וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענקת פרס ישראל לדוד בארי מעוררת זעם: "הוכחה שמי שמסית הוא גיבור"

התנגדות חריפה קמה עקב ההחלטה להעניק את הפרס למנכ"ל עמותת אלע"ד, הפועלת להגברת הנוכחות היהודית במזרח ירושלים. ח"כ גלאון תהתה: "‏בארי זכה בגלל הניסיון לגונן על המחתרת היהודית?". ב"שלום עכשיו" גינו: "מנשל פלסטינים מביתם"

צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

זכייתו של דוד בארי, מנכ"ל עמותת הימין אלע"ד, הפועלת להגברת הנוכחות היהודית במזרח ירושלים, עוררה אתמול(חמישי) התנגדות חריפה בקרב מפלגות ועמותות שמאל, המגנות את פעילותה וכן את מפעל חייו של בארי. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תהתה בעמוד הטוויטר שלה: "‏על איזה מפעל חיים זכה דוד בארי בפרס? על הניסיון לגונן על המחתרת היהודית או על ההשתלטות על נכסים פלסטיניים במזרח ירושלים?".

עמותת אלע"ד (אל עיר דוד) הוקמה לפני כ-30 שנה על ידי בארי והיא פועלת לייהוד אגן העיר העתיקה בירושלים. עיקר פעילותה מתמקדת בכפר הערבי סילוואן, הסמוך להר הבית, שם היא יישבה עשרות משפחות יהודיות לאחר שרכשה נכסי נדל"ן מהבעלים הערבים. העמותה מעורבת אף בחפירות הארכיאולוגיות במקום וקיבלה לידיה את הפעלת הגן הלאומי עיר דוד. לפני כמה חודשים, מתח מבקר המדינה ביקורת על הרשויות שהעניקו לעמותה את הפעלת הגן ופרויקטים נוספים בסביבה ללא פיקוח.

שמו של בארי נקשר גם בפרשת המחתרת היהודית, שביצעה ותכננה פיגועי טרור נגד פלסטינים בתחילת שנות ה-80. ב-1983 נחקר בארי בשב"כ בחשד שידע את זהות חברי המחתרת ולא סיפק את שמותיהם. שנים לאחר מכן, ב-2010, היה בארי מעורב בתקרית דריסה של שני ילדים פלסטינים שהיו חלק מקבוצת צעירים שיידו לעברו אבנים במזרח ירושלים. בארי סיפר בחקירתו כי נקלע למארב וניסה להסיט את רכבו. הוא פגע בשני ילדים, בני עשר ו-11, ופצע אותם באורח בינוני. אחד הצעירים הורשע בעבירה של סיכון אדם בנתיב תחבורה ונשלח לשמונה חודשי מאסר.

לקריאה נוספת:
כך השתלטה עמותת הימין על מבנים במזרח ירושלים
הצעיר שרגם את יו"ר עמותת אלעד ל-8 חודשי מאסר
למרות המשבר במו"מ: אושר פרויקט במזרח ירושלים

רכב ישראלי דרס שלושה ילדים פלסטינים שיידו אבנים בסילוואן. מגד גוזני
תקרית הדריסה של בארי במזרח ירושלים/מגד גוזני

בנימוקי ועדת הפרס הוסבר כי הפרס ניתן לבארי על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי – עיר דוד. "הפרס ניתן לו במלאות 50 שנה לאיחוד העיר. הוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. עיר דוד היא הגרעין ההיסטורי שממנו צמחה ירושלים – לבו של העם היהודי ומוקדו של ספר הספרים".

חברתה של גלאון למפלגה, ח"כ תמר זנדברג (מרצ), גינתה את זכייתו של בארי בפרס ישראל. "אם יש גורם אחד שאחראי באופן המובהק והמאורגן ביותר על תקיעת טריז במזרח ירושלים והחרבת העתיד המשותף שלנו והחרבת כל סיכוי להסדר מדיני זו עמותת אלעד, שבמו ידיה מובילה פינוי פלסטינים מביתם, התנחלות וייהוד סילואן וכל זאת תוך קבלת תרומות במאות מיליונים מחברות הרשומות במקלטי מס. אך סמלי שבשנת ה-50 לכיבוש זה המסר שמעבירה הממשלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"בארי פועל לנישול פלסטינים מבתיהם "

בעמותת השמאל "עיר עמים", הפועלת לשוויון ועתיד מדיני בירושלים, נמסר גינוי חריף להחלטה. "שוב נחשפת מערכת היחסים ההדוקה בין עמותות מתנחלים לבין הרשויות הישראליות, המובילה את ירושלים פעם אחר פעם למעגלי אלימות, שכל תושבי העיר נאנקים תחתיהם. ירושלים, כביתם של שני עמים, זועקת תחת הכרזתו של מי שבמו ידיו פועל לסיכול פתרון לסכסוך בין העמים, בחסות ובעידוד הרשויות הישראליות. החזון בשמו ניתן פרס יקיר ירושלים לבארי הוא חזון עצוב לירושלים דורסנית, מפלה, פוגענית, וחסרת כל עתיד בר קיימא".

גם עמותת "שלום עכשיו" זעמה על הענקת הפרס ומתחה ביקורת על הממשלה. "הענקת פרס ישראל לבארי, שפועל במשך שנים למנוע פשרה בירושלים באמצעות הקמת התנחלויות יהודיות במזרח העיר, נישול פלסטינים מבתיהם ומביא להגדלת השנאה בין האוכלוסיות, היא עוד הוכחה שבממשלת בנטיהו מי שמסית גיבור ומי שגוזל ראוי לפרס. את המחיר הכבד של מפעל חייו של בארי וחבריו בימין הקיצוני נשלם אנחנו, הרוב המתון של אזרחי ישראל בדמותה של מדינה דו-לאומית".

מנגד, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על זכייתו של בארי בפרס. "דוידל'ה בארי הפך את השורשים שלנו בירושלים למציאות קיימת עבור מיליוני אנשים בכל העולם, דרך המפעל האדיר של עיר דוד", אמרה. "פרס ישראל מוענק לו בצדק על מפעלו החלוצי. אנשי השמאל שמבקרים את הפרס אומרים למעשה שמזרח ירושלים לא שייך ליהודים. מי שלא מכיר בריבונות בת 3,000 השנים, יוותר גם על הריבונות המודרנית".

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully