וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: מחבלים התפוצצו בחתונה - עשרות נהרגו ונפצעו

9.3.2017 / 13:00

לפחות 26 איש נהרגו כששני המחבלים הפעילו את חגורות הנפץ שלהם בזה אחר זה בשטח שבו התקיימה חתונה של חברי משפחה השייכים לשבט סוני גדול המתנגד לדאעש. רבים מהנפגעים היו ילדים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

לפחות 26 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיגוע התאבדות כפול בחתונה בעיירה שמצפון לבגדאד – כך מסר היום (חמישי) דובר מטעם ממשלת עיראק. המתקפה, שאירעה אתמול בשעות הערב, החלה כשמחבל עם חגורת נפץ נכנס לחתונה שהתקיימה בשטח פתוח בעיירה חג'אג', הסמוכה לעיר תיכרית, כ-130 ק"מ מבגדאד. אחרי פיגוע ההתאבדות, מחבל נוסף פוצץ את עצמו כשהנוכחים ניסו לסייע לנפגעים. רוב ההרוגים היו ילדים, ולפחות 67 איש נפצעו.

שום ארגון לא קיבל אחריות, אך החשד המידי נופל על כתפי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמוציא לפועל פיגועים ברחבי המדינה בזמן שהוא מאבד שטחים שבשליטתו. החתונה הייתה של משפחה שנעקרה ממחוז אנבאר שבמערב המדינה הקשורה לשבט מרכזי המתנגד לארגון הקיצוני.

דאעש כבש את תיכרית במהלך מסע הכיבושים שלו ברחבי עיראק בקיץ 2014, אז השתלטו לוחמי הארגון על כשליש משטחה של המדינה. כוחות הביטחון של עיראק הדפו אותו מהעיר באפריל 2015, אך מאז דאעש ביצע שורת פיגועים קטלניים בסביבותיה.

דאעש גם הוציא לפועל פיגועי ראווה ברחבי המדינה במטרה לפצות על הפסדיו במוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה שנכבשה אף היא ב-2014. בשבוע האחרון חדרו כוחות הביטחון למערב מוסול, והשתלטו על מתחם הממשלה ועל מבנים מרכזיים אחרים.

כוחות צבא עיראק נלחמים בפעילי דעאש במוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
עשן מיתמר מאזור מוסול, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully