וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור מודה: "אני חוטא, יש רגעים שאני לא מאמין באלוהים"

בעיתון הגרמני "די צייט", סיפר פרנציסקוס כי "גם לי יש רגעים ריקים", אך הבהיר שאמונה זקוקה ל"משברים" כאלה כדי לצמוח. הוא יצא נגד הפוליטיקה הפופוליסטית, ודרש מהמאמינים להימנע מאידאליזציה שלו: "אינני מושלם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בחודש נובמבר: פרנציסקוס מגן על האיסור על כמורה נשית)

האפיפיור פרנציסקוס הודה בריאיון לעיתון הגרמני "די צייט" כי "גם לי יש רגעים ריקים כאלה", כשנשאל אם הוא אי פעם הביע ספק בקיומו של האל. בריאיון המלא, שיפורסם מאוחר יותר היום (חמישי), ביקש הכס הקדוש להבהיר את החשיבות של נקיטת עמדה ביקורתית בנוגע לאמונה, שלדבריו "נותרת אינפנטילית" ללא רגעי משבר. "משברים הם גם הזדמנות לצמיחה", הוסיף.

מנהיג הכנסייה הקתולית, שנחשב לאחד מהאפיפיורים הפרוגרסיביים ביותר בוותיקן, הבהיר כי הוא לא רואה את עצמו כמיוחד, והוסיף: "גם אני חוטא, ואינני מושלם". לדבריו, "אסור לנו לשכוח שכל סוג של אידאליזציה של בן אדם כלשהו תמיד מביאה עמה תוקפנות מוסווית. אם הופכים אותי למודל מושלם, אני מרגיש שאני תחת מתקפה".

עוד בוואלה! NEWS:
האפיפיור: לעולם לא תהיה כמורת נשים בכנסייה הקתולית
זעזוע בוותיקן: סניף מקדונלדס יקום בסמוך למגורי האפיפיור
האפיפיור ביקר בעיירה שנחרבה ברעש באיטליה: "מציע לכם תפילה"

האפיפיור פרנציסקוס בריאיון ל"די צייט", גרמניה, 8 במרץ 2017. Die Zeit, אתר רשמי
"פופוליזם משמעו ניצול אנשים". שער "די צייט" שיתפרסם מחר, עם האפיפיור בכותרת הראשית/אתר רשמי, Die Zeit

פרנציסקוס ביקש להשליך את דבריו גם על עליית הפופוליזם בפוליטיקה העולמית, וטען כי "פופוליזם הוא רשע, ומסתיים באופן רע, כפי שראינו במאה הקודמת". הוא הוסיף: "פופוליזם משמעו ניצול אנשים". לטענתו, גורמים פופוליסטיים תמיד ימצאו דרכים להצדיק את עצמם, תוך ניצול של מרכיבי הזהות של האזרחים.

האפיפיור, שבעבר השווה בין עליית הפופוליזם והפוליטיקה הקיצונית בעת הנוכחית לעלייתו של אדולף היטלר בגרמניה בשנות ה-30, עוד אמר כי פופוליזם תמיד מחפש "דמות של משיח" כדי להצליח במשימתו, ברמיזה על חוסר התאמתו לערכי הנצרות. במסר לאוכלוסיות מדוכאות, הוסיף פרנציסקוס: "אמת משמעה להיות חופשי מפחד. פחד סוגר דלתות, ואילו חופש פותח אותם. גם כשיש אפילו מעט חופש, הוא יכול לכל הפחות לפתוח חלון קטן".

בריאיון המלא, שנערך בסוף החודש שעבר, מתייחס האפיפיור פרנציסקוס גם לסוגיות שונות שקשורות לכנסייה הקתולית, וליחסים בין הקתולים לפרוטסטנטים בגרמניה. בין היתר, הוא יצא נגד ציון יום השנה למותו של מרטין לותר, אבי הכנסייה הפרוטסטנטית, שמת לפני 500 שנים.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully