וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה

בתום ישיבת קבינט ערך סגן ראש ממשלת טורקיה מסיבת עיתונאים והודיע כי מדינתו משעה את השיחות בדרג גבוה עם הולנד וכי השגריר ההולנדי לא יורשה לשוב למדינה. "יש כאן משבר, והוא עמוק", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ברקע המשבר בין הולנד לטורקיה הודיעה אמש (שני) אנקרה כי דיפלומטים הולנדים לא יורשו להיכנס לשטחה עד שהולנד לא תירתם לבקשות טורקיה. במסיבת עיתונאים שערך סגן ראש ממשלת טורקיה נומאן קורטולמוש לאחר ישיבת הקבינט השבועית, הוא הודיע כי טורקיה משעה את השיחות בדרג גבוה עם הולנד, בעקבות התנגדותה לאפשר לשני שרים טורקים לערוך עצרות פוליטיות במדינה.

קורטולמוש הוסיף כי השגריר ההולנדי לטורקיה, שלא היה באנקרה בשעה שהחל המשבר בין שתי המדינות, לא יורשה לחזור אליה. לדבריו, ממשלת טורקיה מתכננת לייעץ לפרלמנט להשעות את הפעילות של ארגון ידידות הולנדי-טורקי. סגן ראש הממשלה אמר כי הסנקציות הפוליטיות יהיו בתוקף עד שהולנד תנקוט צעדים למשיכת פעולותיה. "יש כאן משבר, והוא עמוק. אנחנו לא יצרנו אותו ולא הבאנו אותו לרמה שבו הוא נמצא".

במסיבת העיתונאים הוסיף קורטולמוש כי אנקרה תשקול מחדש את הסכם המהגרים עם האיחוד האירופי שנועד לעצור את זרם המהגרים מחופי טורקיה לאירופה. "אנחנו עושים להם בדיוק מה שהם עשו לנו. אנחנו לא מרשים למטוסים שעל סיפוניהם דיפלומטים או שליחים לנחות בטורקיה או לעבור דרך השטח האווירי שלנו". לדבריו, "מי שיצר את המשבר אחראי לתקן אותו".

לקריאה נוספת:
המשבר מחריף: הולנד מזהירה את אזרחיה בטורקיה, מרקל נעמדת לצדה
הבחירות בהולנד: המפסיד מהמשבר עם טורקיה הוא דווקא הימין הקיצוני
הכול עובד לפי התכנית: אירופה נפלה למלכודת של ארדואן

סגן ראש ממשלת טורקיה, נעמאן קורטולמוש. 22 בדצמבר 2015. AP
המשבר עמוק. קורטולמוש/AP

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן מעוניין בתמיכת הטורקים במשאל העם ב-16 באפריל על הרחבת סמכויותיו. הוא האשים השבוע את ממשלת הולנד בכך שהיא פועלת כמו "הנאצים" כשהיא מונעת משריו לפנות לטורקים הגרים בשטחה ולזכות בקולותיהם.

בתוך כך, גם אוסטריה הצטרפה לקלחת הטורקית. קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן אמר היום כי ינסה למנוע משרים טורקים לערוך עצרות תמיכה בארדואן במדינה. כשנשאל אם הממשלה האוסטרית תאפשר לשרים טורקים לקיים הפגנות בעד משאל העם אמר קרן: "אנחנו ננסה לאסור זאת בשל סיבות הקשורות בביטחון הציבור".

מוקדם יותר אתמול פרסמה הולנד - ולאחר מכן גם גרמניה - אזהרת מסע לאזרחיה בטורקיה. במקביל, זימנה אנקרה לשיחת נזיפה נוספת את הנציג ההולנדי. עם זאת, הולנד קיבלה היום חיזוק מידידתה ממזרח. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי היא תומכת בשכנתה ומזדהה עמה לנוכח ההשוואה שערך ארדואן בין ההולנדים לנאצים. לפי מרקל, ההשוואות למשטר הנאצי "לא מתקבלות על הדעת". ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הודה לקנצלרית על תמיכתה.

בתגובה לתמיכתה, תקף אתמול ארדואן את גרמניה וטען כי היא תומכת בטרור. הוא איים כי יטיל סנקציות דיפלומטיות נגד הולנד ואמר כי הוא יפנה לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשל האיסור שהטילה על שרי אנקרה לדבר בעריה. מאז יום שבת האחרון תקף ארדואן בחריפות את הולנד, וכינה אותה "רפובליקת בננות" ושרידיה של "הנאצים והפשיסטים".

(עדכון ראשון: 23:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, איסטנבול 12 במרץ 2017. AP
"גרמניה תומכת בטרור". ארדואן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully