וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר המורכב של שב"כ: מרדף אחרי חוליות הירי הלא מאורגנות

8.3.2017 / 0:15

בשנה החולפת סוכלו 220 פיגועי ירי ברחבי השטחים, במסגרת עבודת המודיעין של שב"כ שמוקדה עם תחילת גל הטרור בחוליות החמושות ללא שיוך ארגוני. אמנם חלפה שנה וחצי - אך האתגר הופך למורכב יותר עם הזמן, כמו בפעילות שבה חוסל מבוקש ברמאללה

צלמים זמניים מורשים

בראשית גל הטרור שהחל בדצמבר 2015 עם רצח הזוג הנקין בשומרון, מיקדו שב"כ וצה"ל את תשומת הלב באיתור חוליות טרור אלימות וחמושות, ללא שיוך ארגוני, שמתכוונות לבצע פיגועי ירי על הצירים. האתגר היה ונשאר מורכב, שכן איתור חוליות ללא שיוך ארגוני דומה לגישוש באפלה. בחלק מהמקרים הצליח שב"כ לחשוף את החוליות עוד בטרם הצליחו להניח את ידן על נשק.

מסיכום נתוני מערכת הביטחון של שנת 2016 עולה כי אשתקד סוכלו 220 פיגועי ירי ברחבי יהודה ושומרון באמצעות מידע מודיעיני של שב"כ. בנוסף, נחשפו 212 חוליות מקומיות שפעלו מתוך יוזמה עצמאית, ללא הכוונה של מפקדת טרור מהשטחים או מחו"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
שר בכיר תוקף בחריפות את ליברמן: "פטפטן שגורם נזק כבד לישראל"
השר אריאל ברהט: מתנצל עמוקות על האירוע באום אל-חיראן
עובדות כמורות ומטפלות - מרוויחות פחות: נשות ישראל במספרים

כוחות הביטחון עצרו חמישה פלסטינים החשודים בירי לעבר עמדת צה"ל. דובר צה"ל
איתור חוליות ללא שיוך ארגוני דומה לגישוש באפלה. מעצר מבוקש, בחודש שעבר/דובר צה"ל

במקרה שהתרחש אתמול, באל-בירה הסמוכה לרמאללה, הצליח שב"כ לחשוף מידע אודות ראש חוליית טרור חמושה שאינה משתייכת לארגון כלשהו. ברגע שהחוליה הצליחה להשיג את הנשק הבינו בצה"ל ובשב"כ כי הם פועלים נגד השעון, לפני שהמבוקש יוציא לפועל פיגוע.

בשל חשש שהמבוקש יתנגד למעצרו, הוחלט כי כוחות צה"ל יכתרו את המרחב והימ"מ יפשוט על המבנה שבו שהה ויעצור אותו. לאחר כיתור המבנה, סמוך לשעה 02:00 בלילה, זוהה המבוקש מסתתר בתוך בוידעם. לוחמי הימ"מ קראו לו לצאת ולהסגיר את עצמו, אך המבוקש פתח לעברם בירי. לוחמי הימ"מ הגיבו באש והרגו אותו תוך זמן קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובים שנתפסו בבית מבוקש ברמאללה שנהרג מירי כוח צה"ל, 6 במרץ 2017. דובר צה"ל
איום החוליות המקומיות עדיין מרחף באוויר. אחד מכלי הנשק שנתפסו הלילה/דובר צה"ל

בסריקות במבנה אותו שני רובי M-16 ורובה מסוג קרלו. החזקת שלושת הרובים בידי המבוקש המחישה יותר מכל את מידת הקטלניות שיש לחוליות המקומיות. המחבל שחוסל הוא באסל אל-ארג, בן 31, במקור מבית לחם. הוא עמד בראש חוליה שתכננה פיגועים. באסל בעצמו, לפי הודעת משמר הגבול, היה מכוון החוליה ואחראי על רכישת אמצעי הלחימה.

בעזרת המידע המדויק הצליח שב"כ להביא לסיכול פיגועים, למרות הקושי בזיהוי החוליה. ברגע שמדובר בחוליית טרור ללא שיוך ארגוני, קיים קושי רב לחשוף אותה ולאתר את חבריה. עצם העובדה שהם מתנהלים ביום יום כאזרחים רגילים ללא חיבור לארגוני הטרור כמו חמאס או הג'יהאד האסלמי מעצימה את הקושי והאתגר עבור שב"כ ושאר כוחות הביטחון לחשוף את חברי החוליה, על אחת כמה וכמה אם הם פועלים תחת מידור למנוע זליגת מידע.

ניסיון לפיגוע דקירה בצומת תפוח, אוגוסט 2015. הצלה יהודה ושומרון, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע בצומת תפוח, 2015/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יהודה ושומרון

מתחילת גל הטרור פעל שב"כ בארבעה רבדים לסיכול הטרור ברחבי יהודה ושומרון: לכוון את תשתית הסיכול לעבר מוקדים נושאיים רחבים, זיהוי פעילי הטרור למרות שהם לא בעלי שיוך ארגוני, חשיפה והגעה לאמצעי לחימה ומחרטות ומעצר הפעילים. למרות הדעיכה בהיקף גלי הטרור מאז אמצע 2016, מעיד האירוע הלילה כי האיום של חוליות מקומיות עדיין מרחף באוויר ורובים עדיין נמצאים בהיקפים גדולים ברחוב הפלסטיני ובקלות בלתי נסבלת יכולים לשמש חוליות טרור לביצוע פיגועי ירי קטלניים נגד יעדים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully