וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים של ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי במנוע טילים

מנהיג המדינה קים ג'ונג און הודיע כי הניסוי המוצלח במנוע, שמטרתו הרשמית היא פיתוח חקר החלל, הוא "ניצחון גדול בו העולם כולו יבחין בקרוב". בשישי הכריז שר החוץ האמריקני על "סיום הסבלנות כלפי קוריאה הצפונית"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(ניסוי טילים בקוריאה הצפונית בהשתתפות קים ג'ונג און, פברואר האחרון)

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי מוצלח במנוע טילים חדשני - כך דווח הלילה (ראשון) בסוכנות הידיעות המקומית KCNA. בעקבות הניסוי, מנהיג המדינה קים ג'ונג און הכריז כי מדובר ב"לידה מחודשת של תעשיית הרקטות". לדבריו, "בקרוב העולם כולו יבחין בניצחון הגדול שמדינתנו נחלה היום".

עוד נרמז בסוכנות הידיעות כי הצפון נערך לשיגור לוויין חדש וכי המנוע עשוי לשמש גם עבור טילים ארוכי טווח. על פי הדיווח, מדובר בפיתוח חדיש ואמין של מנוע המיועד בין היתר לשמש לוויינים ומטרתו הרשמית היא להגדיל את יכולת המדינה בתחום חקר החלל החיצון ו"לבסס את התשתית המדעית והטכנולוגית שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מחריפה את הטון: תמה אסטרטגיית הסבלנות כלפי צפון קוריאה
אחרי מערכת ההגנה מטילים: ארה"ב שולחת גם מל"טים לדרום קוריאה
הזאב המשוגע משחר לטרף: הגבול המסוכן בעולם בנקודת רתיחה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 23 בפברואר 2017. רויטרס
"לידה מחודשת של תעשיית הרקטות". קים ג'ונג און/רויטרס

עם זאת, מצד גורמים בעולם נטען כי התכנית לפיתוח החלל של פיונגיאנג הינה "סיפור כיסוי" עבור בדיקות נשק שקים עורך. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אף הכריז ביום שישי האחרון כי מדיניות "הסבלנות האסטרטגית" שהפגינה וושינגטון כלפי קוריאה הצפונית הסתיימה. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, הוסיף הדיפלומט האמריקני הבכיר כי אופציה צבאית "תהיה על השולחן" אם האיום הנשקף מפיונגיאנג יתגבר. גם הנשיא דונלד טראמפ הצטרף לאיומים ואמר כי פיונגיאנג "משחקת עם ארצות הברית כבר שנים".

החרפת הטון של וושינגטון כלפי פיונגיאנג הגיעה לאחר שבתחילת החודש שיגרה קוריאה הצפונית ארבעה טילים בליסטיים ממערב המדינה, שנחתו בים יפן. בקוריאה הצפונית טענו כי מדובר בתרגול של תקיפת בסיסי צבא אמריקניים ביפן.

שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, 12 בפברואר 2017. רויטרס
שיגור הטילים הבליסטיים, פברואר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully