וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעיל במיליציות אסד נהרג בתקיפות מל"ט ישראלי בסוריה

19.3.2017 / 18:40

כלי תקשורת מקומיים והארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו כי האיש נהרג בעת שנסע עם רכבו מחאן ארנבה לדמשק. מוקדם יותר היום איים שר הביטחון ליברמן כי "בפעם הבאה שההגנה האווירית של סוריה תירה עלינו - נשמיד אותה"

צילום: מאיר וקנין

מל"ט ישראלי תקף מכונית שנסעה ליד חאן ארנבה בקוניטרה שבסוריה, וגרם למותו של הנהג, פעיל במיליציות התומכות במשטר בשאר אסד – כך מדווחים היום (ראשון) כלי תקשורת מקומיים והארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, יאסר א-סיד היה בדרכו במכוניתו מחאן ארנבה לדמשק. א-סיד, לפי כלי תקשורת לבנוניים, היה חבר ב"רגימנט הגולן", מיליציה בכוחות ההגנה הלאומית של סוריה.

כלי תקשורת נוסף דיווח כי קרוב משפחה של א-סיד נהרג גם הוא בתקיפה ישראלית לכאורה שאירעה בספטמבר האחרון. לפי הדיווח, מוחמד חסן א-סיד נפגע בתקיפה על בסיס של אותה המיליציה.

התקרית בגבול סוריה, שמיוחסת לישראל, באה ברקע התקיפה הישראלית שהתרחשה בלילה שבין חמישי לשישי בתדמור בסוריה, שבה הודה דובר צה"ל. איזנקוט אמר היום בנאומו בטקס בצפון ש"חיזבאללה ממשיך במאמציו להצטייד בנשק קטלני יותר ומדויק יותר. ההצהרות הנשמעות לאחרונה מביירות מבהירות כי במלחמה עתידית הכתובת ברורה - ארגוני הטרור פועלים ברשותה ובהסכמתה של לבנון. אנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים למניעת העברת נשק לארגון חיזבאללה ונעשה כל מאמץ למנוע זאת גם בעתיד".

בטקס נפרד מהפיקוד אלוף אביב כוכבי, שכיהן בתפקיד שנתיים, והוחלף באלוף יואל סטריק, שהיה עד כה אלוף פיקוד העורף.

לקריאה נוספת:
נסראללה על התקיפות הישראליות בסוריה: נתניהו עוזר לארגוני הטרור
ליברמן: "בפעם הבאה שסוריה תירה עלינו - נשמיד לה את מערכת הנ"מ"
עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה עם שר החוץ

זירת הפיצוץ, חאן ארנבה, סוריה. 19 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
המכונית שהופצצה/צילום מסך, טוויטר
יאסר אל-סעיד, נהרג בפיצוץ בחאן ארנבה, סוריה. 19 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
יאסר א-סיד. ההרוג/צילום מסך, טוויטר

כוכבי התייחס בטקס חילופי המפקדים לזירה הסורית, במקביל לתקיפה שבה חוסל א-סיד, ואמר כי הוא "גאה לפקד על פיקוד שביד אחת מסכל פעילות של חוליות אויב, וביד האחרת - ממקום הסיכול ממש - מוביל פצועים וילדים מארץ אויב לטיפול רפואי בארץ".

מוקדם יותר איים שר הביטחון אביגדור ליברמן כי צה"ל יגיב בנחרצות במקרה של ירי הגנתי מסוריה. "בפעם הבאה שההגנה האווירית של סוריה תירה עלינו, אנחנו נשמיד אותה (מערכת הנ"מ) בלי להסס פעמיים", אמר ליברמן במהלך ביקור בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) בתל השומר. "אנחנו לא בעד אסד ולא נגד אסד. אין לנו עניין להתחכך עם הרוסים. הבעיה המרכזית שלנו זה העברת נשק משמעותית מסוריה ללבנון. לכן, כל פעם שנזהה העברה כזו, נפעל לסכל נשק שובר שוויון. בנושא זה לא תהיה פשרה".

אלוף אביב כוכבי, טקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"גאה בסיכול פעולות אויב". כוכבי בטקס חילופי מפקדים בפיקוד הצפון, היום/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

שלשום אישר דובר צה"ל באופן חריג את הדיווחים שלפיהם כוח של חיל האוויר תקף כמה מטרות בשטח סוריה ונורה בידי טילים נגד מטוסים של צבא אסד. לא נמסר מיקומן של המטרות. על פי ההודעה, במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית, באמצעות מערכת "חץ".

התקרית החריגה חשפה את פעילות ישראל בסוריה באופן רשמי. בעקבותיה זומן אתמול שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן לפגישה במשרד החוץ במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים האחרונים בסוריה ובסביבתה", וכי הזימון לפגישה היה ביוזמת המשרד.

(עדכון ראשון: 17:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully