וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך השתלטה עמותת הימין על מבנים במזרח ירושלים

11.12.2013 / 19:30

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לעמותת אלע"ד להשתלט על שבעה מבנים ניידים - בניגוד להחלטה קודמת של בית המשפט. חבר הוועדה מטעם מרצ: "המבנים לא חוקיים"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (רביעי), בניגוד להחלטת בית המשפט, את השתלטותה של עמותת הימין "אלע"ד" על שבעה מבנים ניידים הנמצאים ביער השלום שבמזרח העיר. לפני כשנה וחצי, בחודש מרץ 2012, ניתנה הוראה בידי בית המשפט לעניינים מקומיים להרוס את המבנים, באמצעות צו של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לא יאוחר ממרץ 2013. לאחר כמה פעמים בהם דחתה הוועדה את הדיון בסוגיה, היום, בפעם הרביעית שבה עלתה הסוגיה לדיון, היא הכשירה בדיעבד את ההשתלטות עליהם - בניגוד מוחלט להחלטת בית המשפט.

עוד על בנייה יהודית במזרח ירושלים:
פרסום ראשון: אושרה בניית 58 דירות בפסגת זאב
נתניהו החליט: 1,500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק

הנוף של העיר ירושלים מיער השלום.. Creative Commons
בניגוד להחטלת בית המשפט. יער השלום במזרח ירושלים/Creative Commons

עמותת אלע"ד (ראשי תיבות של "אל עיר דוד") עוסקת בקידום בנייה יהודית במזרח ירושלים. בשנתיים האחרונות השתלטו אנשי העמותה על שבעת המבנים הניידים ביער השלום במטרה להשתלט בפועל על השטח. המבנים אף גודרו ובמקום הוצבה שמירה. בין השאר, משמשים המבנים לפעילות העמותה, בין היתר לפעילויות ספורט. ב-28 בנובמבר 2012 הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הבקשה הראשונה מטעם העמותה לאישור בדיעבד של ההשתלטות, שנעשתה שלא לפי הנהלים.

דיון חריג

באופן חריג, הדיון בבקשה נערך לאחר שבועיים בלבד מהגשת הבקשה, כאשר בדרך כלל בקשות לאישורים דומים ממתינות כמה חודשים עד שמטפלים בהן. ב- 2 בינואר 2013 דחתה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את הבקשה והחזירה אותה לוועדה המקומית תוך שהיא דורשת להוסיף תנאים והגבלות, כגון אישור שיהיה קצוב בזמן ופירוט של האזור המגודר. מאז עלתה הבקשה לוועדה המקומית פעמיים נוספות והיום, כאמור, בפעם הרביעית והאחרונה, היא אושרה.

"אחרי ששלוש פעמים הוועדה המקומית אישרה את התכנית אף אל פי שהיא הוגשה בצורה רשלנית, הייתי צריך לפנות לוועדת ערר שתבטל את האישור", אמר חבר הוועדה המקומית מטעם מרצ, פפה אללו, בתגובה לאישור המבנים. "ועדת ערר בראשות עו"ד גלעד הס קיבלה את העתירה וביקשה להתייחס לכל המבנים ביער, שהם בעצם מבנים בלתי חוקיים. היום התכנית עלתה שוב בוועדה המקומית כשברור שהמבנים והאוהל בגודל 160 מטר אינם עומדים בהגדרה של תכנית 'לדאוג לשמור על נוף טבעי ועירוני בשטח'. מדובר בהשתלטות של עמותת אלע"ד על שטח עירוני. הוועדה בכל זאת אישרה את התכנית ולא השאירה לי ברירה לחזור לוועדת ערר כדי לבטל את ההחלטה ולבצע את צו ההריסה ולתת לציבור להינות מיער טבעי פתוח".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully