וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה יותר מסוריה, ספרד לפני ארה"ב: הדרכונים החזקים בעולם

מדד עולמי חושף את דירוג האזרחות המשתלמת בעולם. המדד נערך לפי חמישה קריטריונים של חופש תנועה, מיסוי ותפיסה כללית של המדינה. בראש הרשימה - שבדיה, בתחתית הרשימה - אפגניסטן, עיראק ולוב. ואיפה ישראל?

דרכון. ShutterStock
דנמרק, שוויץ ולוקסמבורג בעשירייה הפותחת/ShutterStock

מדד חדש שמתפרסם בימים האחרונים, מגלה מהו הדרכון הכדאי ביותר בעולם ומהו הדרכון הכי פחות פופולרי. כלומר, לו יכולתם – באיזו אזרחות כדאי היה לכם להחזיק ועל איזו אזרחות מומלץ לוותר. המדד קובע מהי האזרחות המשתלמת ביותר בעולם, לפי נתונים של יכולת כניסה חופשית למדינות שונות בגלובוס, תשלומי מס מעבר בין מדינות והימנעות מבדיקה מעמיקה וחקירה בשדות תעופה זרים. המחקר בוצע על ידי חברת הייעוץ Nomad Capitalist.

המדינה שמחזיקה בתואר – בעלת האזרחות המשתלמת ביותר – היא שבדיה. במקום השני נמצאת בלגיה, את המקום השלישי חולקות איטליה וספרד ואת החמישייה הפותחת סוגרת אירלנד. עוד בעשירייה הראשונה ניתן למצוא את פינלנד, גרמניה, דנמרק, שוויץ ולוקסמבורג. צרפת במקום ה-12, קנדה במקום ה-14, בריטניה ואוסטרליה במקום ה-16 וארצות הברית רק במקום ה-35, כשלפניה מדינות כמו קוריאה הדרומית, מלזיה ויוון. ישראל נמצאת רק במקום ה-53.

עוד בוואלה! NEWS:
הדמוקרטיה תהיה נחלת העבר: מנהיגי המאה ה-21 בונים מחדש את חומת ברלין
האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945
הכרה בגבולות 67' והתנתקות מהאחים המוסלמים: חמאס משנה את פניו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה שסוגרת את הרשימה, וזו שמחזיקה בדרכון היא פחות מומלץ ומשתלם היא אפגניסטן, שנמצאת במקום ה-199. מדינות נוספות בתחתית הרשימה הן עיראק, אריתריאה, פקיסטן, לוב, סוריה סודאן ואיראן. מפתיע לגלות שלפני כל המדינות האלה נמצאת המדינה המבודדת קוריאה הצפונית שמחזיקה במקום ה-189 ברשימה, יחד עם דרום סודאן. מדינה נוספת שנמצאת מעליהן באופן מפתיע היא ניגריה במקום ה-182. לבנון במקום 169, מצרים 166 וירדן 159.

המדד מבוסס על חמישה קריטריונים: 50% מהחישוב נשען על כניסה חופשית למדינות ללא צורך בוויזה, 20% מיסוי, 10% תפיסה של הדרכון בעיני מדינות אחרות, 10% אפשרות במדינה להחזיק באזרחות כפולה ו-10% הנותרים על החופש הכללי הניתן למחזיקי הדרכון המדובר. לאחר חישוב הגורמים פורסם המדד הדרכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully