וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ ידע על קשרי היועץ לביטחון לאומי עם גורמים זרים

11.3.2017 / 0:33

חודש לאחר שפרש עקב חשדות כי ניהל מגעים עם ממשלת רוסיה, כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי בצוותו של טראמפ ידעו שעבודתו של מייקל פלין בעבר היטיבה עם ממשלת טורקיה. הבית הלבן: "הנשיא לא ידע שהוא סוכן זר כשמינה אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים בבית הלבן טוענים כי עוד לפני מינויו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, בצוותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידעו כי עבודת שתדלנות שביצע היטיבה עם ממשלת טורקיה – כך דווח אמש (שישי) בכלי תקשורת אמריקנים. השבוע נרשם פלין בדיעבד כסוכן זר, בהתאם לתקנות האמריקניות בנושא זה, לאחר שנחשף כי עבד במהלך תקופת הקמפיין כלוביסט של חברה בבעלות איש עסקים טורקי.

כאמור, לפי דיווחים שונים, עבודתו של פלין היטיבה באופן עקיף לממשלה באנקרה. כעת, הדיווח על כך שייתכן שצוותו של טראמפ ידע על כך מעלה את השאלה מדוע לא נרשם כסוכן זר עוד קודם לכן, וכן אם היה נכון למנותו לתפקיד כה רגיש. הוא פרש מתפקידו והוחלף כבר לפני חודש.

עוד בנושא:
בשיחתם הראשונה: טראמפ הזמין את אבו מאזן לפגישה בוושינגטון
ה-FBI חוקר: קשר "תמוה" בין מטה טראמפ לבין בנק רוסי
פרסום ראשון: שליחו של טראמפ ייפגש עם נתניהו - וגם עם אבו מאזן

מייקל פלין מגיע לפגישה עם טראמפ במגדל טראמפ בניו יורק, 17 בנובמבר 2016. רויטרס
עבד כלוביסט עבור חברה טורקית כאזרח פרטי. פלין/רויטרס

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, דחה את הדברים ואמר בתדרוך היומי לכתבים בבית הלבן כי "הנשיא לא ידע שהוא סוכן זר כשהוא מונה לתפקיד". לדבריו, "לנשיא יש סטנדרטים גבוהים לכל אחד שעובד בממשל. כשהוא גילה כי פלין לא היה כן כלפי סגן הנשיא, הוא התבקש להתפטר. אני יודע שהנשיא הבהיר שהוא מצפה מכולם לעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים, אחרת הם ישוחררו מתפקידם".

הוא גם התנער מאחריות הבית הלבן לאתר את ניגוד העניינים הפוטנציאלי של פלין בהליך הבחינה לתפקיד, ואמר: "זה לא עניינה של הממשלה לייעץ לאזרחים פרטיים איך להירשם או לא, אנחנו סומכים על אנשים שימלאו את הטפסים שהם נדרשים למלא". כשנשאל אם בצוות של טראמפ לא ידעו על כך בזמן אמת, השיב ספייסר: "איך מישהו היה יכול לדעת? היה לו לקוח, הוא אדם בעל ניסיון צבאי עשיר והיה מתאים לתפקיד. זה תלוי באדם עצמו להצהיר על ניגודי העניינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
טוען כי פלין הודח ברגע שנודע שהוא לא כן. טראמפ/רויטרס

פלין התפטר במהלך חודש פברואר, זאת ברקע ביקורת שהוטחה בו על כך שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס בקשר לפגישתו עם שגריר רוסיה במדינה, סרגיי קיסליאק, לפני שנכנס לתפקיד. לפי דיווחים, פלין הטעה את פנס בכך שאמר לו שבשיחותיו עם רוסיה לא עלה נושא הסנקציות שהטילה ארצות הברית על מוסקבה בעקבות פעולותיה באוקראינה. מקורות שונים דיווחו כי שיחתם של השניים עסקה גם בסוגיה זו.

מדובר בעבירה על החוק לכאורה, שכן לאזרחים פרטיים אסור להתערב במדיניות החוץ של וושינגטון, ובאותה העת היה פלין אזרח פרטי. בקרמלין הכחישו כי השניים שוחחו על כך. פלין עצמו הכחיש זאת תחילה בתוקף, אולם לאחר הפרסום דוברו מסר לעיתון כי הוא "לא יכול להיות בטוח שהנושא לא עלה כלל בשיחה".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully