וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בוותיקן: סניף מקדונלדס יקום בסמוך למגורי האפיפיור

רשת המזון המהיר מתכננת לפתוח מסעדה בבניין שבו מתגוררים בכירים בכנסייה הקתולית, וכמה מאות מטרים מכיכר פטרוס הקדוש המפורסמת. תושבי האזור מתנגדים נחרצות, וטוענים כי מדובר בפגיעה בצביונה של המדינה הקדושה לנצרות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: האפיפיור מכריז על אימא תרזה "קדושה" בכיכר פטרוס הקדוש, בחודש שעבר)

רשת המזון המהיר האמריקנית מקדונלדס החליטה לפתוח סניף במרחק הליכה קצר ממקום מגוריו של האפיפיור שבקריית הוותיקן - דבר שגרר זעם רב בקרב התושבים ואנשי הדת, שטוענים כי הקמת המזללה בסמוך למקום הקדוש ביותר לנצרות הקתולית ייפגע קשות בצביון האזור. "פתיחת המסעדה משולה למכת מוות לחיה פצועה", מסרה הוועדה לשימור קריית הוותיקן. לפי הוועדה, האזור כבר נפגע בשל הכמות המתגברת של המרכוליות וחנויות המזכרות.

המסעדה אמנם לא צפויה לקום בתוך תחומי המדינה הקדושה, אך היא תיבנה בקומה התחתונה של בניין הנמצא בבעלות הוותיקן, שבו מתגוררים כמה קרדינלים, הדרגה הבכירה ביותר בנצרות הקתולית לאחר האפיפיור. הבניין נמצא בפינת שני רחובות מרכזיים, הנמצאים כמה מאות מטרים בלבד מכיכר פטרוס הקדוש, שם נושא האפיפיור את נאומיו בפני קהל מאמיניו.

המתנגדים לתכנית, שזכתה לאישור חברת הנדל"ן של הוותיקן, טוענים כי גם אם בכירים בכנסייה יחליטו שלא לסעוד במקום, הצעירים מהמשמר השוויצרי – הכוח המגן על ארמון האפיפיור, יגיעו למסעדה כדי לאכול ארוחת צהריים וערב – דבר שלטענתם יבזה את תפקידם. כתקדים הם מביאים את החלטת עיריית פירנצה שלא לפתוח סניף של מקדונלדס במרחק הליכה מהאתר ההיסטורי של העיר.

עוד כתבות מהעולם:
שגריר רוסיה באו"ם: "המתיחות בין רוסיה לארה"ב - הקשה מאז 1973"
החשפניות לבשו שחור: האבל לא דילג על חיי הלילה של תאילנד
רעיית הנשיא: "הוא לא מכיר את מי שמינה"; הנשיא: "מקומה במטבח"

שלט הכוונהל מסעדת מקדונלדס ברומא שבאיטליה. AP
הסניף יקום ליד כיכר פטרוס הקדום. שלט הכוונה לסניף של מקדונלדס ברומא/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully