וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף נשק משוטרת בפשיטה על ביתו: הוארך מעצר החשוד באיומים בארה"ב

23.3.2017 / 16:21

בית המשפט קבע כי הצעיר בן ה-19 יישאר במעצר בשבעת הימים הקרובים, והורה למשטרה ולשב"כ לפקח עליו מקרוב. שר המשפטים של ארה"ב שיבח את ה-FBI ומשטרת ישראל על שיתוף הפעולה. אחת משיחות האיומים שביצע הובילה לביטול טיסה של חברת התעופה "דלתא"

צילום: אבי אשכנזי באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: ניב מעוז

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של צעיר בן 19 מהדרום החשוד שאיים על מוסדות יהודיים ובתי ספר בישראל, בארצות הברית, בניו זילנד ובכמה מדינות באירופה. במהלך הדיון סיפר חוקר המשטרה כי במהלך מעצרו הצליח החשוד לחטוף אקדח משוטרת. בעקבות כך הורה השופט לשב"כ ולמשטרה לפקח על החשוד מקרוב וכן לעדכן את שב"ס בדבר חטיפת הנשק. גם מעצרו של אביו של החשוד הוארך בשבעה ימים.

דבר מעצרו של הצעיר הדהד היום בתקשורת העולמית, שכן פרשת האיומים על מוסדות יהודיים ברחבי העולם דווחה בהרחבה בחודשים האחרונים. יניב עזני, מפקד יחידת הטכנולוגיה ביחידת הסייבר של משטרת ישראל, אמר כי החשוד הצליח להסתיר את עקבותיו באמצעות שימוש בכמה שכבות של תקשורת".

שר המשפטים של ארצות הברית ג'ף סשנז אמר כי המעצר נעשה הודות לחקירה חובקת עולם בכמה יבשות. סשנז שיבח את הבולשת הפדרלית (ה-FBI) ומשטרת ישראל. מהליגה נגד השמצה נמסר כי הם חשים הקלה ממעצרו של החשוד ומודים על כך לרשויות החוק. "בעוד המניע למעשיו לא ברור, ההשפעה שלהם ברורה כשמש. ביצוע שיחות איומים למוסדות יהודיים הוא מעשה אנטישמי", נכתב בעמוד הטוויטר של הליגה.

עוד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ' קרא לא להתגייס במחאה על שילוב נשים – ועורר סערה
יאיר לפיד: "המערכת הפוליטית מתעסקת רק בעצמה ובמשחקים פנימיים"
המחבל מלונדון: יליד בריטניה; דאעש קיבל אחריות: "הוא חייל שלנו"

החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
החשוד בבית המשפט/אבי כהן
אביו של החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
האב של הצעיר שנעצר גם הוא/אבי כהן

הצעיר ואביו נעצרו הבוקר במסגרת פרשת 801, חקירה שנוהלה בידי יחידת הסייבר של משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית האמריקנית FBI ויחידות משטרה מהמדינות שנפגעו. במהלך החקירה עלה החשד כי שיחות הטלפון יצאו מישראל. לבסוף, תוך השקעת מאמצים טכנולוגיים גדולים, אותר החשוד בביתו. במהלך הפשיטה של יחידת הסייבר על בית החשוד, מצאו השוטרים מעבדת מחשבים ובה ציוד מתוחכם, מערכות הצפנה ושידור, ואנטנה רבת עוצמה.

בחלק מהמקרים, השתמש החשוד בתוכנה להקראת הודעות כתובות, מה שהקשה על איתורו או זיהויו. יתרה מכך, החשוד התקין אנטנה מאולתרת בחלון ביתו, שנועדה לשבש את המאמצים לאיתורו באמצעות גישה לכתובות IP שונות. במקרים רבים, המוסדות פונו בעקבות שיחות האיומים. במקרה נוסף, החשוד ערך גם שיחת איומים לחברת התעופה האמריקנית "דלתא" וגרם לנחיתת חירום של אחד ממטוסיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האנטנה שנמצאה בבית החשוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון קבע השופט עמית מיכלס כי איסור הפרסום על שמו של החשוד יימשך עד הדיון הבא. הסנגורית של החשוד, עו"ד גלית בש, טענה בדיון כי המשטרה לא יודעת מי מבין החשודים, האב ובנו, ביצע את העבירה. חוקר המשטרה דחה את טענתה בתוקף, וביקש להאריך את מעצרו של הצעיר ב-15 ימים. הוא הוסיף כי סך הכול נתפסו חמישה מחשבים וכרטיסי רשת רבים וציין כי החשוד מסרב לשתף פעולה בחקירה.

הסנגורית הוסיפה כי החשוד אובחן בגיל 14 כמי שסובל מגידול בראשו שאינו בר ניתוח. לדבריה, "החשוד לא החזיק במסגרות מאז כיתה א'. אין חולק שלאדם שיש לו גידול בראש זה משפיע על התנהלות התנהגותית שלו. אני מבקשת שנוירולוג יבדוק אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully