וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות ששכלו את בנותיהן הלוחמות בצה"ל: "לוינשטיין מביש וקיצוני"

9.3.2017 / 16:30

"אין לו מקום בחינוך דור העתיד של לוחמי צה"ל", הבהירה אמה של רס"ר קרן טנדלר, מכונאית מוטסת שנהרגה במלחמת לבנון השנייה. אמה של נווטת הקרב תמר אריאל: "דבריו נאמרו מצער על כך שהוא מפסיד בקרב על שילוב נשים"

עריכה: ורד לידני

(לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן")

ריואנה טנדלר, אם שכולה למכונאית מוטסת של צה"ל, הגיבה היום (חמישי) בכעס להתבטאויותיו מעוררות המחלוקת של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, ואמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אסור לתת לו את האפשרות להשמיע את דעותיו הקיצוניות באוזני דור העתיד של הלוחמים". היא הבהירה: "אין לו מקום בחינוך דור העתיד של לוחמי צה"ל".

לטענתה, דבריו הקשים של הרב בגנות שילוב נשים במערך הלוחם של הצבא, "מבישים וולגרים. צריך להרחיק אותו מהמכינה בהקדם". בתה, רב סמל ראשון קרן טנדלר, נהרגה בהתרסקות מסוק בימים האחרונים של מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, יחד עם עוד ארבעה אנשי צוות.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל מגיב לדברי הרב לוינשטיין: "אמירות לא ראויות, הצבא שייך לכולם"
לוינשטיין לא חוזר בו: "הפמיניזם לא עולה בקנה אחד עם היהדות"
לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע"

רסל קרן טנדלר. דובר צה"ל
"אולי זאת בורות, או שאולי זאת הקיצוניות שלו". קרן טנדלר/דובר צה"ל

"מי הוא חושב שהוא?", טענה האם, שכינתה את לוינשטיין "רב וולגרי ולא מוסרי". לדבריה, "הדברים של לוינשטיין מבישים ומקוממים מאוד. אולי זאת בורות, או שאולי זאת הקיצוניות שלו". היא הוסיפה: "אני לא מצליחה להבין איך רב, עם תפקיד כל כך חשוב בהכנת לוחמי העתיד, מרשה לעצמו להוציא דברים קשים כאלה מהפה שלו?".

טנדלר הוסיפה כי מאז מותה של הבת קרן, המשפחה הכירה את מי שהיה אז הרב הצבאי הראשי, תת אלוף רפי פרץ. "פגשנו את הרב ושמענו שגם לו הייתה מכינה קדם צבאית", אמרה, "אני לא מאמינה שפרץ היה מעז להגיד דברים קשים כאלה".

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
"באה מבית ערכי וידעה איפה לשים גבול". תמר אריאל/באדיבות המשפחה

ענת אריאל, אמה של נווטת הקרב תמר אריאל שנהרגה במפולת השלגים בנפאל בשנת 2015, טענה כי "אולי דבריו נאמרו בצער, כי הוא חושש שהוא הולך להפסיד בקרב על כך שבנים ובנות יהיו באותה יחידה". לדבריה, "הדברים שאמר נשמעו מזלזלים ופוגעים בבנות שכן החליטו לעשות שירות צבאי".

"תמר, הבת שלנו, הייתה חזקה באמונה, באה מבית ערכי, וידעה איפה לשים גבול", הבהירה אריאל. היא הוסיפה כי "כנראה הרב לוינשטיין לא מספיק מכיר את השטח. אני ממליצה לרב במקום להילחם בתופעה, לטענתו, שירד לשטח ויתחיל לתמוך בבנות". לדבריה, "חשוב לי לחזק את הבנות שהתגייסו לשירות הצבאי ומתכוונות להתגייס בעתיד, כל אחת שתלך ותשתלב ביחידה שמתאימה לה. לא כל אחת חייבת להיות לוחמת. יש כל כך הרבה יחידות ואפשרויות בצבא שלנו, שאפשר לכבד ולמצוא תפקיד הולם לכולם".

הקלטה של שיעור של הרב לוינשטיין. מערכת וואלה! NEWS
"מי הוא חושב שהוא?". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

אמש הבהיר הרב לוינשטיין בריאיון לחדשות 2 כי אינו חוזר בו "במילה אחת מהשקפת העולם שלי". הוא התנצל על הסגנון של דבריו, "שנבע מרגשות סוערים. ודאי הסגנון איננו ראוי". הוא עוד טען בריאיון כי הוא "לא אדם שעסוק בלהכתיב לאחרים".

"הצבא עשה קמפיינים אדירים לגייס את הבנות הדתיות והם נובעים ממערכה פמיניסטית למשוך את הבנות לתוך התהליכים האלה", טען לוינשטיין, "30 שנים אני עמל על דבר אחד – לשלב את הנוער הדתי-ציוני בצבא ובמדינה, מתוך אמונה מוחלטת שאפשר להשתלב. בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק, שחדר גם לתוך צה"ל – תפיסה פמיניסטית לא פשוטה, שלא עולה בקנה אחד עם היהדות".

בנאומו במכינה בעלי אמר לוינשטיין: "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה'". הוא הוסיף: "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully