וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: תוכנה לזיהוי קולי תקבע את מוצאם של פליטים במדינה

מטרתה של המערכת לזהות מי מהמהגרים מגיע מאזורים מוכי מלחמה וזכאי לקבלת מעמד פליט במדינה, והיא עושה זאת באמצעות זיהוי הניב שבו דובר המהגר. מומחים לבלשנות מתנגדים: "גם אנשים יכולים לטעות בזיהוי, אבל מכונות עוד יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש ינואר: שר הפנים מתייחס למדיניות ההגירה)

גרמניה בוחנת שימוש בתוכנה לזיהוי קולי שתאפשר לדעת מאיזו מדינה הגיעו מהגרים שהגיעו למדינה ללא מסמכים מזהים - כך אמרו גורמים ממשלתיים בברלין. מטרת השימוש במערכת היא לזהות מהגרים דוברי ערבית שטוענים שמקורם בסוריה ובאזורים מוכי מלחמה אחרים כדי להגדיל את סיכוייהם לקבלת מקלט במדינה.

ממשרד ההגירה והפליטים במדינה נמסר כי המערכת האוטומטית תהיה מוכנה לשימוש בתוך שבועיים, אך היא לא תיכנס לשימוש קבוע לפני שנת 2018. זאת, לדבריהם, כי יש ספקות בנוגע ליעילותה של המערכת. מהרשויות בגרמניה נמסר כי המערכת תעשה חלק מהעבודה של המומחים לבלשנות שמועסקים במשרד ההגירה במדינה ותאיץ את קצב ההתקדמות בטיפול בבקשות המקלט.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן לטורקים באירופה: "הביאו לעולם הרבה ילדים, אתם העתיד"
טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"
צרפת: אישה נפצעה מפיצוץ מעטפת נפץ במשרדי קרן המטבע בפריז

מהגרים בגבול גרמניה ואוסטריה, 15 בספטמבר 2015. רויטרס
ילדי פליטים בגרמניה בחודש ספטמבר האחרון/רויטרס

מומחים לבלשנות טוענים כי מערכת אוטומטית לא יכולה להביא לתוצאות מדויקות בזיהוי הניב של הדובר, מכיוון ששפה ואוצר מילים הם דברים שמשתנים מאדם לאדם ומתקופה לתקופה. מוניקה שמיד, פרופ' לבלשנות באוניברסיטת אסקס, אמרה לרשת "דויטשה ולה" כי היא "לא רואה כיצד תוכל תוכנה אוטומטית לדעת אם אדם משתמש במילה מסויימת או הוגה אותה באופן כלשהו מכיוון שזהו הניב שאותו הוא דובר או מכיוון שמראיין הניע אותו לעשות כך". לדבריה, "זיהוי האזור שממנו מגיע המהגר לפי השפה זו משימה מסובכת מאוד. גם בני אדם וגם מכונות יכולים לטעות בקלות, אבל בני אדם כנראה יצליחו יותר". שמיד אמרה כי יש להשאיר את העבודה בידי המומחים האנושיים המועסקים במשרד – 45 בלשנים המומחים ב-80 שפות.

בשנה שעברה: ירידה משמעותית במספר מבקשי המקלט

גורמים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי התוכנה תהיה בשימוש לצד עזרים אחרים לגילוי זהותם של מהגרים שכבר נמצאים בשימוש. מאז שנות ה-90 משתמשת גרמניה בשיטות מתוחכמות פחות כדי לזהות את מוצאם של המהגרים אליה. התוכנה שנבדקת כעת דומה לתוכנות אחרות שנעשה בהן שימוש בחברות ביטוח ובבנקים והיא מסוגלת להבחין בין ניבים שונים של אותה השפה באמצעות הקלטת וניתוח הממצאים.

בשנה שעברה חלה ירידה במספר המהגרים לגרמניה, מ-890 אלף בשנת 2015, ל-280 אלף בלבד בשנת 2016. בפני הרשויות עומדים עדיין 430 אלף בני אדם שבקשתם לקבלת מקלט טרם אושרה. כמחצית מבקשות המקלט שקיבלה גרמניה אושרו. רוב הפליטים למדינה מגיעים ממדינות מוכות מלחמה כמו סוריה, אפגניסטן ועיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully