביץ' בפריסת כוחות צבאיים רוסיים באוקראינה".

הקרמלין דחה את הטענות האוקראיניות בדבר אחריותו של הממשל הרוסי להתנקשות. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב צוטט בסוכנויות הידיעות הרוסיות, כשהוא מבהיר כי "אנחנו מאמינים שכל השקרים שנשמעים על המעורבות הרוסית המוגזמת הם אבסורדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully