וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם לאחד מרוצחי הרב מיכאל מרק בפיגוע בכביש 60

מוחמד אלעמאירה הסיע את המחבל שירה ברב ופצע את אשתו ושני ילדיו שנסעו איתו ברכב. בית המשפט הצבאי ביהודה גזר עליו עונש של שני מאסרי עולם מצטברים, ופיצויים בסך רבע מיליון שקלים

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: לכידת המחבלים שירו ברב מיכאל מרק, כפי שפורסמו לפני כחודשיים)

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (רביעי) עונש של שני מאסרי עולם מצטברים ותשלום פיצויים בסך 250,000 שקל, על מוחמד אלעמאירה, בגין פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל (מיכי) מרק, ונפצעו אשתו ושני ילדיו הקטנים שנסעו איתו ברכב בחודש יולי בכביש 60.

אלעמאירה היה הנהג ברכב באמצעותו בוצע הפיגוע, והוא הורשע ברציחת הרב מרק, ובניסיון לרצוח את בני המשפחה שנסעו עמו ברכב ונפצעו. המחבל שירה במשפחה, מוחמד אל-פקיה, חוסל על ידי צה"ל שלושה שבועות אחרי הפיגוע. אלעמאירה הורשע בניסיון לרצוח בני אדם נוספים, כשבשבועות שקדמו לפיגוע יצא שלוש פעמים עם שותפו לבצע פיגועים – ללא הצלחה. אלעמאירה ואל-פקיה שוחררו מהכלא הישראלי בעסקת שליט.

לפני כחודשיים פרסם צה"ל סרטון המתעד את חיסול המחבל החשוד בביצוע הפיגוע, ואת חילופי הירי במהלכו. בקולות הקשר המלווים את פעולת הכוחות מיום תפיסת החוליה, ב-27 ביולי של השנה שעברה, נשמע גם מפקד חטיבת עציון, אלוף-משנה רומן גופמן. "הירי בוצע מקומה 2-", נשמעים הקולות בקשר. "מתבצעת זריקת רימונים מאולרתים, האם עד כאן?". בהמשך אומר הקול בקשר: "יש זיהוי ודאי של המחבל".

עוד בוואלה! NEWS:
האתגר המורכב של שב"כ: מרדף אחרי חוליות הירי הלא מאורגנות
פלסטיני שגויס לחיזבאללה בפייסבוק נאשם בתכנון פיגוע חטיפה
עיראק: מחבלים התפוצצו בחתונה - עשרות נהרגו ונפצעו

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
הרב מיכאל מרק/באדיבות המשפחה

במהלך המבצע הלילי פשטו כוחות חטמ"ר עציון יחד עם השב"כ והימ"מ על דירת המסתור שבה שהה מוחמד פקיה, פלסטיני בן 29 שרצח את הרב מרק מעתניאל. המחבל השיב באש לעבר הכוחות, שבתגובה ירו טילי נ"ט לעבר המבנה שבו התבצר. לאחר מכן הרסו הכוחות את הבית באמצעות כלי הנדסה בזמן שפקיה היה במקום, והרגו אותו. בקרבת המחבל ההרוג נמצאו אמצעי לחימה, רובי קלצ'ניקוב ורימון מאולתר. במהלך חילופי האש נפצעה באורח קל פלסטינית שהועברה לטיפול רפואי בבית חולים.

הסרטון התפרסם כחלק מסיכום השנה שנערך בפיקוד מרכז. קצין בכיר בפיקוד מרכז שערך את הסיכום אמר כי פיגוע הירי הם האיום המרכזי בעיני מערכת הביטחון, וצה"ל מרכז מאמץ נרחב כדי לסכל ולשבש אותם במגוון פעולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully